ha meiden, moeders, dames!!
even een vraagje, mijn dochtertje van bijna twee heeft nooit moeite met inslapen.
wel wordt ze nu huilend wakker, en huilt ze flink.
( het is dan net of ze iets in haar bedje ziet, of ze ergens bang voor is, ze kijkt zo bang, ik herken het want als ik een spin zie kijk ik ook ezo bang grrrr)
maar in iedergeval is dat weer een sprongetje in haar leventje, gaat haar fantasie werken??? heb nu een lichtje aangedaan!! en nu is ze in slaap gevallen!!
herkent iemand dit???
heb haar ff geknuffeld en weer terug gelegt, ze moet wel weten dat ze in haar bedje moet slapen!!
lieve groet janneke
Oei bang in bed
Klinkt als een nare droom. Een troostende aai of knuffel in combinatie met een lichtje helpt schijnbaar bij d’r, dus dat doe je goed.
Het kan idd ook zijn dat ze iets engs fantaseert, probeer dan blootstelling aan enge verhalen en tv te vermijden, want daar komt het meestal vandaan.
Ook kan een kind soms slecht slapen als er vlak voor het slapen gaan teveel met haar wordt gespookt (en daarmee bedoel ik spelen).
Ik meen me te herinneren dat zo rond 2 jaar de dromen levendiger worden. Helaas komen daarmee ook de nachtmeries. Ik denk dat je het prima doet, zo met dat nachtlichtje; ik ken helaas niet zoveel van kids dus ik weet niet of je ze op die leeftijd al kan uitleggen dat een dromm niet echt is. lijkt me nog wat moeilijk
hoi hoi
zo rond de 9 maanden gaan kinderen dromen en krijgen ze een beetje
het slaap patroon wat wij ook hebben
ze verwerken alles van de hele dag
alleen een kindje van 9 maanden snapt natuurlijk nog niet zo veel
als een kindje van bijna twee
en twee jarigen nemen alles erug letterlijk dus moet je altijd een beetje
voorzichtig zijn met wat je zegt
als b.v. het water wegloopt in de does, kunnen sommige kinderen denken dat zij erook door heen spoelen
je leert je kind , een schaar is auw , vervolgens moeten ze bij de kapper stil zitten want hun haar moet geknipt hihi best logisch als ze gaan huilen
en ga er maar aan staan wat ze bedoelen
want ze maken wat mee op een dag
en het is erg moeilijk om in hun beleving te treden
en zelf kan je je ook niks meer herhinderen van toen je twee was
(of wel??)
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

ja da’s waar eigenlijk zo zijn rode autos volgens de dochter van een vriendin au. waarom? Vuur is au, vuur in de kachel is rood (electrisch vuur) dus au en vuur van de gasbrander (in de rode keuken is au) ergo: vuur = rood rood= au auto = rood auto = au