Nutrinidrink om aan te komen

Onze dochter Lieke heeft het afgelopen jaar zes keer in het ziekenhuis gelegen omdat ze snel benauwd is.
Ze was altijd al aan de magere kant maar ze schiet nu zelfs onder de laatste groeicurve. Is met haar 86 cm nu 10,5 kilo. Daarom heeft de kinderarts nu nutrinidrink voorgeschreven. Is een soort smoothie met 300 kcal.
Volgende maand gaan we kijken of dit genoeg helpt en anders moeten we met haar naar een dieetist. Heeft iemand ervaring met nutrinidrink of ander bijvoeding.

Ze eet trouwens best aardig. Is helaas dus wel veel ziek en dan laat ze als eerste haar eten staan. Verder heeft ze trouwens ook nog eens een voorkeur voor de gezonde producten. Met ijs, gebak en snoep kunnen we haar meestal geen plezier doen. Kortom we doen natuurlijk al aardig ons best om haar verder 'vet te mesten ', maar dat lukt nog niet echt.

Groetjes, Kirsten

Ervaring heb ik er niet mee, maar heb wel wat kennis over Nutridrink, door mijn opleiding.
Het wordt vaak ingezet, als het echt niet lukt om je kind meer binnen te laten krijgen met de reguliere voeding.

Ik hoop voor jullie dat dit werkt, en dat ze dan natuurlijk meer weestand krijgt!
Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Nutrinidrink ken ik niet, maar ik ga er eens wat meer over zoeken.
Wij zitten ook met een jongetje dat maar niet wil aankomen en slecht eet…

We gebruiken nu wel fantomalt, (poeder met extra caloriën dat je door het drinken kan doen). Maar dat lost soms niet helemaal goed op… en met klontjes moet 'ie het al helemaal niet hebben natuurlijk.

Wat wij verder doen is alleen maar volle melkproducten voor hem. (volle melk, volle yoghurt. Liefst ook volle chocomel, maar dat lust ie niet…) Klontje boter extra door zn eten (maar dan moet 'ie het wel opeten natuurlijk…)
Extra boter op zn boterham (genoeg voor 3 boterhammen ) en tussen de middag regelmatig volkoren pannekoeken, tosti’s etc.

Het is de laatste weken in ieder geval niet afgevallen, dus het lijkt te werken hier!

Ik ken het wel.
Mijn beste vriendin heeft vorig jaar een ongeluk gehad waardoor haar hele gebit en mond naar de *** was.
Ze kon bijna niets eten en heeft toen ook Nutridrink gehad.
Heb het wel eens voor dr gehaald en het is in allerlei smaken te verkrijgen

Hoi Kammi,

Ik heb ivm mn werk ervaring met Nutri, het is inderdaad een calorieën bom. Is het je ook bekend dat er verschillende soorten zijn? In de standaard nutri zit zuivel, mocht je kleine dit nou niet zo lekker meer vinden of je wilt eens iets anders geven kan je ook nutridrink Juicy geven. Ik hoop dat ze er goed van aan zal komen, geen idee hoeveel ml je haar per dag moet geven, maar persoonlijk zou ik het als tussendoortje geven omdat het erg vullend is en ze dan misschien geen brood of prakkie meer wilt.
Succes!

Chirley

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ken Nutridrink ook van mijn werk en ons nichtje van 4 jaar moet het drinken ivm ondergewicht.
En wat Chirkey al zegt, het vult ontzettend. Dus idd waar je nu een tussendoortje geeft die Nutridrink geven. Wat mijn schoonzus doet is het voor het slapen geven ( zo rond 19.00 uur), ze gaat dan om 20.00 uur naar bed.
Bij ons nichtje helpt het super! Ze gebruikt het nu 3 maanden en is al 2 kilo aangekomen, ze woog maar 12 kilo ( net zoveel als ons zoontje van 18 maanden!) en nu dus al 14 kilo.
Daarbij was zij ook vaak ziek en hebben ze 2 maanden geleden haar amandelen verwijdert, dat in combi met de Nutridrink lijkt dus te werken.

Succes!

Bedankt voor de reacties.

We proberen het nu een paar dagen. Gisteren en eergisteren ging het uiteindelijk helemaal op.
Vandaag wilde ze het echt niet hebben. Ze is niet helemaal lekker, is ook aan de diarree. Dus misschien ligt het daaraan. Laten we het hopen.
Denk eigenlijk dat het aan de smaak ligt. Ze is gewoon niet weg van melkproducten. Was als baby al een probleem toen we van borstvoeding overgingen op opvolgmelk.

Ondertussen plamuren we haar boterhammen met roomboter. Meestal eet ze wel 3 per dag, dus dat doet ze best aardig.

Die diarree zou ook kunnen komen van de Nutridrink, aangezien het zwaar spul is hebben de darmen vaak even de tijd nodig om te wennen…
Als ze deze vorm van Nutridrink niet lekker vind kan je de Nutridrink Juicy eens proberen, dat is minder zuivel maar net zo vol calorieën. Chirley gaf dat al eerder aan meen ik mij te herinneren…

Heb gebeld met nutricia want de sapvariant leek me inderdaad ideaal.
Maar heleaas deze is pas voor kinderen vanaf 12 jaar.
Een andere optie die er nog is is een soort poeder die je door het drinken kan mengen. Schijnt wel zoet te smaken maar dat lijkt me geen probleem .
Morgen ff overleggen met de kinderarts want de nutrinidrink drinkt ze nu helemaal niet meer.

Iemand trouwens enig idee hoeveel ze aan kcal per dag nodig heeft?

Op dit moment heeft ze zo’n 1000/1100 kcal per dag nodig.
Is het echt nodig om extra aan te komen, heeft ze iets extra’s nodig.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Dat poeder is Fantomalt, kun je gewoon bij de kruidvat kopen.
Maar smaakt niet zoet hoor. Heeft helemaal geen smaak eigenlijk.

Wij gebruiken dat nu ook voor zoonlief, en in combinatie met veel boter en een aantal keer per week (volkoren) pannekoeken is hij nu in 4 weken een kilo aangekomen.
Maar in koud drinken lost t niet zo heel goed op… Krijg je klontjes. Dus als ze nog bijv. warme melk lekker vind kun je het beter daar doorheen doen.
Maar ze was niet zo van de melkproducten he…
Misschien anders door dr warm eten heen ofzo? Als ze dat nog een beetje door elkaar geprakt eet kan het daar ook wel doorheen.