pfff ergens heel knap maar ik ben er niet blij mee
rico zegt mijn voornaam!
al de heeeele dag
ook mama hoor maar hij zegt dus INNE!! en gaat dan aan me hangen
en als ik dan vraag: wie ben ik?? is het heel verlegen…mamaaaaahhh
INNE
yeah! heb ik weer!
Oh heb ik weer! noemt ie mijn voornaam!
Heel schattig inderdaad maar als je het niet wilt dan negeren. Dus als hij INNE roept niet reageren en als hij mamma zegt wel reageren, net zo lang tot ie het door heeft. Hier zegt morgan wel eens lieffie of meisie tegen mij. Liefie zegt pappa en zij is meissie
Groetjes,
Michèle
hahaha ja dat is het hem nou juist! het is zo dubbel, vind het lief maar een kind hoort zijn vader/moeder niet bij voornaam te noemen, vind IK.
papa noemt mij schatje en rico liefie moppie boefie schatje. maar dat zegt ie dan weer niet na
Ben ik met je eens hoor. Een kind hoort pappa en mamma te zeggen. Ik had het zondag nog met mijn schoonmoeder, daar hebben haar kinderen wel altijd de voornaam gebruikt en mijn neefje mag dit ook dus ze zat tegen morgan ook van das mervin. Gelukkig verbeterde Morgan haar door te zeggen nee oma das pappa, maar ik wil het ook niet hebben. Mervin ook niet trouwens hoor, die wil ook dat ze pappa en mamma zegt.
Groetjes,
Michèle
groot gelijk, en heel goed van morgan dat ze verbeterd.
ik herken trouwens ergens wel wat van wat je schreef alleen dan het omgekeerde,
hij wilde eerst (of kon het niet) geen opa / oma zeggen
en omdat ik zei mam of pap tegen hen als ik iets vroeg ging hij dat ook zeggen: hoi mam hoi pap
bijdehandje
Hoi inge, heb er ervaring mee, heb het zelf nl gedaan bij mijn ouders.
Tis wel zo wat michèle zegt, hoe meer je het niet wilt hoe leuker ze het vinden.
Mijn ouders hebben er toender tijd geen aandacht aan gegeven en de gein was er zo vanaf bij mij. Luna heeft het nooit gedaan, weet wel dat wij mark en patrizia heten maar ze gebruikt ze nooit haha. Mees zei laatst wel steeds tegen mark: maaaak, isse maaak. Maar mees is nog te klein om zoals rico het echt te beseffen denk ik, of hoop ik haha.
Gr Patries
Ja, hier heeft ze het ook ontdekt. Meestal is het mama en papa, maar ik liep laatst mijn vriend en toen riep ze dat na. Wij zeggen wel vaak: ‘Dat is tante die en die en dat is mama Rainbow’. Nu zegt ze heeeeel soms ‘Rainbow’, haha, mijn echte naam dan he? Als ze mama Rainbow zegt, vind ik het niet zo erg eigenlijk. Maar niet alleen Rainbow…Wij zijn gewoon papa en mama en meestal zegt ze dan wel. Zelf is ze ‘Ewa’.
Groetjes Rainbow, trotse mama
haha leuk om allemaal te lezen,
ik moest ook wel om je lachen rainbow, tuurlijk ik weet je echte naam ik snapte dat ze niet rainbow zou zeggen.
Rico probeerd ook zijn eigen naam te zeggen
iejoo is het dan. tja…
het lijkt erop
hij is ook nog druk aan het oefenen met: graafmachine
zo gauw hij het hoort roept ie al: graa mie mie.
echt geweldig!
en hij hoort m hier boven in de flat hoor, weet precies te onderscheiden wat de graafmachine is (die staat hierlangs op een veld geparkeerd, zwaar irritant zeker om kwart voor 7 s’ochtends als ie weggaat pff!)
hij riep net ook al: INNE KOMMAA (kom maar)
ik ben niet gekomen. en toen was het mamaaaaaAAHH??? (van laag naar hoge tonen haha)
echt geweldig mijn boefje.
en als ie iets gooit roept ie: hoppaaahhh!!! haha ben maar trots!
oke ik ben offtopic nu
hoi hoi
Hier gebeurd dat ook met vlagen, ik reageer er niet op, net als dat Senna steeds Nenna zei.
Ik zeg wie ben jij? Senna!
Zegt ze:"Nenna zegge geen Senna, Nenna!"
Tijdje genegeerd en plots zegt ze Senna en ik heb haar toen behoorlijk gecomplimenteerd, zo leuk vond ze dat dat ze sinsdien Senna zegt
Zo ook noemt ze ons nu weer papa/mama, ik negeer het als ze mijn naam noemt of dat van mijn vriend.Soms wel lastig aangezien hij niet de vader is van mijn oudste van 10 jaar, die zegt Ype en dan is het wel eens verwarrend.
succes!!
groetjes Heidi
[img]http://lb3f.lilypie.com/kGG4p2.png
" border=0>
Ik ben benieuwd wat mrogan gaat doen als ze door heeft dat ik geen pappa tegen mijn vader zeg en mervin geen mamma tegen zijn moeder. Mervin is namelijk zo opgevoed en ik zeg geen pappa omdat ik mijn vader heel laat heb leren kennen en hij er heel erg veel moeite mee heeft. Hij vind opa ook moeilijk maar dat gaat steeds beter nu,
Groetjes,
Michèle
hahahahha, Jada weet onze namen wel, voor en achternaam van papa en mama, maar voor haar zijn we gewoon papa en mama hoor! Ze wil me ook nog wel eens Aunty Juna noemen omdat de kinderen in de buurt dat doen; dan zeg ik nee, ik ben je mama! Dan is het ook zo klaar!
indd negeren als je het niet wilt hebben.
ik vind het persoonlijk altijd raar dat kinderen hun ouders bij de naam noemem maar iedere ouder moet dat zelf weten.
hier is het momenteel he jongens!! als hij iets heeft te vertellen hahaha ook wel grappig maar ook niet acceptabel dus we negeren hem dan ook
before you judge me, try hard to love me
Joey noemt zichzelf sinds een paar dagen jonge! haha, hij bedoeld er zijn naam mee… maar hij is natuurlijk ook een jongen
Danny en ik noemen elkaar bijna altijd muis! Hahah en soms doet Joey dat ook, als we even niet gauw genoeg reageren op papa of mama roept hij muissss! met getuite lipjes
Groetjes Anouk
Toevallig noemde Tim mijn man een weekje geleden ofzo een paar keer Peter. Dat was maar een paar keer die dag en daarna nooit meer. We hebben het ook gewoon genegeerd. We willen echt niet dat hij ons bij de voornamen gaat noemen, maar gewoon papa en mama noemt.
Groetjes,
Sandra
@Inge, Eef roept ook vaak HOPPAAAA als ze een bal gooit! Grappig dat ze dat woord allebei gebruiken, is toch niet Brabants ofzo! Ik zie ze al samen spelen: hoppaaaa, hoppaaa!
Groetjes Rainbow, trotse mama
@michele: kans zit er best in dat ze hen dan ook ooit bij voornaam noemt maar ze kan al opa en oma zeggen toch? toen rico het nog niet kon was het pap en mam maar nu is het gewoon opa en oma
@Rainbow: hihi, het zal toch ook weer es niet he hoppaaahh!!!
geweldig! zegt eef ook mama kommaaa!
(ik zeg altijd kom maar rico maar de kom maar best op zn brabants komma jonge)
tja haha dialect moet er wezen
@Sannn: oooh ja dat is ook raar! ik ken ook iemand die geen oom genoemd wil worden. echt heeel raar! dat is namelijk de oom van mijn nichtje (andere kant van de familie dus) en ik vroeg vroeger altijd; dat is toch jouw oom? snapte er nooit iets van!
@ Sann mijn broertje is 22 en mijn zwager 23 en dat zijn ook gewoon Omme M en Omme M. En mijn vriendin die bij de geboorte was dat is Tante D. De rest is gewoon voornaam. Een van mijn vriendinnen is Morgan der oude crecheleidster zou een beetje raar zijn als morgan ineens Tante C moet gaan zeggen
Groetjes,
Michèle