Obstipatie en rijstebloem

ik heb in een topic gelezen dat als je kind last heeft van obstipatie je geen rijstebloem door de laatste voeding moet doen omdat dit nog meer stopt. is er een ander middel wat ik er dan evt wel door kan doen zodat hij meer verzadigd is bij laatste voeding??

ook zag ik dat sommige bij de 1 ochtend voeding rijstebloem doen? is dit ook voor verzadiging?

Wij hebben nooit rijstebloem gegeven ivm verstoppen!
Je kan ook iets meer aanbieden in de laatste fles. Bijvoorbeeld 180cc ipv 165 cc. Of 210 cc ipv 180 cc.

Rijstebloem stopt inderdaad. Onze jongste had er ook last van. Op advies van het cb mochten wij bij 5 maanden al met bambix beginnen terwijl er op die pakken 6 maanden staat.

Ochtend rijstebloem is gewoon om ze 's ochtends pap te kunnen geven. Na een nacht zijn ze extra hongerig dus dan vult een bakje pap meer dan een fles melk.

Ik heb onze kinderen nooit 's avonds pap gegeven. Gaan ze met een veel te volle maag hun bedje in. Kan nooit goed zijn.

Als je je kindje meer verzadigd de nacht in wilt laten gaan, zou ik ook een grotere fles aanmaken.

Groetekes, Sje