Dank voor jullie reacties. Ze krijgt al bijvoeding. Ze eet denk ik 3/4 potje fruit en 1/2 tot 3/4 potje groente. En daarnaast dus 4 flessen van 180 cc (drinkt ze niet allemaal op. Blijft per dag 100-150 cc staan).
Een late fles rond 23 uur wil ze niet meer. Al sinds ze 4 maanden oud is. Ze wordt wel even wakker maar zet t op een brullen, speelt ‘plankje’ en draait weg. Weigert de fles. Gaat gelijk weer slapen in je armen als je ze de speen geeft… we hebben dit meermalen geprobeerd en haar toen maar door laten slapen.
kijk… op zich ben ik niet eens zo ontevreden over haar nachtrust hoor… onze oudste die kwam vanaf 2 maanden oud, tot ze 10 maanden oud was 's nachts 3-10 keer (elke nacht!!) voor een speentje… Dus dat zij pas om 5 uur begint te mekkeren… Heel soms eerder en dan geef ik speen en slaapt ze weer door.
om 5 uur fles wil ik gewoon niet aan beginnen. Daar gaat ze aan wennen. Heb het wel eens gedaan en vervolgens wil ze 4 uurtjes later (dus rond 9 uur) de fles amper drinken. ‘ander ritme’ ofzo wil ze dan ook weer niet. Of ze bleef eens een keer wakker na een fles om 5 uur tot 7 uur en ging toen pas slapen… tja dan moet ik er weer bijna uit voor de oudste, ook niet handi!
En… bijkomend,… met huidige ritme liggen beide dochters s middags tussen 1/half 2 op bed en heb ik heel even tijd voor klusjes in huis, eten koken etc. De oudste vreet aandacht en dus heb ik zelf die rust ook nodig. Dus ik wil de jongste pas om 7 uur de eerste fles geen (half 7 ook goed hoor) maar eerder niet.
tja… t is lastig… heb ook aan kou gedacht. Maar ze voelt redelijk aan in d’r nekje. Niet heel warm, koel… Maar ze heeft al romper lange mouw, pyama, slaapzak en dekentje. nu dubbel dekentje geven wat moet ik dan in de winter?? Dus daar wil ik nog niet aan. D’r slaapzak is niet al te dik meer… door vele wassen van gebruik van de oudste is die aardig aant slijten.
hmmm ik zou wel een keer een ‘nepflesje’ kunnen proberen. veel water en maar 1 of 2 schepjes nutrilon erin. Maar wennen ze daar dan ook neit aan? En ik hoop steeds als ik speen geef dat ze wel weer verder slaapt. Want soms doet ze dat dus wel.
@zwelgje: hoe ga jij er dan mee om??