Ochtendslaapje

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wanneer jullie kindjes gestopt zijn met het ochtendslaapje.
Onze dochter staat om 08.00 uur op, maar dan leg ik haar om 09.30 nog 1,5 uur in bed. Ze slaaapt dan ook nog wel. Maar als ik haar niet in bed leg, gaat het ook goed. Dat houdt ze dan ook vol tot aan haar middagdutje. Ze gaat dan tussen 13.00 en 13.30 naar bed tot 16.00 uur.
Wat zouden jullie doen, ochtendslaapje eraf halen?

En ook nog een vraagje mbt soort bedje. wanneer kun je overstappen op een kinderbed ipv het ledikantje en van slaapzak naar dekbed?

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Hoihoi, Sylvie slaapt soms nog wel 's ochtends en soms niet. Dus ik laat het gewoon van haar afhangen. Is ze moe, gaat ze op bed. Speelt ze lekker dan laat ik haar
Wij gaan Sylvie met 1 jaar en 5 maand ongeveer over doen naar een peuterbed. Maar dit ivm de komst van ons 2e kindje die dan in haar bedje komt te slapen.
Sylvie kan al zelf prima op de bank en van de bank zonder te vallen. Ook slaapt ze altijd als we bij mn vriend zijn ouders zijn in een eenpersoonsbed. Ze klimt er niet uit, maar gaat gewoon heerlijk slapen. Het is sowieso nooit een strijd met Sylvie. Als ze moe is gaat ze altijd gewoon slapen. En als ze wakker is klimt ze uit het eenpersoonsbed en gaat bij de deur staan of ze gaat spelen. Dus dat heeft ons overgehaald om TOCH een peuterbedje voor Sylvie aan te gaan schaffen
Want ik had de vraag hier eens neergezet en het werd me door iedereen afgeraden Grote kans dat ze niet gaan slapen en gaan spelen zei iedereen. Maar dat doet Sylvie bij mn vriend zn ouders dus niet, dus ik denk hier ook niet. We gaan de gok gewoon wagen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hier nog twee slaapjes, 's ochtends en 's middags. De ochtendslaap is hier de beste, dan slaapt ze zo 1,5 tot 2 uur, s middags wordt het slapen minder vandaag sloeg ze hem over. Ik leg moppie wel op bed maar als ze niet gaat slapen ook goed. Ik bied het haar wel aan want vaak gaat ze wel slapen.
groetjes,
Wendy

mijn zoontje was 13 maanden toen hij overging op 1 slaapje. Hij slaapt nu meestal (ongeveer) van 13-15.30u. Hij sliep op een gegeven moment 's ochtends niet meer. Toevallig heeft hij gisteren in de ochtend een uur in de auto geslapen (doet ie normaal nooit), maar normaal gezien slaapt hij alleen 's middags. Hij gaat 's avonds slapen rond 19u-19.30u en slaapt dan tot 's ochtends 7.30u-8u. Ik zou gewoon naar je kindje kijken, wat ze zelf aangeeft. Als ze behoefte heeft aan 2 slaapjes, waarom niet? Zeker als ze ook echt slaapt en zonder problemen 's avonds gaat slapen.
Wij willen met een jaar of 2 overstappen op een kinderbed ipv het ledikantje. Slaapzak wil ik er nog wel een hele tijd inhouden, hij ligt altijd zo te draaien dat ie anders wel heel vaak bloot ligt.

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Oze dochter sliep voor ze een jaar werd nog maar 1x.
Ze is nu bijna 2.5 en slaapt nog steeds in haar ledikant. Zolang dit goed gaat, laten we haar hier ook nog lekker in slapen. Groot bed kan altijd nog.
Onze kleine vent is 9 maanden, en gaat in het ritme van zijn zus mee. Slaapt dus ook 1 keer per dag, soms 3 uurtjes, en dat is genoeg.
Maar als je dochter zonder kan, deed ik het eraf.

mijn zoontje was rond de 14 mnd toen die naar 1 slaapje ging hij slaapt van 13.30/ 13.00 tot 15.30 ongeveer.
een kindje vanaf twee jaar mag dan onder een dekbed, en wanneer overstappen naar peuterbed dat ligt echt aan het kindje, sommige blijven met 1 jaar al liggen en sommige pas met drie dat kun je als ouders zijnde zelf het beste inschatten.

Colin slaapt meestal ook nog wel in de ochtend al wordt het wel minder. Het ligt eraan hoelaat hij wakker wordt. ALs het ons te vroeg is om op te staan dan leggen we hem tussen ons in of hij speelt een uurtje naast het bed. Dan is hij meestal alweer moe en slaapt dan nog tussen ons in een uurtje of soms 2. 's middags slaapt hij ook, maar meestal maar een uurtje of anderhalf. Ik zou idd gewoon kijken waar ze behoefte aan heeft. Zolang ze in de avond goed gaat slapen, is het prima toch!?

22-12-2009 colin geboren