Obstipatie

Hoihoi,

Sinds de zwangerschap heb ik moeite met mijn ontlasting. Voor die tijd heb ik er nooit last van gehad, maar daarna… Phoeh! Nu is mijn vraag, is er iemand die dit ook heeft?

Gisteravond werd ik zo van het ene moment op het andere zo beroerd als een kat, steken achter de borstkas en onder de ribben… Kortademig en duizelig. Kortom, ik voelde me echt akelig. Op een gegeven moment de dokterswacht maar gebeld want ik was al bang voor een hartaanval oid… Toen de dokter kwam, bleek dus dat mijn darmen gewoon vol zaten. Heb 2 aspirines genomen en een recept gekregen voor movicolon, dat ik vanmiddag moet ophalen. Was wel even schrikken zeg!

Kiwi’s op een nuchtere maag, twee glazen lauwwarm water en ontbeidkoek eten zijn echte laxeerders. Misschien heb je er wat aan.

Wel lastig zeg, Ik heb ook een rottige stoelgang, maar om de 2 dagen ga ik zo ie zo wel hoor. Ik heb tijden gehad dat ik ook minder ging en inderdaad dat doet zo’n pijn.

Groetjes,

Michèle

Okey, dat kan ik dan in ieder geval eens gaan proberen… Heb jij het altijd gehad of is dat ook pas sinds je zwangerschap? Wat een akelige pijn is dat zeg… Was helemaal van het padje gisteravond.

Nee ik heb het altijd wel gehad. Ik heb spastische darmen en een verkleving dus ik kan veel pijn hebben. Tijdens mijn zwangerschap was het dus echt een hel. Ik let altijd op wat ik eet. Veel vezels en zo. Al mag ik nu natuurlijk niet onwijs veel ontbijdkoek meer.

Groetjes,

Michèle

Yoghurt van Activia hielp goed tijdens mijn zwangerschap. Vervelend meid!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat vervelend Danique.

Wat je behalve bovenstaande tips nog kunt proberen is gedroogde pruimen bij het ontbijt. Dit schijnt de stoelgang ook te bevorderen.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Helaas voor mij heel herkenbaar. Ik heb al 20 jaar zwakke darmen en dus regelmatig enorme steken. Dan lig ik echt gebogen van de pijn. Het leken een beetje op weeën vond ik en ik dacht in eerste instantie dan ook dat mijn darmen weer raar deden toen ik weeën kreeg. Ik dacht namelijk dat die nóg erger zouden zijn! Had ik ‘ongemerkt’ 10 cm! Maar goed, ik kreeg in de zwangerschap Lactulose en dat hielp wel. En de zaadjes van Dr. Vogel (Linoforce) helpen als een tierelier, zelfs bij flinke verstopping. Daar moet je niet aan als je zwanger bent, want het is behoorlijk sterk spul. Niet te veel van nemen, anders zit je een uur op de wc! Ik gebruik het altijd als ik echt veel pijn heb. En die duizeligheid en hartkloppingen doen mij dan weer denken aan (chronische) hyperventilatie, waar ik zelf ook last van heb. Herken je dat??

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rainbow, heb nog nooit dit soort dingen gehad, ben altijd zo gezond als een vis geweest. Vandaar dat ik nu ook echt niet wist wat me gebeurde! Blijkt nu dus dat ik ‘luie’ darmen heb, en ik mag geen laxeermiddelen etc nemen. Dan gaat die darm nog niets doen. Het schijnt dat de vezels, die ik nu moet nemen, de darmen zullen gaan prikkelen om aan het werk te gaan. Heb gisteravond het eerste zakje vezels genomen en moet zo meteen bij het ontbijt (ook nieuw, ontbijten…) weer eentje. Ben benieuwd wat het gaat doen. Ik wil me in ieder geval nooit weer zo akelig voelen!

Ontbijten nu pas mee beginnen?? Is belangrijkste maaltijd van de dag zeggen ze

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

quote:
Kiwi's op een nuchtere maag, twee glazen lauwwarm water en ontbeidkoek eten zijn echte laxeerders. Misschien heb je er wat aan.

Groetjes,

Michèle

Hielp mij mij super!! En veel bewegen! Lekker wandelen of fietsen.

Mjah, ik weet het… Maar ben smorgens niet zo’n eter. Het eerste wat ik op een dag eet, is 2 stukjes brood samen met Danique rond een uur of half 1. Hihi… Slecht hè? Denk ook vaak dat ik het smorgens niet aan tijd heb, maar das natuurlijk onzin, voor ontbijt moet je tijd maken…

Heb vanmorgen rond een uur of 10 2 crackers naar binnen weten te werken… Doe mijn best Merk trouwens nog niets van die poeders, maar dat zal wel te snel zijn. We wachten het rustig af.