Nutrix of rijstebloem...?

Hallo,

Ik heb net even het consultatiebureau gevraagt of Joey al Nutrix in de voeding mag hebben. Hij is ruim 14 weken, dus eigenlijk is het nog iets te vroeg. Maar omdat Joey steeds na 2,5 uur al weer honger heeft, mogen we het toch proberen.
Nu mijn vraag; Moet ik nu Nutrix gaan gebruiken of rijstebloem…? Naar mijn weten ís nutrix rijstebloem, maar de arts van het cb zei dat ik kon kiezen tussen die twee…:S Wat gebruiken jullie? En hoe bevalt dit? Geef je het in elke voeding of bij minder flessen?

Groetjes Anouk

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Weet iet anders dan dat nutrix tegen het spugen is het maakt de fles wat dikker. Rijstebloem is echt een soort pap en die gaf ik tegen de honger. Wel zonder smaakje doen hoor anders kunnen ze een allergie ontwikkelen.

groetjes

lon106

Ik weet ook niet beter dan dat het hetzelfde is. Wij gebruiken Nutrix en er staat gewoon op dat dat rijstebloem is. Tim krijgen 4 flessen per dag waarvan 1 fles met Nutrix. Ik zou als ik jou was gewoon beginnen met 1 fles en niet meteen bij alle voedingen. Ik zou het dan bij de ochtendvoeding doen, krijgt hij meteen iets meer om de dag te beginnen. En dan zou ik eerst even kijken hoe hij erop reageert en of 1 fles rijstebloem voldoende is en dan de rest zonder.

Groetjes,
Sandra

Naar mijn weten is dat hetzelfde. Ik zou wel de gewone Nutrix kopen en niet die met vanillesmaak. Daar kunnen ze allergisch op reageren en vanille is veel te zoet. Daar moeten ze nu nog niet aan wennen vind ik. Succes!

maar Mriek aan de andere kant, er zitten toch geen suikers in het is maar een smaakstof. en met 4 maanden mogen de meeste baby’s ook fruit en dat is toch ook zoet? geen aanval hoor maar ik vind het een beetje onzin wat betreft over dat zoete enzo. ze zeiden dat op het cb ook wel en ook over dat reageren. maar of je kind nu 4 of 6 maanden is, ze kunnen met 6 maanden net zo goed allergisch reageren. naar mijn mening heeft het meer met de darmpjes te maken dat je effe kunt wachten dan met allergieen, want wat ik al zei, je kunt altijd altijd een allergische reactie krijgen of je nou 4 maanden bent, 6 maanden of 'n jaar.
ik ga nog geen fruit geven puur omdat ik denk dat zijn darmpjes er nog niet klaar voor zijn

(K)Kuzjes!

vaak is het wanneer men de vanille (dus zoete smaak op heeft) kinderen moeilijker eten omdat ze zoet gewend zijn. en zoet smaakt heel anders dan niet zoet! Dus vandaar dat marieke het jouw afraadt. En ze heeft gelijk… zolang ze nog geen zoet hoeven ook niet geven. Niet ivm het gewicht etc maar meer omdat ze anders niet anders willen!

ik moet zeggen dat rico daar echt geen moeite mee heeft. je geeft toch ook gewoon nog melk als ze al bijvoeding fruit enzo krijgen dus dat is dan toch hetzelfde?
rico drinkt zn flesje melk nog net zo hard als voordat ik anderhalve week geleden met vanille nutrix begon

(K)Kuzjes!

dan heb jij geluk. Het is ook maar een advies… ieder kindje reageerd anders… maar voorkomen is beter dan…

klopt maar aangezien ik zo’n lekkerbek ben en zelf ook vanille boven normaal zou verkiezen had ik daar niet aan gedacht, het is dat ik het nu lees en deze week van cb had vernomen, maar ja ik dacht toen ze dat zeiden ook gelijk van en fruit dan dat is ook zoet, en ik sprak dat uit, waren ze wel effe stil zovan; ja dat is ook weer zo. maar ja ik ga niet meer in discussie met die mensen, want als ik teveel naar ze luister kom je er alleenmaar baggger uit (ivm rico en zn klachten bijvoorbeeld)

(K)Kuzjes!

Nutrix is rijstebloem en het is er in de smaken naturel en vanille.
Let wel op: rijstebloem heeft een stoppende werking. Dus mocht je kindje last hebben met de ontlasting, dan geen rijstebloem geven!

Groetekes, Sje

sje, rico poept juist beter sinds ik het geef kan dat ook

(K)Kuzjes!

Ja kan best hoor.

Heel Nederland gaat makkelijker naar het toilet van ontbijtkoek en mijn man raakt ervan verstopt. Dus het kan makkelijk dat er uitzonderingen zijn die van Nutrix juist niet verstopt raken maar er beter van poepen!

Groetekes, Sje

Ik sluit me aan bij mini-boy, jij hebt dan gewoon mazzel dat het rico niet uitmaakt. Fijn! Maar ik blijf erbij om het gewoon niet te doen. Ook geen suiker in thee of yoghurt. Wat een kind niet kent, mist 'ie ook niet denk ik dan maar.

Groetjes!

nee ik ben ook niet voor suiker,maar dat zit er niet in dus ja…
ik probeer m ook niet met 6 maanden dadelijk te laten wennen aan zoete drankjes, lijkt me niets

(K)Kuzjes!

mn moeder zei laatst tegen mij dat rijstebloem erg aandikt bij een baby, dat was in ieder geval van de rijstebloem van vroeger. is dat tegenwoordig niet meer scotty?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker