Ochtendvoeding geven na nachtvoeding

Hoi,

Op kerstavond gauw nog even een vraagje stellen op mijn favoriete kletsforum!

Julia wordt sinds een weekje steeds rond half 5 wakker 's nachts. Vannacht was het zelfs half 6. Meestal was het half 3 of half 4. Wij kwamen dan prima uit met de ochtendvoeding, die ze dan rond 7 uur of half 8 kreeg. We laten meestal 4,5 tot 5 uur tussen de voedingen, maar dat betekent dat ze dan pas rond 9 uur haar eerste dagvoeding krijgt. Ik vind dat vrij laat, zeker ook omdat ik dan pas weer voedt tegen half 2 en dat is ook een beetje een rare tijd als je ergens heen wilt. Ik wil haar alleen niet graag wakker maken om 7 uur, want ze heeft dan eigenlijk pas net gedronken (2,5 tot 1,5 uur daarvoor) en dan ligt ze nog zalig te ronken. Ik denk ook dat ze de fles dan niet zou lusten…

Ik weet niet of ze langzaamaan een langere ruk heeft leren maken of dat het gewoon toeval is, maar ze slaapt nu dus veel langer door. Hoe doen jullie dat? Wanneer geven jullie de eerste voeding na de nachtvoeding?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Toen ons zoontje zo laat in de nacht kwam, gaven wij een fopfles. Veel water en weinig voeding (bv. 90 cc en 1 schepje). En dan om 7 uur gewoon de eerste ‘normale’ fles. Wel vervelend om 'm wakker te maken, maar anders had je inderdaad een heel raar schema de rest van de dag. En hij sliep dan na die fles weer vrolijk door.

We zijn uiteindelijk gaan proberen om het met het speentje te rekken tot half zeven en dat lukte na een paar nachten prima. Misschien is dat ook nog een idee?

Succes!

hallo Rainbow,
Ik begin altijd om 7 uur, dus ook wordt hij om half 6 wakker dan heeft hij in principe doorgeslapen en dan kan je dus proberen om het wat te rekken met een tut of de voedingen van overdag een beetje verschuiven zodat je weer uitkomt met de laatste fles.
Ik rek het met een tutje en dat gaat eigenlijk heel goed of ik geef een heel klein flesje.
Hele fijne avond en dagen.
Gr. Natasja

[/url]

Hi Rainbow,

Wij beginnen door de weeks om 6 uur en in het weekend om 7 uur. Dit geeft trouwens geen probleem bij morgan, die vind het prima dat uurtje extra slapen. Ze is tenslotte een slaapkop. En dan zit er 4 a 4.5 uur tussen de voedingen. 's morgens meestal 4 dus dan is het 7 en dan 10 en dan 3 uur en dan 's avonds half acht. De laatst laten wij haar zelf voor komen want wakker maken is een hel hier. Mevrouw drinkt dan te weinig of is te wakker. Zelf laten komen betekend pappa en mamma om tien uur uiterlijk naar bed en mamma er tussen 12 en 1 uit. Klinkt als een opgave, maar als je weet dat me dat 20 tot 30 min kost en ik anders de hele nacht bezig ben is het een kleine offering. Klinkt raar, maar op het moment dat ze hem niet meer nodig heeft zal ze ook niet meer komen. Ha ha ha scheelt hier ook het afbouwen van de laatste fles. Ze heeft al een keer doorgeslapen tot 5 uur. Oke we schrokken ons rot toen de wekker ging, maar ze lag nog lekker te knorren.
Nu ligt ze dus lekker te slapen, of ze is eigenlijk net vertrokken. Ze kletst of gilt eigenlijk tegenwoordig nog even naar het konijn op de muur en dan valt ze in slaap. Ik zet straks alles klaar en dan ben ik vanacht zo klaar.

Oh als we om zes uur beginnen door de weeks komen we ook om half acht uit want dan slaapt ze 's middags wat langer omdat ze wat moeier is op de creche en dan haalt ze wel 4.5 uur per fles.

Weet niet of je er wat aan hebt. Zou je haar wel wakker maken dan komt ze voor de laatste fles zo rond 11 uur 's avonds. Morgan drinkt wel 800cc op de dag nu. 's nachts meestal zo’n 180 voor ze in slaapt valt weer

Groetjes,

Michèle