Oefenen met beker

wij hadden vorige week ouderavond… alles was helemaal goed met pippy, het is een ondernemend kind (yeah tell me ) en ze is nieuwsgierig… ze loopt wat voor , het enigste wat nog niet wil lukken is drinken uit een beker!

nou da klopt want madam neemt een slokken, wat te veel is om door te slikken spuugt ze uit , gevolg, een nat shirt… dus ik doe weinig in de beker… zodat ze ook weinig heeft om uit te spugen ! (moet zeggen dat als er nog wat op tafel staat en madam doet het stiekem,het haar vaak wel lukt… hahhaa want dan wil ze het graag! ) … maar het is een bende…

hebben jullie tips hoe ik dit kan verbeteren ??

In bad oefenen, das de enige tip die ik heb! Succes!

hahhahaa da’s een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht!!!

in bad oefenen is wel een goeie ja.
Maar mijn ervaring is dat ze het gewoon ineens kunnen!! Die kleine aap van ons knoeide eerst ook de boel bij elkaar en het wilde gewoon niet lekker gaan. Maar ineens kon hij het… na een tijdje alleen tuit gebruikt te hebben en weer eens een poging te wagen ging het gewoon goed. Dus misschien is het ook een kwestie van er klaar voor zijn ofzo? En wij ouders willen nogal eens wat van die kleintjes dus geduld is misschien de beste remedie?!
Succes ermee

Lfs

ja alleen dit mokkeltje, mot geen yogurt! vla ook nie, dat heeft ze nooit lekker gevonden, ookal doen we om de paar weken een poging… da wil ze echt nie !
dus die vlieger gaat hier nie helemaal op,maar misschien is vla of jogurt uit een beker wel intressant, ga het gewoon eens proberen, wie weet slaan we 2 vliegen in 1 klap ! en yogurt en beker, je weet nooit !!

Mijn ervaring is ook dat ze het vanzelf kunnen. Je moet wel oefenen natuurlijk maar dan gaat het vanzelf ineens wel goed. Zou gewoon zo door gaan.
Wat ik toen deed was Rens met z’n drinken altijd in de kinderstoel zetten(blijft de plakvoer tot rond de stoel beperkt) en ik gebruikte altijd de slab met mouwen van sillybillyz. Die vangt zoveel vocht op dat de shirtjes droog blijven. Vind die slabben sowieso ideaal. Moest wel een extra knoop in de nek doen want anders was hij te ruim. Maar goed scheelde zo een hoop dweilen en wassen.

groetjes Ramona

nou die slabberts ga ik eens meteen bestuderen… beetje beperking kan hier geen kwaad hahaha

is idd grappig ja. Ze zijn volgens mij ook best groot, maar Rens is ook groot dus hier is het geen probleem. Gebruik ze nog steeds. Vind het nadeel van badstof slabben dat vocht erdoorheen gaat en ze dan toch nat worden. En ik vind het juist een voordeel dat ze zolang zijn. Vooral met eten. Als ik hier badstof slabben gebruik zitten de onderkant van z’n shirt en de broek toch onder de vlekken. Doe alleen wel altijd een knoop in de nek ipv hetklittenband anders is de hals te wijd.
Ze zijn idd wel prijzig. Ik heb die met mouwen die zijn meen ik zo’n 15 euro per stuk. Maar ze blijven wel mooi vind ik, de vlekken gaan er altijd uit. en je kunt ze zo onder de kraan uitspoelen en dan zijn ze vlug droog. Ik heb er 2 en dat is hier voldoende.

groetjes ramona

nou ik had dus gisteren ff op internet zitten kijken maar ik vond ze ook behoorlijk prijzig, met bezorging erbij dacht ik … nou toch maar niet, maar nu was ik dus gisteren bij de Action… (voor de nep xmastree, super ding wel) en daar hadden ze dus badstofslabberts… met een plasticlaaggie aan de achterkant gestikt… helemaal goed! we hadden vandaag weer een te grote slok , flats alles ernaast… nou kurkdroog haar schirt… dus ik ga van de week nog ff een pak halen, en natuurlijk kosten ze geen knoop !

Silly Billyz groot? Ik weet niet welke jullie hebben, maar ik had de newborn en die zaten bij Max maar net aan. En toen was hij helemaal niet overdreven groot! Bij Eva had ik ze ook, een maat groter en die vond ik toen wel fijn. Ben ze alleen ‘kwijt geraakt’ met verhuizen. Die met die mouwen ken ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij jullie kindjes heel ruim vallen en dat Max die niet zou passen, hahaha! Hoewel…hij heeft wel een onderkinnetje nu!

En Sugars…oefenen…Maar Eva kon het ook opeens. Deed ze alsof ze het niet kon, zag ze op het kdv alle kindjes drinken en mevrouw kon het PERFECT. Trutje, haha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik heb de silly billyz messy eater slabben. De allergrootste maat. Die is van 1 tot 3 jaar. Ik gebruik hem al vanaf 8 maanden ofzo en dat ging best op de hals na maar die is nu nog steeds te wijd. Met die mouwen vind ik ook echt handig want rens is echt een messy eater haha. Die heeft echt nog nooit van tafelmanieren gehoord. We moeten zelfs uitkijken dat hij geen schoenen aanheeft want het is me al eens gebeurd dat er spaggettisaus op een paar hele dure nieuwe schoenen van hem zat.

groetjes Ramona

hahaha gelukkig is mijn kind dus niet de enige smeerpoets!

nou ik doe het nu bij de boterhammen, een paar slokkies… en dat gaat opzich wel goed… voor de verderrest, laat ik het lekker rusten en mogen ze het op het kdv proberen hahaha, en zal ze het vanzelf wel gaan doen !
want in de badkuip vond ik een superidee maar dan heb evrouw het te druk met haar tandenpoetsen !

@bakmama wat is dat lekker zeg. Ik kan altijd gelijk gaan dweilen als Rens heeft zitten eten want de vloer ligt echt bezaaid met eten dan. Geen idee wat ik er aan moet doen om hem netter te laten eten. Zal wel verbeteren als zijn motoriek beter word hoop ik.

groetjes Ramona