Ochtend veel te vroeg wakker

Danielle schrok vannacht om 3.50 uur wakker en dacht dat ze wel kon opstaan. Ik denk dat ze een nachtmerrie heeft gehad want ze was bang om weer alleen te gaan slapen. Aangezien dat mijn wekker om 5uur afloopt en ik beter tegen gebroken nachten (nog) kan ben ik even bij haar in bed gaan liggen. Weet dat het niet het beste idee is, maar ik wilde nog echt even slapen. Maar na 20 minuten sliep ze nog niet. Ben toen toch naar mijn eigen bed gegaan en heb aan haar uitgelegd dat het nog nacht was. Maar onze dame was het echt niet mee eens.
Ze heeft de hele boel bij elkaar gejankt tot 5 uur. Toen heeft mijn man haar maar mee in bed genomen, ze heeft toch haar slaap nodig. Mevrouw en meneer hebben toen heerlijk (volgens papa) tot 7.30 uur geslapen.

Maar nu heb ik een vraagje heeft er iemand ervaring met van die slaaptrainers voor kinderen. En is dat ook al geschikt voor kinderen van 20 maanden?
Of heeft iemand anders ook nog extra tips voor me, want ik wil ze niet te vaak in bed nemen en over 7 weken krijgen we gezinsuitbreiding en dan heb ik graag dat ze niet iedere ochtend om 6 uur wakker is net als nu meestal het geval is.

groetjes Corina

Het hangt van je kindje af denk ik.
Hier hoef ik dat nog niet te doen. Maar een vriendin van mij is er met 22 maanden mee begonnen met haar oudste en daar lukte het wel bij. Nu wilde ze het bij haar jongste ook proberen maar die trapt er niet in.

H. werd van de week ook ineens om 6u gillend wakker en ging ook niet meer slapen.
Maar de volgende ochtend was er niks meer aan de hand.

Ik zou het denk ik gewoon even afwachten, misshcien gooit ze straks zelf haar ritme wel om als de baby er is.

Oh, wat hier nog weleens wil werken is zeggen dat alle kindjes nog slapen.

Gewijzigd door - MamaH op 22 Sep 2011 22:27:28

Hier best een goede slaper dus kan je niet helpen uit ervaring helaas, maar hoe lang slaapt danielle nog overdag? En hoe laat gaat ze s avands naar bed? Misschien dat je daarin wat kunt aanpassen/verschuiven zodat ze s nachts wat beter door slaapt? Ik merk hier nl wel dat wanneer ze overdag veel geslapen heeft voor haar doen, ze dan ook vroeger wakker wordt. Ze zal haar slaapbehoefte dan gehad hebben denk ik. Weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie is, maar dat heeft hier wel invloed.

mama1980

@mama1980; Danielle gaat 's middags naar bed en slaapt dan tussen 3 kwartier (kdv) en 2 uur (bij oma). Ze ligt er inprincipe iedere avond tussen 18.30 en 19.00 uur in haar bed en gaat dan binnen een kwartier slapen.

Vanmorgen was ze in ieder geval wakker van 4,15 tot 6 uur, darna was ik de deur uit. Hebben haar gewoon op de kamer gelaten wel met de lamp een beetje aan zodat er geen reden tot angst was. Ze heeft 's nachts ook een lampje van de babayfoon aanstaan waar redelijk wat licht afkomt van de sterretjes.

Hopelijk slaapt ze morgen wel uit, want ik ben dan vrij en anders ben ik bang dat ik ze bij me in bed neem omdat ik ook wil slapen .

Ik leg haar s avonds tussen 7 en half 8 op bed en als ze s morgens echt laat wakker was soms pas om 8 uur. Ik merk echt dat ze dan beter doorslaapt s nachts. Een richtlijn voor deze leeftijd is dat ze tussen de 12 en 14 uur slaap nodig hebben per etmaal. Dit scheelt natuurlijk per kind, maar ik merk echt dat wanneer ik me hier een beetje aan houd, dat ze dan veel lekkerder slaapt! Misschien kan je s proberen om haar s avonds een half uurtje/uurtje later naar bed te doen? Of trekt ze dat echt niet.

mama1980

ik vind het wel vroeg dat ze naar bed gaat. Colin ging tot 1,5 ook rond die tijd, maar nu is het toch vaak rond 20.00 pas. Hij wordt ook wel vaker 's nachts wakker, maar slaapt bij ons wel tot minimaal 8uur, meestal rond 9 ur.

22-12-2009 colin geboren

Je hebt kans dat dit een fase is van een aantal dagen. De onze heeft dit ook rond die leeftijd gehad, zat ik mooi rond vijf uur beneden terwijl meneertje vrolijk aan het spelen was. Uit pure verveling ging ik stoffen en dweilen e.d. Rond 7.30 uur ging hij dan weer naar bed en sliep dan tot een uurtje of negen. Bij ons kon dit gelukkig omdat of ik of manlief thuis was. Na nog geen weekje was het voorbij en zat hij weer volledig in zijn ritme.

Ennuh, bij ons in bed nemen heeft hier nog nooit geleid tot misbruik, maar ik geloof dat we daarmee boffen