Vanavond hebben we na de 20 weken echo een rondleiding gehad in het ziekenhuis in Drachten en uitleg over het bevallen daar…
Maar ik wil ineens niet meer Ik was zo overtuigd dat ik dit keer gewoon in het ziekenhuis ga bevallen… Omdat het dichtstbijzijnde ziekenhuis 25 minuten rijden is leek het ons het handigst gewoon in het ziekenhuis te bevallen… Maar de sfeer is daar zo kil en ik zie het helemaal niet zitten als mn weeen beginnen de hele boel bij mekaar te pakken, eerst sylvie te pakken in de auto te zetten en dan nog eens naar het ziekenhuis te rijden om daar vervolgens met mijn weeen te gaan rondlopen of zitten wachten… Dat doe ik liever thuis eigenlijk…
Maar… Over dat ziekenhuis zit ik nog niet eens zo erg in… Maar als ik thuis ga bevallen… Als de eerste weeen beginnen, wat doe ik dan met Sylvie…
En moeten we beneden een bed neerzetten midden in de kamer? Wij hebben een trap die rond loopt naar boven en heb gelezen dat je dan niet boven mag bevallen… En als ik dan inderdaad op een kraambed midden in de kamer moet, moet dan het bedje van de baby ook beneden?
Mn vriend zegt dat het hem beter lijkt gewoon in het ziekenhuis te bevallen… Maar ik wil graag tot op het laatste moment zelf bepalen wat ik doe… Als ik onder de douche wil, dat ik onder de douche kan… Ja op die verloskamers kan dat ook, maar daar voel ik me niet zo op mn gemak als thuis… En het liefst ben ik meteen thuis met de baby, in plaats van dat we daar uit moeten rusten en dan nog een half uur in de auto naar huis…
Tips??? Ik weet het ff niet meer!!!
(Gelukkig nog genoeg tijd om na te denken )
Oh ja EN! Als ik alsnog thuis wil bevallen, moet ik vanaf nu naar de verloskundigenpraktijk in Oosterwolde. Want de verloskundigenpraktijk waar ik nu heen ga zit in Drachten en onze woonplaats valt buiten hun gebied…
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Gewijzigd door - goudvisje20 op 31 May 2011 23:24:40