Ohhhhhhhhh wat gaat het hard!

Dat het soms gewoon pijn doet…

Vandaag krijg Roy de bevestiging dat hij 14 januari naar de psz mag…
Roy was super blij hahah, Hij weet precies wat er gaat gebeuren, want Jordy zit in de zelfde groep, dus Roy liep de hele dag juf benda (brenda) kindjes spelen met zand, en buiten pelen (spelen) te springen door het huis! Ik blij maar toch ook een beetje verdrietig hoor! Mijn kindjes worden veeeeeel te snel groot waar is dat pas geboren baby’tje!!!

Tries

Liefs Tries

Ach, wat een mijlpaal weer en tegelijk word je met de neus op de feiten gedrukt dat je kleine jongetje al weer groot genoeg voor (peuter)school is geworden.

Fijn dat ie er zo naar uit ziet. Hopelijk valt het niet tegen en krijgt ie een leuke tijd op de peuterschool.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

wat fijn dat hij er zo naar uitkijkt !!
Tja het is wel een hele mijlpaal,zoals je al zei…ik ben zelf voor Destiny nu ook op zoek naar een peuterspeelzaal, maar het is toch niet echt makkelijk voor me dat ze straks een paar uurtjes in de week niet thuis zal zijn…snik.
Voor je het weet willen ze een scooter (hihihi…)

Oooooo, ik weet precies wat je bedoeld!
Alleen in een iets andere “vorm” dan
Maar wij gaan deze maand naar 2 scholen toe om te kijken welke ons het meest aanspreekt voor Stephan.
In Juni wordt hij alweer VIER!
Pfffff…hele dagen naar de basisschool.
Ik krijg er nu al de kriebels van…
Maar ja, hij zal het ongetwijfeld leuk gaan vinden en het duurt nog een maand of 5, maar toch.

Ik snap wat je bedoeld!

Groetjes, mamma van Stephan

Ik geniet elke dag van ze, elke fase,alles… Maar mag ik het moeilijk vinden, dat ze zo snel groot worden? Dat de tijd zo snel gaat?

Tuurlijk ben ik blij, mag in mijn handen klappen dan mijn kindje naar de psz gaat…

Maar dan nog ben ik best een beetje verdrietig dat mijn baby nu zo groot is en naar de psz gaat!

Liefs Tries

Ik weet het, het is SUPER ON-origineel van me, maar Tries zegt in haar laatste berichtje precies wat ik bedoel.

Ik geniet ABSOLUUT van ELKE fase.
En ik ben me ook zeer bewust van het feit dat ik een gezond kind heb, zonder “beperkingen” die gewoon lekker elke fase kan ondergaan en mee maken (ik weet dat dat anders kan, dat er bijv. mensen zijn die een kind verloren hebben en heel graag hadden gewild dat ze naar school gingen etc.)

Maar elke fase die voorbij is komt nooit meer terug.
En ook al komt er steeds weer een nieuwe, leuke, uitdagende fase…TOCH wordt een “oude” fase afgesloten.

Misschien ben ik wel een zeurpiet (en o.a. Tries dan ook, hihi ) maar het doet me soms wel wat.
Dat afsluiten.

Ik denk dat Elly het berichtje misschien een beetje anders heeft opgevat.

Gewijzigd door - Bieb op 05 Jan 2005 00:03:55

Verdrietig ben ik niet. Dat is een te groot woord en zo heb ik het in mijn berichtje ook niet genoemd.
Het woordje “weemoedig” (op zijn tijd) is beter op zijn plaats.

En ik val jou niet aan Elly.
Ik heb naar mijn weten niet gezegd dat jij het “verkeerd” hebt gevoeld ofzoiets.
Gevoel is nou eenmaal gevoel en iedereen is anders.

quote:
Ik voel me zo aangevallen: of ik mijn eigen gevoelens maar moet laten voor wat ze zijn.Iedereen heeft volgens mij recht op zijn eigen mening.Ik respecteer jullie gevoelens en heb dat hier ook bij veel moeders meegemaakt,maar ik hoop dat jullie ook mijn gevoelens willen respecteren,

Elly

Waarom voel jij je aangevallen Elly??

Er wordt gewoon hier aangehaald dat mensen moeite hebben met het feit dat de kindjes zo snel groot worden en er weer een fase valt af te sluiten, persoonlijk heb ik daar ook wat minder moeite mee als sommigen hier, maar niemand van deze meiden valt jou aan om je mening.Er wordt alleen door Tries weer gevraagd of ze aub dit mag voelen
(Maar mag ik het moeilijk vinden, dat ze zo snel groot worden? Dat de tijd zo snel gaat?

Tuurlijk ben ik blij, mag in mijn handen klappen dat mijn kindje naar de psz gaat…

Maar dan nog ben ik best een beetje verdrietig dat mijn baby nu zo groot is en naar de psz gaat!

) dus ik zou eerder denken dat Tries zich “aangevallen” zou voelen , maar da’s ook niet zo.

groetjes Kim, mama van

en

Hallo dames,

Ik vind dat de tijd ook zo snel vliegt. Daan heb ik vorige maand opgegeven voor de Peuter speelzaal. DUs wat vliegt de tijd.

Bij Elly kan ik me ook vinden ( ja ondanks dat Daan nog maar klein is). Ik vind elke leeftijdsfase leuk. Ja er zitten ook minder leuke dingen in. Maar dat heeft iedereen wel eens.
Ik vond het heel kleine babyfase erg leuk. Vooral de periode van de borstvoeding en gelukkig ging het goed. Ik hoor ook andere verhalen van “wanhopige” moeders. En nu dat ie in de “peuterpuberteit” zit houd ik mijn hart soms vast zoals hij de dingen uitprobeert.

Maar goed ik kan me in ieders verhaal wel vinden.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Gekkies toch !!!
Al vanaf dat Evianne geboren werd had ik het gevoel dat ik dr steeds meer een beeetje zou moeten loslaten. Ik bedoel eerst waren we alleen met z`n twee en daarna was ze ineens in die grote wereld. Daar begon het naar mijn gevoel al mee. Elke stap naar het groot worden heeft naar mijn gevoel voor en nadelen. Ze kunnen ineens weer meer zonder je, maar het is ook lekker om te zien dat je ze geholpen hebt met het zelfstandiger worden.
Zo heb ik bedacht dat als er geen pubertijd zou zijn, dat je dan je kind misschien niet eens de deur uit zou laten gaan. hahaha

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Elly, als je nou eens terug leest hoe dit allemaal begonnen is;

• Tries meld dat ze vind dat de tijd vliegt en geeft aan dat ze er moeite mee heeft dat bepaalde fases worden afgesloten.

• Vervolgens reageren een paar mensen (waaronder ik zelf) die dat gevoel herkennen.

• Daarna reageer jij met dat je wel een ontaarde moeder zou zijn maar dat jij elke nieuwe stap heerlijk vind.

• Vervolgens reageren Tries en ik.
    Wij zeggen dat wij OOK genieten van elke stap.

Dus zou er duidelijkheid moeten zijn toch?
We genieten enorm van elke fase, maar kijken soms weleens met weemoed terug.

Prima toch?

Ieder zijn mening.

Maar dan opeens voel jij je aangevallen!
Waarom?
Dat is naar mijn idee helemaal niet nodig (en ook niet terecht) omdat we jou tenslotte nergens van beschuldigd hebben ofzo.
Hooguit hebben we dingen wat duidelijker proberen te maken, hoe we het bedoelden.

Eigenlijk snap ik het dus niet.

Gewijzigd door - Bieb op 05 Jan 2005 16:06:16

Kitty, heb jij dan het idee dat iemands mening nu niet gerespecteerd wordt?

Of was het zomaar als voorbeeld bedoeld?

blijkbaar heeft hier een antwoord van elly tussen gestaan wat ik helaas niet meer kan lezen, ik stel gewoon een vraag waarom elly zich aangevalllen voelt en draai het erbij om dat degene die het topic gestart heeft zich ook wel eens aangevallen kan voelen maar dat dus niet zo voelt. Helaas Elly heb jij je antwoord weggehaald en kunnen we dus niet discussieren zonder dat er duidelijkheid komt, jammer, op deze manier loopt dit hele verhaal scheef

groetjes Kim, mama van

en

Waarom Elly zich aangevallen zou voelen weet ik niet, misschien had je toch beter je berichtjes kunnen laten staan! niemand is hier om iemand aan te vallen, we willen allemaal ons gevoel duidelijk maken, hoe moeilijk dat soms ook is… Dat dat soms op een discussie kan uitlopen is helemaal niet erg, zolang dat normaal gaat prima toch, daar is deze site ook voor! kunnen we allemaal alleen maar weer van leren!

Het berichtje voelde niet lekker dus heb ik er weer op gereageerd! en andere… daar kan de ander zich weer verder duidelijkheid over scheppen niks mis mee toch?

Vind wel dat we dingen tegen elkaar moeten kunnen zeggen dat dat soms op een stevige discussie kan uitlopen tja dat gebeurd nou eenmaal… als ik dat niet zo willen kan ik beter niks meer posten dat is dan weer een persoonlijke mening!

Liefs Tries

Sorry elly, maar geen idee waar dit nu weer over gaat… hoe met elkaar om gaan?

Tries

Liefs Tries

helaas elly, je mailtje is gelezen hoor, waarom jij jezelf in de slachtofferrol gooit weet ik niet, ik heb je niets aangedaan en zeker niet naar behandelt. Als jij je hier niet thuis genoeg voelt dan spijt me dat,waarom je mij daarvoor nu als schuldige aanwijst weet ik ook niet, IK, stelde je gewoon een vraag, jij zei zelf, ik voel me aangevallen, nou dan vraag ik gewoon waarom dat zo is? dat mag , daar is dit forum voor, jij voelt je als een kind behandelt, ook prima,ik behandel niemand als een kind , iedereen als een volwassen persoon hoor, je komt zelf met je eigen topics en antwoorden en helaas, je voelde jezelf zo en ik, ik sta hier verdorie helemaal buiten maar krijg wel de zwarte piet, dat vind ik weer niet leuk,Elly, iedereen is hier welkom met een eigen mening dat zeer zeker, maar hoe kunnen we je mening respecteren als je gelijk je eigen reacties en meningen weghaalt

groetjes Kim, mama van

en

Elly, even voor de duidelijkheid! Als je iemand had gekwetst dan had dat er gestaan!

Iedereen heeft volgens mij alleen maar zijn mening en zijn gevoel er over uitgesproken!

Soms ben je het alleen niet met iemand eens, dat mag toch?

Zou raar zijn!

Liefs Tries

elly, ik stel gewoon een paar vragen, geen aanvallen, je ontwijkt ze, duikt weer in de slachtofferrol en ik vraag me af waarom??

vanaf het begin heb ik je namelijk niets te verwijten maar jij ons wel

groetjes Kim, mama van

en

oke elly ,die verontschuldigingen die zijn allang aanvaard door degene , maar antwoorden waarom jij je zo voelt zijn nooit gegeven of weggehaald, en dat vind ik persoonlijk jammer,maar helaas het is zo en het zal niet veranderen. ik zal een punt zetten achter deze topic maar er blijft een groot vraagteken staan helaas

groetjes Kim, mama van

en

Wat is hier aan de hand? Ik snap er niets van. Dit ben ik hier niet gewend hoor.

Ik hoop dat we gauw weer op oude voet verder kunnen!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)