Oefenen zelf met lepeltje eten

Hallo allemaal!

Luka is inmiddels bijna een jaar en vind het niet meer zo leuk om gevoerd te worden. Hij wil graag zelf zijn lepel vasthouden en het scheppen uit zijn bord gaat nog wat onhandig, maar op zich goed. Maar nu het zelf in zijn mondje doen… Dat doet hij dus nog niet! En meneer wil ook niet geholpen worden, dan is het krijsen geblazen!
Ondertussen zit het eten dan ook al overal, hij gaat met zijn vol geschepte lepeltje zwaaien en slaan.
Overigens voert hij nu ons met zijn lepeltje, dat is wel superlief! Maar zelf er van eten doet hij niet…

Hoe hebben jullie dat geoefend?

Een opengeknipte vuilniszak onder der kinderstoel (scheelt dwijlen) zij een lepel, ik een lepen en dan was zij zo met haar lepel bezig dat ik haar kon voeren. Maar ik moet zeggen wij zijn vrij snel op de rapley methode over gegaan, daar komt geen lepel aan te pas.

Groetjes,

Michèle

wat houdt dat in dan, die rapley methode?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Bij rapley krijgt het kindje alles groot te eten en eten ze ook met de handjes. Zo kunnen ze alles ontdekken kwa structuur en kwa smaak. Zo weet je ook heel snel wat ze echt wel en echt niet graag eten.

Groetjes,

Michèle

@ Michele: Heb de Ripley methode geprobeert, maar daar wil Luka helemaal niets van weten. Hij weigert met zijn handen de stukken aardappel en groenten te pakken… Hem een lepel geven en wij voeren met een lepel lijkt beter te gaan, maar alsnog wil hij niet van zijn eigen lepel eten. Maar we houden vol! De aanhouder wint zeggen ze…

Ja niet elke kindje ziet het inderdaad zitten die rapley methode. Morgan vond en vindh et fantastisch. Enne het komt vanzelf, inderdad geduld en oefening baart kunst.

Groetjes,

Michèle