Vanochtend met mijn jongste zoon van bijna 3 naar het CB geweest. Wij mogen over 2 maanden weer terugkomen, want meneer wilde niet meewerken aan de oogtest, de eigenwijs!
Mijn oudste zoon heeft sinds zijn 4e een bril en een pleister omdat ie een lui oog heeft. Hebben we nooit wat van gemerkt, want hij heeft +5,75 en +2,75 dus dat zou ik met lezen moeten hebben ontdekt, maar hij kon van dichtbij gewoon de letters benoemen. Hij kreeg pas met 4 zijn bril, omdat ie pas met 3,5 jaar naar het cb ging, eerst nog een keer moest terugkomen voor een 2e test en toen nog moest wachten voordat ie bij de oogarts was geweest.
Ik vond het in het begin wel heel erg dat mijn mooie zoon een brilletje moest (als enige van de klas), heb er zelfs wat traantjes om gelaten. Nu vind ik die bril hem goed staan, maar ik vind die ellendige, lelijke pleister die hij maar liefst 7,5 uur per dag opmoet vreselijk vervelend voor hem.
Maar bij jullie is het twijfelachtig, bij mijn zoon duidelijk hoewel ik hoopte dat het kwam omdat ie net als zijn jongere broer nogal eigenwijs is, dus misschien valt het wel allemaal mee. Of wat ik bij vrienden zie, geen bril maar wel een pleister voor maar 2 uurtjes per dag, dat valt toch ook mee?