Nou, afgelopen Maandag hebben Luka en ik een vreselijke dag gehad, met name Luka!
Het begon 's ochtends al om 5.00 uur, hij werd hysterisch gillend wakker en ik zag duidelijk dat hij kramp had. Helemaal opgetrokken beentjes, wilde niet op zijn rug liggen, bolle buik en wilde al helemaal niet aangeraakt worden. Echt heel naar om te zien!
Eten wilde hij al helemaal niet, heb er met pijn en moeite uiteindelijk appelsap en ontbijtkoekje ingekregen om te zorgen dat hij zou gaan poepen, maar ja… Dat gebeurde dus niet! Dus een warm bad geprobeert, masseren geprobeert maar dat leek het alleen maar erger te maken.
Ondertussen de huisarts gebeld om 8.00 uur die zei dat ik nog even moest wachten tot 11.00 uur of de appelsap en ontbijtkoek nog iets ging doen.
Dit was niet zo, dus weer gebeld en is ze langsgekomen omdat ze hem zo hoorde krijsen en dat van hem ook niet gewend is ( we kennen haar persoonlijk).
Ik had nog Lactulose liggen en mocht daar een half zakje van geven en joh! Wat er uit zo’n klein mannetje kan komen zeg! Ik heb wel 6 poepluiers verschoont, en onder de douche luchtte hij helemaal op zullen we maar zeggen…
Hij had een dag ervoor op een verjaardag kant-en-klare poffertjes gegeten en daar lijkt het van te komen. Hij kan plotseling helemaal niet meer tegen wit brood, deegwaren, etc. Zo plotseling! Maar volgens onze huisarts kan dat zo gebeuren bij jonge kinderen, hoe naar ook.
Maar nu heeft hij gister bij mijn schoonmoeder twee lange vingers gegeten en rara, vandaag weer het hele ritueel van Maandag…
Dat kan dus blijkbaar ook niet meer!
We hebben nu een verwijzing naar een dietist, daar kunnen we helaas pas over anderhalve week terecht maar tot die tijd durf ik hem eigenlijk niks meer te geven…