Oeps.... paspoort!

Wij zijn een beetje laat met dingen, zo ook met paspoorten. Nu bedachten we gisteren dat luca misschien wel bijgeschreven moet worden bij ons, voordat we naar frankrijk gaan!!! En daar zijn we natuurlijk helemaal te laat mee
Stom he! Maar weet iemand of het heel errug illegaal is om nu gewoon naar frankrijk te gaan, zonder dat te doen, of dat het maar een beetje illegaal is ??
Of komen we in grote problemen als we dat doen?? Zucht, af en toe krijg ik een punthoofd van ons

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

ik zou een paspoort voor hem alleen aanvragen, bijschrijven in beide paspoorten is even duur en moet ook met pasfoto, en stel jouw paspoort is nog maar eenjaar geldig is het weggegooid geld…
en ik zou niet zonder reisdocument gaan, lijkt me geen goed plan. als er ook maar iets gebeurt kan je luca achterlaten…
maar wanneer ga je naar frankrijk?

groetjes Kim, mama van

en

Hoi Kim,

Ik kreeg van een vriendin de volgende tip toen ons oudste dochtertje geboren werd.

Laat je kindje inschrijven in beide paspoorten. Dat heeft 2 verschillende achterliggende gedachten.

Als je kindje geen eigen paspoort heeft, kunnen er ook nooit vreemden met je kindje aan de haal gaan en zeggen dat het hun kindje is. Als het een eigen paspoort heeft kan dat wel!

Als je je kindje maar in 1 paspoort bij laat schrijven, bijvoorbeeld in het jouwe, en jou overkomt iets in het buitenland dan kost het je partner extra moeite om het kindje weer mee naar Nederland te mogen nemen omdat hij niet kan bewijzen dat het kindje van hem is. Het kan zelfs zover gaan dat hij het kindje helemaal niet mee krijgt!

Vandaar dat wij, zeker nu ze nog zo klein zijn en toch niet alleen met anderen naar het buitenland hoeven, de kindjes bij hebben laten schrijven in allebei onze paspoorten.

En inderdaad, het lijkt zonde van het geld als je paspoort nog maar een jaar geldig is, maar als je daarmee in het buitenland een hoop rompslomp, papierwinkel en verdriet voorkomt in een noodgeval dan is me dat wel waard hoor. Eventueel is trouwens nog te overwegen om je paspoort nu vast te vernieuwen in plaats van volgend jaar. Dan lijkt het misschien minder weggegooid geld.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Jul 2006 21:27:34

tja waar laat je een paspoort? en wat is wijsheid…

de kans dat een vreemde en je kind en zijn/haar paspoort te pakken krijgt lijkt me klein en tja
hier wonen opa en oma over de grens en die willen ook wel een dagje uit met de kids en dan is het wel handig hoor zo’n eigen paspoort,dan hoef je tenminste niet zelf mee en kan je ze gewoon overlaten aan opa en of oma

het is per situatie verschillend. en gewoon een eigen keuze, maar ik wijs het pertinent af zonder reisdocument te gaan…

groetjes Kim, mama van

en

Ik zou inderdaad ook zeker niet zonder reisdocument gaan, want je komt echt in de problemen hoor als Luca zich niet kan identificeren!

Groetekes, Sje

Tja wel of niet bijschrijven das per situatie verschillend, maar het lijkt mij niet al te veel uitmaken welke keuze je daarin maakt.
Maar ik zou dus never nóóit op vakantie gaan zonder paspoort, er hoeft niks te gebeuren, maar het kán altijd!!
Wanneer vertrekken jullie?

Groetjes Nathalie & Co

zal wel bijschrijven als ik jullie was,en houd rekening ermee dat je een paspoort een week kwijt bent tegen woordig door bijschrijving dat gaat niet meer gelijk

hadden wij verleden jaar,kwamen ruim een week erachter dat kaitlyn er nog niet bij stond pffff,had het niet meer dus snel regelen dachten we nou mooi niet een week weg dat rot ding

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Je paspoort zelf ben je niet kwijt voor de inschrijving. De inschrijving bestaat namelijk uit een sticker.

Je kunt dus zelf gewoon je paspoort bij je houden tot die sticker klaar is (inderdaad na een week) en dan plakt de ambtenaar hem er voor je in.

Groetekes, Sje

ooooooooooh ^^%&%^%^^&& Dan hebben we een probleem… we gaan nl morgennacht! Grrrrrrrr, wij vergeten dat soort dingen echt altijd he… nou ja, ik ga morgen naar het gemeentehuis en ga heel lief kijken… tjonge jonge wat mega stom!!

succes

groetjes Kim, mama van

en

Frankrijk hoort bij de EU

ze zullen je dus niet (nauwelijks) controleren bij de grens
(als je er niet verdacht uitziet)

en zolang je je niet verdacht gedraagt is er niks aan de hand of ga je vliegen?

Maak je geen zorgen joh, gewoon lekker op vakantie gaan!

we gaan nu dus een dagje later, kunnen we toch netjes en keurig naar frankrijk met hem!!!

he meis toppie!!

groetjes Kim, mama van

en

Gelukkig!

Groetjes Nathalie & Co

idd gelukkig,nou fijne vakantie en geniet ervan

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ow tof, goed dat je toch eerst voor een paspoort hebt gezorgd, altijd het zekere voor het onzekere.

Nou meiden, vannacht gaan we rijden!! Tot over 2 weekjes!!!

Hele fijne vakantie gewenst met man en kind.
Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker[/img][/img]

Heel veel plezier!!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya