Oefen met beker --> minder drinken

Hallo

ik ben sinds deze week aan het oefenen om onze zoon uit een gewone beker te laten drinken (oefenbeker van Difrax), maar daardoor drinkt hij ook veel minder. Komt dat doordat hij het niet naar binnen kan “slurpen” en er nu echt moeite voor moet doen? Hij kan de beker nog niet heel goed zelf vasthouden, maar ik houd de beker vast en zet 'm tegen zijn mond. Normaal dronk hij zijn tuitbeker altijd leeg of er nu 100, 150 of 200 cc in zat. Nu drinkt hij amper 50 cc en dan is hij het zet. Wordt het meer naarmate het beter gaat? Wat zijn jullie ervaringen?

Een tweede vraag: hij zet zijn tanden in de rand van de oefenbeker en drinkt zo zijn drinken op. Normaal zou de beker op zijn onderlip moeten rusten. Moet ik hem direct corrigeren (met als gevolg dat hij helemaal niets meer drinkt) of nu even zo laten en komt het vanzelf goed?

Graag jullie ervaringen en tips!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Denk dat hij vanzelf meer uit de beker gaat drinken. Hij moet hier wat meer moeite voor doen en een tuitbeker slurpt lekker weg. Bij ons vonden de dames het in het begin juist zo interessant dat ze meer gingen drinken.

Over het nog niet helemaal goed drinken zou ik me niet zo’n zorgen maken. Denk dat dat vanzelf wel goed komt.

Onze dames hebben zelf in bad uit een beker leren drinken. Ideaal, geen geknoei en dikke pret. Vooral als ze hem dan ook nog zelf mogen vullen met water uit de kraan. Kunnen ze als best snel zelf. Gewoon zelf tegen de mond aanzetten en maar drinken. Eerst verslikken ze zich meestal, maar ze hebben al snel door hoe ze dit kunnen voorkomen. In bad drinken ze zelfs water, dat gaat er anders meestal niet in

Groetjes, Kirsten

Ik bouw het inderdaad langzaam af. 's Avonds mag hij altijd even Woezel en Pip kijken in zijn kinderstoel en dan krijgt hij een bekertje drinken. Daarna tandjes poetsen en naar bed. Ik kijk per dag hoe het gaat en als hij er geen zin in heeft, zorg ik dat hij vb 's middags of 's avonds wel gewoon een beker krijgt.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Ik ben ook eerst begonnen met een dyfrax drinkbeker en dit ging redelijk. Deed wel altijd een handdoekje onder zijn kin om het drinken wat er naast ging op te vangen. Toen kwam ik een antilek drinkbeker tegen. Hier heb toen destijds een topic over geopend.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=20719
Dion dronk van 16 maand zelfstandig uit een beker. Of het door de beker kwam weet ik niet maar het zal ongetwijfeld een rol gespeeld hebben.
En geen gedonder meer tuitbekers, flesjes ed.
Ik bad oefenen is ook makkelijk ook geen geklieder in huis.

Hier hetzelfde met Luka, na 3 slokken wil hij niet meer… Dan ging hij naar de keuken om zijn rietjesbeker te halen!
Nu laten we de beker drinken gewoon staan tot hij zelf komt halen, en dan vind hij het ook leuk. Wij doen dezelfde hoeveelheid in de beker als er in zijn rietjesbeker zou zitten.

Maar ik moet idd zeggen dat het veel geduld kost hoor!
En ook natte pakken…
Maar hij drinkt nu aardig goed uit een gewone beker, hij is alleen een beetje lui.

Het komt wel goed, geef het wat tijd.
Mijn moeder zegt altijd:"Ooit een 18-jarige uit een fles zien drinken, behalve als het bier is?"
Dus geen zorgen maken!

Lilypie First Birthday tickers

het wordt vanzelf meer wat die strask gaat drinken, hij moet er nu meer moeite voor doen .
je kan ook oefenen met bv joghurt is wat dikker en zal die minder snel knoeien of in bad.
Hier dronk owen met 16 mnd uit een beker.

@ Pranger7: die beker heb ik nu ook gekocht en ik moet zeggen dat het redelijk goed gaat. Hij houdt de beker nog wel regelmatig andersom (op de kop) en dan lekt 't wel, maar goed, ik laat het eerst maar even rusten en dan gebruik ik deze beker. Misschien was de stap van tuitbeker naar gewone beker nog te groot.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

@Goudvisje: ik ‘help’ Luka ook nog hoor, anders blijf ik wassen! Gelukkig is mijn wasmachine weer gemaakt…

Lilypie First Birthday tickers

Hier exact hetzelfde als bij Goudvisje/Hannah.

H. deed eerst altijd alsof ze niet uit een gewone beker kon drinken tot ik op het KDV zag dat ze het juist heeeeeel goed kon!
De flessen en tuitbekers heb ik per direct weggedaan. Heb ook alleen nog een rietjesbeker, met name voor als we weggaan of bij “nette” mensen op bezoek gaan

Ik las nu gewoon wat meer drinkmomenten in, anders vind ik dat ze te weinig binnen krijgt. En ik weet dat ze graag drinkt. Overigens maakt het hier niks uit of er nu melk, sap of water in zit. Ze vind het gewoon stoer dat ze uit een beker drinkt :smiley: