Ogentest

Hai!!

Thomas is net naar het consultatiebureau geweest. Hij heeft de ogentest gehad. De uitslag: Twijfelachtig…
We moesten een brief inleveren bij de huisarts, en die belt ons morgen weer…
Tjonge…starks moet hij een bril. Ook geen ramp natuurlijk, maar ik had het niet verwacht.

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

o, jee
nou beter maar dat ze tijdig achter komen he?
hou ons wel op de hoogte he?

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

hai marielle,

nee, ik heb zelf nog nooit iets aan hem gemerkt. Volgens mij kan hij prima zien. Mijn eerste reactie was dan ook: Ja hoor, nu dat weer…
Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om het even te laten testen. We zullen zien.

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

Vanochtend met mijn jongste zoon van bijna 3 naar het CB geweest. Wij mogen over 2 maanden weer terugkomen, want meneer wilde niet meewerken aan de oogtest, de eigenwijs!

Mijn oudste zoon heeft sinds zijn 4e een bril en een pleister omdat ie een lui oog heeft. Hebben we nooit wat van gemerkt, want hij heeft +5,75 en +2,75 dus dat zou ik met lezen moeten hebben ontdekt, maar hij kon van dichtbij gewoon de letters benoemen. Hij kreeg pas met 4 zijn bril, omdat ie pas met 3,5 jaar naar het cb ging, eerst nog een keer moest terugkomen voor een 2e test en toen nog moest wachten voordat ie bij de oogarts was geweest.

Ik vond het in het begin wel heel erg dat mijn mooie zoon een brilletje moest (als enige van de klas), heb er zelfs wat traantjes om gelaten. Nu vind ik die bril hem goed staan, maar ik vind die ellendige, lelijke pleister die hij maar liefst 7,5 uur per dag opmoet vreselijk vervelend voor hem.

Maar bij jullie is het twijfelachtig, bij mijn zoon duidelijk hoewel ik hoopte dat het kwam omdat ie net als zijn jongere broer nogal eigenwijs is, dus misschien valt het wel allemaal mee. Of wat ik bij vrienden zie, geen bril maar wel een pleister voor maar 2 uurtjes per dag, dat valt toch ook mee?

Hoi See See Em!!

quote:
want meneer wilde niet meewerken aan de oogtest, de eigenwijs!

HAHA!! Dat hebben wij dus ook met Thomas gehad!! Hij is 2 maand geleden geweest voor de oogtest en wegen en meten. Echt niet dat ik hem op de weegschaal kreeg!! En die oogtest, poeh, echt niet!!! Soms kun je dan wel door de grond zakken!!! (helemaal omdat hij thuis toch meestal wel naar me luisterd…grrr)
Dit keer is mijn man meegeweest. Hij wilde nog niet, maar uiteindelijk hebben ze het wel voor elkaar gekregen. Op het einde gooide hij er wat met de pet naar. Ik vermoed dat het daardoor twijfelachtig was.

quote:
geen bril maar wel een pleister voor maar 2 uurtjes per dag,

waar krijgen ze eigenlijk pleisters voor???

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

ohhh nou ik kan me voorstellen dat je het niet zomaar verwacht!!
ik hoop voor je niet!!
succes en hou ons op de hoogte!!
lieve groet van Janneke en Hannah

Die pleister zijn voor als ze een zogenaamd lui oog hebben. Dan is er verschil in afwijking tussen de ogen en dat wordt in stand gehouden doordat het goede oog genoeg ziet en het luie oog niet zijn best hoeft te doen. Dus plakken ze het goede oog af, zodat het luie oog zijn spieren ofzo wel moet trainen. Vaak zie je bij kinderen met een lui oog ook vaak dat als ze moe zijn, hun oog een beetje loenst.

Ik heb er zelf ook eentje gehad en een bril van mijn 6e tot 10e daarvoor. Met 23 kreeg ik weer een bril maar dat had niets met mijn luie oog te maken. Ben nu trouwens belazerd dus helemaal geen bril meer. Mocht mijn kind een brildrager blijven, betaal ik op zijn 18e een laseroperatie voor hem.

Bedankt voor de uitleg!!

Ja, die laserbehandelingen zijn geweldig he! Mijn zwager heeft er ook een gehad. Hij heeft er ook geen seconde spijt van gehad!!

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

Ikzelf heb aan beide ogen -13! Vanaf mijn vierde al een brilletje, begon met -4 geloof ik: en nee, ook mijn ouders hadden niets gemerkt, want ik wist niet beter en zag waarschijnlijk al slecht vanaf de geboorte. Heb laatst de oogarts gevraagd wat de kans is dat Mila slechte ogen heeft en die is toch wel groot, omdat mijn ogen zo slecht zijn. Ik kan vanaf 2 jaar laten meten geloof ik. Ach, we zien wel. Die brilletjes tegenwoordig zijn best leuk toch? Dat was in mijn tijd wel anders: ben blij dat ik lenzen kan dragen!!!
Groetjes!

Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

ZE GAAN HEM GEWOON NOG EEN KERR TESTEN DUS IK ZOU ME ER EERST NOG MAAR NIET DRUK OM MAKEN

C.M.H DE GROOT

Ik heb ook een paar jaar een pleister gehad…
maar ik vond het niet erg omdt er in mijn klas nog een meisje was die dat moest…
en ik werd scheler en scheler
en toen 2 operaties, en nouu krijg ik alleen nog maar complimentjes over mijn ogen
heb geen bril of lenzen, maar volgens mij zie ik niet zo denderend ach, zolang ik er geen last van heb…(A)