Ik voeg sinds een paar dagen nutriton toe aan de voeding van mijn zoontje. Een heel klein beetje, amper een half schepje. Hij drinkt te snel, zelfs met de kleinste speen en Dr. Brown fles. Eerst had hij 3 dagen nergens last van, nu heeft hij hele dunne ontlasting (2 of 3 keer per dag) en is niet helemaal lekker. Komt dit door het Johannesbroodpitmeel?
Het kan ook zijn dat hij bij de opvang iets opgelopen heeft, daar was een kindje ziek.
Denken jullie dat zo’n klein beetje nutriton zoveel effect heeft en zo ja, went hij hier aan, want ik moet het blijven indikken anders gaat hij schokken en spugen en huilen.
Nutriton
Je weet het nooit zeker met die kleintjes … maar denk als dit echt van Nutriton is de maag hier eerder dan 3 dagen op gaat reageren. En een half schepje is dat voldoende? Anders meer doen hoor … heb ik ook gedaan.
Hoe oud is de kleine? Kan nl ook dunne luiers van tanden (die eraan komen) krijgen…?!
Je geeft wel heel weinig van de JBP, maar ja misschien zijn de darmpjes van je kleine wel gevoelig… Jasper had vaak dunne luiers (bleek later KMA te hebben) en hij kreeg juist van de JBP iets dikkere ontlasting. Dat was alleen de eerste paar weken, daarna leek het geen effect op z’n darmen meer te hebben.
Er gaat op het moment wel een buikgriepvirus rond, en tandjes zo inderdaad ook kunnen.
Groetjes Carolien.
Meestal raken ze eerder verstopt door de toevoeging van johannesbroodpitmeel, dus ik denk dat het een andere reden heeft…
Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010
Ik geef maar een heel klein beetje Nutriton om de voeding iets te verdikken, meer is niet nodig. Het is nu dik genoeg en hij drinkt weer rustig. Hij is 4.5 maand.
Hij heeft in ieder geval ergens last van. Ik hoop dat het niet door de voeding komt, maar inderdaad een buikvirus en dat die snel weer over gaat. Want hij slaapt overdag nu heel moeilijk, 's avonds en 's nachts wordt hij wakker, terwijl dat zo goed ging. Het kunnen inderdaad tandjes zijn, ik voel nog niets, maar hij kauwt de hele dag op zijn handen en kwijlt wat.
Hoi,
Voor Liam werd Nutriton geadviseerd, omdat hij snel weer honger had en ook zo gulzig dronk. Wij deden wel 4 scheppen erin. Dat gulzige drinken kwam dus van de honger. Vervolgens zijn we overgegaan op Forte (is ook dikker in de fles). Hij was dan bij de volgende fles minder hongerig en dronk rustiger. Maar de ontlasting werd hier juist dikker van Nutriton. Wij denken trouwens al maanden dat hij tanden krijgt (kwijlen, bijten, kauwen) maar er is nu nog steeds geen tand
Misschien komt het slechte slapen van het sprongetje bij 4,5 maand?
Groetjes, Jo
Hoi, ik heb mijn beide dochters JBM gegeven. Mijn oudste spuugde de bogen eruit. en wij deden er 2 volle scheppen in de fles. Werkte perfect. En mijn 2e heeft lekkere trek zeg maar… en door de gulzigheid ook spugen, dus hebben we er ook JBM in gestopt. Ik ben er vanovertuigd dat idd de dunne broeken niet door de JBM komen. Kan me wel voorstellen dat de darmpjes er even aan moeten wennen, het is toch weer iets anders… maar een buikgriepje klinkt logischer. Mijn jongste is nu 5 mnd. en die heeft wel geregeld dan weer dikke dan weer dunne ontlasting… volgens mij is dat ook normaal, mijn oudste had dat ook!
Fijn om te horen dat de meesten denken dat het niet door Nutriton komt. Elke baby is natuurlijk ook weer anders en reageert anders.
Ik denk zelf ook aan een buikgriep. Hij is ook wat meer hangerig en normaal wil hij weinig van zijn speentje weten, maar nu blijft hij sabbelen. Hij voelt zich denk ik niet helemaal lekker. Hij ligt aan te jammeren en kreunen in bed. Dat ken ik helemaal niet van hem. Of hij is stil of hij moet zich in slaap huilen, maar uiteindelijk lukt het altijd. De laatste dagen lukt het hem niet om zelf in slaap te komen. Lastig.
Ik ben de kinderopvang een beetje zat, hij wordt steeds uit zijn ritme gehaald, wordt ziek, eet en slaapt daar slecht. De avond/nacht en dag daarna is hij onrustig en slaapt nooit door en wordt zelfs 's avonds wakker. Ik moest opeens weer een nachtvoeding geven omdat hij de avondvoeding niet wilde. Hij kan niet zolang zonder. We zijn op zoek naar iets rustigers voor hem. Als een ander kindje ziek is, mogen ze dat wel even melden, zodat we ook iets kunnen verwachten. Alle kinderen zijn naar een ander lokaal gegaan, dus ik vraag me af wat hij/zij had…
linda,
mijn dochtertje gebruikte ook nutriton om de zelfde reden en kreeg daar ook vreselijke diaree van,het zat haar op haar rugje.
van de omneo voeding raakte ze weer verstopt en de standaard spuugde ze met golven. Ik heb toen uiteindelijk in samenspraak met cb de forte genomen die eigenlijk voor hongerige baby’s was maar die was ook net iets dikker dan de andere voeding en ik heb nog nooit zo’n rustig kind gehad. Niet meer spugen en ook een normaal ontlasting patroon