Om 2 uur klaarwakker!

Hallo allemaal,

Onze zoon is 17 weken (2,5 week te vroeg geboren) en sliep altijd netjes door. Met de nadruk op sliep, want sinds een dag of 5 meldt hij zich weer rond 2 uur s’ nachts. Hij huilt niet echt, maar schreeuwt/praat meer (heel hard) en is dus gewoon klaar wakker. We hebben al van alles geprobeerd, het speentje maar die spuugt hij meteen weer uit. Gewacht om er heen te gaan (30 min), maar ho maar, niet meer slapen en wij dus ook niet. Dus eindigt het in een extra flesje (120ml), daarna slaapt hij dan toch weer verder. Hij krijgt normaal nog 5 flesjes ( 3 x 150ml en 2 x 180ml) en wel op de volgende tijden 0700, 1000, 1300, 1630 en 1930u. Om 2000u gaat hij slapen en normaal hoorden we hem dan niet meer.
Oja we hebben ook geprobeerd om de avondfles op te hogen, maar dat hielp ook niet.

Nu is mijn vraag, herkent iemand dit en wat hebben jullie eraan gedaan?? Ik vind het zo raar omdat hij al zo goed door sliep en dan opeens stopt dat. Ben ook zo bang dat hij aan die extra fles gaat wennen en dat we er dan helemaal niet meer vanaf komen, maar zie nu echt geen andere oplossing. Volgens mij is het toch ook niet echt een sprongtijd. Oja als jullie een extra flesje geven, is dit dan echt extra of compenseren jullie dat dan weer overdag? Ben heel benieuwd naar jullie reacties!!!

Hij zit middenin een periode van een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat zou het “ineens-niet-doorslapen” kunnen verklaren.

Groetekes, Sje

Het is inderdaad zoals Sje zegt “sprong-tijd” en zoals je het beschrijft lijkt het heel erg op een sprongetje!
Je geeft aan dat hij 2 wk te vroeg is geboren, dus voor oei ik groei is hij 15 weken, dus klopt precies. Ik zou gewoon t flesje geven en het zal vanzelf weer overgaan. Onze kleine meid is nu 16 weken en 1 week te vroeg geboren… zit middenin dezelfde sprong. De ene nacht slaapt ze netjes door tot 7:00 en de andere nacht komt ze ook ineens weer om 2:30…
Valt wel ff tegen he??

Groetjes Elly

Hoi mama van Lena,

Nou dat valt inderdaad tegen, pfff want doorslapen went weer snel zeg!!! Maar misschien zijn we ook wel gewoon verwend, want hij maakte al heel snel lange nachten. Ik vraag me ook af hoe ik dat in het begin toch deed, om de 2 a 3 uur voeden, raar he dat lijkt alweer zo ver terug!! Ik las dat deze sprong wel 5 weken kan duren, dus we hebben nog even te gaan! Wat ik me nog af vroeg, doe jij nog corrigeren overdag met de voeding, of hou je de hoeveelheid gewoon hetzelfde en is het flesje s’ nachts gewoon extra??

Groetjes Sandra

Een sprong kan 5 weken duren maar het hoeft niet. Ik heb nog nooit een sprong meegemaakt die echt 5 weken duurde. Het gebeurt gewoon ergens in die periode en de ene keer duurt het een paar dagen, dan weer een week of wat langer.

Groetekes, Sje

hoi Sandra,

Bij mij is het tot nu toe niet voorgekomen dat ik moest corrigeren met de voeding. Vannacht bijvoorbeeld kwam ze ineens om 3:30 en toen vanmorgen om 8:45 dus heeft ze vanavond alst goed is rond 20:45 haar laatste voeding en meestal komt ze om de nacht snachts, dus verwacht haar morgen weer netjes om 7:00.

Maar als het zou zijn zou ik haar gewoon extra geven hoor. Je kan ze moeilijk laten huilen. Voor een keer of een paar keer. Zou ik me niet druk om maken.

Groetjes Elly

Hoi hoi,

hier ook een meisje wat midden in de nacht wel eens 1,5 uur achter mekaar klaarwakker is. Maar zolang ze niet huilt, blijft ze lekker in bed en valt ze vanzelf weer in slaap. Wij kunnen er gelukkig heel goed doorheen slapen, dus geen flesje of troost of iets dergelijks. Als hij niet huilt, hoef je er in principe toch niet naar toe? Vervelend dat ie zo hard “kletst”, maar alles beter dan ontroostbaar zijn toch?! Sterkte!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

hoi javahn,

wat fijn dat jouw dochter na het kletsen weer uit zichzelf in slaap valt!
Dat is hier bij Lenna echt niet zo. Dat kletsen gaat over in schreeuwen jengelen en uiteindelijk huilen.

Groetjes Elly

Hallo Yavahn,

Het schreeuwen gaat echt heel hard en aangezien we een heel gehorig huis hebben kunnen we er met geen mogelijkheid doorheen slapen! Het gaat dwars door de oordopjes heen! Morgen naar het CB, krijgt hij weer prikjes. De laatste keer was hij er heel moe van, dus wie weet…
Misschien hebben ze daar ook nog wel wat tips, want het schijnt toch best wel veel voor te komen.
Groetjes Sandra