Oei ik groei

hoi meiden,

mirte gisteren 11 weken is ineens erg huilerig/slaapt overdag slecht en is niet zo gezellig als ze anders is.
Nu staat er ik mijn oei ik groei boek pas een donkere wolk bij 12 weken.
Ze is 2 dagen te laat geboren.
Kan dit nu de sprong al zijn!
getver gaan we nu weer met die sprongen???

groetjes Gytha

Onder 't kopje ‘mama’s hoekje’ staat een topic over sprongen vastgepind. Als ik 't goed uit m’n hoofd heb, duurt deze sprong van 11-13 wkn.
Ook Femke zat er met de 11e week in.

Gezellie hè… Lekker knuffelen dan maar

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

De 3 maandensprong is tussen de 11 en 13 weken. Zie topic in mama’s hoekje.
Ze zit dus idd midden in een sprong.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Eliza is nu 11 weken en 3 dagen en zit ook duidelijk weer in een sprong
is nu snachts steds wakker en huilt dan 2 uur achter elkaar ze drinkt weer even minder…

laten we hopen dat onze moppies er snel overheen zijn :smiley:

XXX-

In België heb ik precies nog niet gehoord over die sprongen. Wat houdt dit precies in? Mijn dochter is 4 maand en twee weken, maar heb precies nog geen sprong gezien…

Lang zullen de sprongen leven. Gelukkig weten we wel waar ze voor zijn.

Groetjes,

Michèle

@Gytha: maak de riemen maar vast, daar ga je inderdaad weer. Een sprong. Veel sterkte meid…

@Sophievdb: sprongetjes zijn fases in de ontwikkeling van je baby waarin ze huileriger en hangeriger zijn dan normaal, omdat ze bezig zijn iets nieuws onder de knie te krijgen. Ook slechter eten en slapen hoort hier bij. De ene keer merk je er meer van dan de andere keer, maar iedere baby heeft ze. Kijk maar even in het forum Mama’s Hoekje, bij het topic ‘Sprongetje’.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

eigenlijk wist ik toen nog niet dat ze bestonden toen rico die leeftijd had, hij had ook heel veel darmkrampjes waardoor er geen pijl op te trekken was wat hij anders zou kunnen hebben voor erbij.
maargoed nu weet ik wel beter.
idd 11 weken staat in het boek dat het een sprong is.
met die dagen van te vroeg of te laat geboren neem ik niet zo heel nauw. rico zat altijd netjes op schema kwa sprongen maar sinds de 6 mnd sprong is ook daar geen pijl meer op te trekken

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Slecht slapen of eten heeft ze nog nooit gedaan, maar er zullen al wel een paar huilerige dagen geweest zijn. Ze zal dus ook al wel sprongen gehad hebben dan.

De sprongen zijn niet allemaal even duidelijk, en zoals gezegd:
het ene kind heeft er meer last van dan het andere kind.
Maar, de volgende sprongen zullen denk ik wel duidelijk zijn. :smiley:

M.

Gewoon een sprong hoor Gytha! Als de donkere wolk bij 12 weken staat wil dat niet zeggen dat ze ook precies op dat moment het vervelendste moment moet hebben. Het is heel die periode van het zwarte balkje dat het sprongentijd kan zijn.

Groetekes, Sje

jaaaaaa daar gaan we weer. daarom vindt ik het zo fijn als ze een jaar zijn! haah
zijn we van de sprongen af en begrijpen ze meer!
Maar we gaan lekker nog een jaartje door al die rot sprongen heen!
jeetje wat is ze onrustig zeg! terwijl ze zo’n gezellige tante was de afgelopen 2 weken!
Steeds wakker overdag! Maar gelukkig snacht’s gaat het prima!

groetjes Gytha

ja hier is het ook prijs hahaha…
dacht dat het deze keer mee viel ma de laatste 2dag ppfff…
nix wil ze eten wil ze ook niet echt geweldig maja hopen dat het snel over gaat!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Gytha. 17 maanden he, das de laatste sprong. Dus helaas met 17 maanden is het nog niet over

Enne mijn moeder vertelde me dat ze met mij echt niet wist wat het was simpelweg omdat ik er dus totaal geen last van had. Maar mijn broertje oh die heeft ze wel eens achter het behang kunnen plakken. Dat was springen met een grote S.

Bij Morgan is het op en af zeg maar. Slapen gaat goed klop klop klop. Maar die klooit weer met der eten. Hoewel vanmorgen uitgeslapen en der boterham ging er met smaak in. Ze heeft zelfs geholpen. Ze kreeg een stukje te pakken en stopte het keurig in der mond. En ze heeft heel trots gelachen daarna naar me

Groetjes,

Michèle

Mijn oudtste had ook zo’n last van de sprongen kon huilen om niks!
Maar ik moet zeggen is nu 2 jaar en ik vindt die peuterpubertijd toch makkelijker als die sprongen!

wahahha

Heb ik misschien een verouderd oei ik groei boek?
Bij mij begint het balkje pas bij 11,5 week en jullie schrijven dat de sprong tussen week 11 en 13 is.
Is er de afgelopen 2 jaar weer een neiuw boek uitgekomen ofzo?

groetjes Gytha

Heey,
Ik ben nieuw hier!
Seth (6 maanden) heeft ook weer last van een sprongetje…
Echt heel vervelend, ik wordt er gek van. Hij wil alleen op schoot, niet spelen en veel huilen, en vooral niet slapen.
Heerlijk!

Ja is er inderdaad Gytha. Sje en ik kwamen er ook achter dat we beide een ‘ander’ boek hadden zeg maar, Ik heb het laatste versie en daar begint het bij 5 weken al.

Als je mij een mailtje stuurt kan ik je het schema uit mijn boek mailen. Misschien geeft dat iets meer duidelijkheid. Hij is namelijk inderdaad anders dan die van Sje en waarschijnlijk van jou. Mijn uitgave is uit 2008.

Groetjes,

Michèle