Ochtendhumeur

Hebben jullie kindjes ook een ochtendhumeur? Mijn oudste kan er wat van zeg!!!
Merk dat ik er de laatste tijd een stuk slechter tegen kan.
Vanaf het moment dat hij opstaat totdat hij naar school gaat, is werkelijk niks goed bij hem…
Het begint al met de keuze van de kleren die hij aan moet. Het shirt is niet stoer genoeg, de mouwen zijn te lang, de broek is te lang. We hebben hem een tijdje zelf laten kiezen, maar dat werkte toen niet. Misschien toch wel weer eens introduceren. Hij wil zich niet aankleden, moppert bij het wassen en tandenpoetsen en haren kammen, wie er als eerste de trap af mag: hij of zijn broertje. Dus nu doen we dat om de beurt.
Ze moeten door de weeks best vroeg opstaan: 06.30 uur. Dan mogen ze nog een kwartiertje in ons bed liggen om wakker te worden. Dan worden ze aangekleed. Maar dat levert al strijd op. Ik laat hem tegenwoordig zelf aankleden.

Als we beneden komen, begint het gemopper over het brood. Hij wil standaard jam of salami er op. Dat vraag ik altijd, maar ow ee mocht ik dat eens vergeten en er iets opdoen zonder te vragen (dat is dan altijd jam of salami hoor, niks anders, maar dan wil hij net dat andere wat er niet opzit).
Hij maakt ruzie met zijn broertje wie waar mee mag spelen…
Al met al behoorlijk vermoeiend!! En dan moet ik nog naar mijn werk.
Ik negeer hem zoveel mogelijk en laat hem een beetje zijn gang gaan. De dagen lopen altijd hetzelfde, dus er zit genoeg regelmaat in voor hem om te weten waar hij aan toe is. Maar misschien hebben jullie tips voor mij en hem om hier beter mee om te gaan.

hahahaha nou hier mama met een ochtendhumeur, en pippy die is ookal 2 morgens nie te harden en dan bedoel ik echt ’ woest’ … helemaal uit haar pan gaat dat kind, leuk begin van de dag, normaal had ze altijd een middag humeur na haar middagdutje… maar het is nu steeds vaker smorgens helemaal over de emmer, van haarzelf … pfhh die ken tekeer gaan weet zeker dat de buren het ook door hebben hahahhaa

Pippy is geboren 17.07.2009

nee, maar mn vent wel

even zonder gein…rico heeft geen ochtend humeur maar als ik hem s’middags te bed leg en hij gaat slapen (wat nu 9 van de 10 keer niet meer voorkomt) is hij altijd aan het brullen en aan het tieren als hijw akker wordt.
s’ochtends is rico heel goed te doen… maar hoe later het wordt hoe vervelender hij wordt. tja… ik hoop dat hij snel van zijn gepuber af is…