Soone heeft momenteel 4 tandjes die doorkomen, zielig hoor, Hij is verder heel rustig, je merkt het wel aan het vele kwijlen en bijten in alles wat hij ziet. Maar gisteravond, was de maat vol voor hem. Hij is net ziek geweest, en is eigenlijk nog steeds ziek want heel zijn longetjes gorgelen. Hiervoor hebben we nu pufjes en we hopen maar dat t hem zal helpen. Ondanks alles, hij blijft lachen brabbelen en huilt eigenlijk helemaal niet. Tot gisteravond. Om een uurtje of 7 hoorden we boven ineens een huildie echt door merg en been ging. Sel naar boven, en sonne pakken om te troosten. Op zijn matasje zagen we kwijl met een beetje bloed en hij had 1 knalrode wang. Och och arme jongen, hij had zo’n pijn in zijn mondje. Wie weet komt er ook een kies? Ik zie nog niks maar ja, het rommelt in zijn hele gebit onder zijn tandvlees. Hij bleef een klein half uurtje ontroostbaar. Nou papa en mama aardig in paniek aangezien t langste wat hij ooit huilt nog geen 5 minuten is haha, Dus dit was wel ff slikken! We hebben hem een paracetamol gegeve. |diehij gelukkig ook nogeens mag van de dokter omdat hij zo verkouden is. En na een kleine 20 minuutjes zag je hem tevreden zijn en na een uurtje diep in slaap. En eindelijk!! sinds 2 weke slaapt hij zowaar weer een nachtje door !!! Pas om kwart over 7 was hij wakker, heerlijk!
O o die tanden toch ook allemaal
achossie, wat zielig voor die kleintjes, hé! Emilie heeft ook behoorlijk last als er weer nieuwe tandjes komen, zelfs zo erg dat paracetamol alleen niet meer helpt. Mijn arts hier adviseert bij dat soort dagen om naast paracetamol ook ibuprofen te geven en dit om de 3 uur afwisselen, en dat helpt heel goed. Succes!
Gewijzigd door - anouschkarosa op 30 Nov 2006 10:02:08
ow joh ibuprofen?? mogen baby’s dat al??? ja domme vraag haha dat post je net. Maar goed als ik hoor hoe slecht t al is voor volwassenen, vind ik t best eng voor een kleintje.
ik ga ook maar eens sinapsril halen, wel makkelijk ja voor snachts, want snachts een zetpilletje geven maakt de bay ook meteen klaar wakken
hallo,
ja dat vindt ik ook die zetpillen snachts, alleen zijn sinasprillen niet zo goed voor het maagje, hebben ze mij verteld, ze adviseerde mij toch gewoon de zetpil.
groetjes Janneke
Ik herken dit probleem helaas ook! Richtje krijgt elke keer als ze een tandje krijgt een heerlijke verkoudheid Dat arme kind! Op dit moment is ze aan het herstellen van het krijgen van 4 kiezen! Stel je voor, 4 tegelijk!! De afgelopen nachten waren verschrikkelijk hier!!
Ik gebruik ook iets om het tandvlees mee te verdoven. En hier in Canada kan ik geen zetpillen vinden voor haar, en de dokter raad hier dus ook iets vloeibaars aan, met een smaakje! Je kan kiezen tussen bubble gum en witte druiven! haha!! Ze vindt het heerlijk! Alles heeft hier natuurlijk een smaakje, haar vitaminen hebben een smaakje van 1 of andere bosvrucht… Ze zijn hier trouwens ook heel makkelijk in het geven van pijnstillers! No problem! Ze hebben zelfs iets wat speciaal voor verkoudheid, pijn van tandjes En koorts is! Maar ik heb het gevoel dat die enkele zetpillen die ik nog had vanuit Nederland toch veel beter hielpen dat dit witte druiven drankje! Jammer dat ze op zijn… Ik weet wat ik vraag aan mijn moeder als ze nog eens een paketje opstuurt!! hihi!
Ow ja, en Richtje had trouwens ook een verschrikkelijke hoest voor tijden! De dokter liet me kiezen tussen een hoestdrank of een puffer, ik heb voor de puffer gekozen, ben niet zo voor hoestdrank (persoonlijk ) En toen ging het zomaar weer weg. Kwam wel weer even terug, maar ze is nu helemaal weer hoestvrij!!
groetjes, Francien (Moeder van Marten = 3 jaar & Richtje = bijna 1 jaar)
Memmie van Marten en Richtje…