jongens jongens wat een strijd voor een mannetje van 10 weken hij wil duimen maar dat lukt niet doordat zijn handjes nog geen controle hebben vliegt zijn duim steeds voorbij zo zielig speen wil hij niet.
hebben jullie nog tips?
Oh die rotduim
ha ha ha ja die van mij was ook altijd zo bezig
en nu kan ze het , doet ze het niet??? vreemd
maar goed ze doet gewoon alles in d’r mond hihi (vingers, vuist)
ze is nu bijna 6 maanden
mijn zoontje kon het met drie maanden , dus nog even geduld
je kan ze zo moeilijk helpen , ik duwde hem er altijd in hoor hihi
maar nou kan ze het zelf en af en toe lijkt het of ze gaat duimen maar ze doet het niet , en een speen wil ze ook niet , dus dan maar alles wat er in kan hihi
zij heeft altijd zeik natte mouwen , dus daar sabbelt ze op!!!
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Ja lastig ken het probleem. Senna wilde ook geen speen, maar wel enorme zuigbehoefte, veel op onze pink gezogen in het begin, maar is erg lastig afbouwen en soms stonden we bijna 1/2 uur bij haar bedje, omdat ze alleen in slaap viel met je pink in d’r mond. Dat hebben we gelukkig afgebouwd, nu zuigt ze nog wel eens op onze pink, maar dat is dan tijdens kroelmomenten overdag.
Ze pakt nu regelmatig d’r eigen hand en dat gaat goed.
We kregen toen een tip van een vriendin van mij, zij werkt in ziekenhuis op kraamafdeling, echter werkte dit bij Senna niet, maar wie weet bij jou meer succes.
Ze pakte een spuugdoekje en rolde dit stevig op, dan pakte zij een speen van de fles (met schroefdop), daar duwde zij het spuugdoekje in en deed er tape om zodat doek erin bleef zitten.
Hier zogen de kinderen dan op, ook in bed dan legden ze er een knuffel tegen aan en dan bleef het in het mondje.
Bij Senna dus hopeloos, maar wie weet… en anders afwachten tot het wel gaat lukken. Senna is nu ruim 20 weken en doet het aardig sinds een week of 16.
Succes ermee,
Groet Vanessa mama van Senna.