Nutrilon weer duurder!

Ik vind het echt belachelijk worden, nu zijn de pakken hier weer met een euro verhoogd! Ik betaal nu 13,99 voor een pak nutrilon forte! Ik hoorde ook dat aan het eind van dit jaar het nog meer omhoog gaat. Gelukkig hebben we daar dan geen last meer van, maar ik vind het echt absurd. Een paar jaar geleden kregen ze opeens die nieuwe verpakking, was ik het ook niet mee eens, en werd de prijs ook omhoog gedaan. Met 6 maanden wil ik van de forte af, thije krijgt dan ook hapjes enzo, volgens mij kan dat wel.

Is het bij jullie ook duurder geworden?

ben uit de nutrilon sorry maar meis alles wordt duurder dus ook de babyvoeding
Sorry babyvoeding is gelukkig tijdelijk de rest niet

gr Tries

Hoi,

Tja helaas moet ook ik constateren dat alles duurder is geworden. En dan bedoel ik vooral de dagelijkse boodschappen. Betaalde je vorig jaar nog 99 cent voor een gewoon knip brood nu al 1,19 euro. Een iets specialer brood al 1,59 euro. En wat dacht je van de eieren van 1,09 voor maat l naar 1,55 voor maat l. per 10 in de supermarkt. En zo kan ik nogwel meer produckten gaan opnoemen helaas.
Ze hebben ons mooi te pakken gehad met die supermarkt oorlog. Nu betalen we het uiteindelijk toch allemaal weer zelf.

Dus sorry we moeten ermee leren leven denk ik.

groetjes

lon106

pffffff ja alles is duurder het word te gek maar ja we moeten het toch hebben denk ik dan.
Wij gebruiken friso heb er nog niet nagekeken of die ook duurder is.
Het is wel belachelijk die prijzen je schrikt steeds weer bij de kassa.

groetjes gytha

Friso is TWEE euro duurder geworden!!! En het erge is, je hebt het echt nodig! Je kunt ook niet zeggen, dan slaan we een keertje over! Maar ja alles wordt of is duurder geworden door de euro! Hadden we de oude vertrouwde gulden nog maar! Als je om rekent dan ben je per pak (wij gebruiken Friso Comfort) minstens 27 ouderwedse guldens kwijt! En dan doe ik er ongeveer een kleine week mee, tel maar uit je winst (of verlies in dit geval)!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

ja dat is waar, alles is duurder geworden. Maar zoals Judith al zegt, je kan het niet overslaan! En je blijft natuurlijk bij je merk… maar ik krijg elke keer weer een halve beroerte bij de kassa!

Ja en je doet er niks aan dat is het ergste.
Ik doe de meeste boodschappen bij de lidl, behalve de bekende merken bv croma en blue band haal ik er alles, mij groente en fruit op de markt ik merk toch dat het scheeld.
Maar inderdaad die babyvoeding ik ben blij dat lars een jaar is en alleen s’nachts nog een voeding krijgt, dit is ook omdat hij nog laag in gewicht zit en hij nog geen gewone melk lust.

luca kreeg met 10 maanden gewone melk, en als thije dat ook wil krijgt hij dat ook gewoon!!!
Hier doe ik alles bij de plus… lidl is net te ver weg, en met twee kinderen vind ik dat niet handig… en daarbij nog naar een andere supermarkt. Ik doe ook aan Sonja… en dan heb je toch bepaalde dingen nodig!

Wanneer mogen ze eigenlijk van de voedingen af? Hier duurt dat denk ik nog wel even, Anna is net 6,5 maand.

Als ik me goed herinner, kreeg luca sochtends een boterham en dan vanaf 10 maanden gewonen melk erbij, eerst in een fles erbij aan tafel, later in een beker, het zelfde tussen de middag. Tussendoor gewoon fruit. In de middag een koekje en sap. En dan savonds warme hap en dan deed ik op de tijd dat hij normaal de laatste fles kreeg wat kwark.
Zo ben je van de voedingen af!! Maar 6,5 maanden is nog wel een beetje vroeg hoor.

Daar ben ik het wel mee eens dat het nu nog te vroeg voor Anna is om al te beginnen met gewone melk. Maar vanaf welke leeftijd kan je ermee beginnen? Zelf schat ik het op een maand of 8 a 9?!

toen luca 10 maanden was kreeg hij gewone melk. Flesvoeding nr 2 is tot 10 maanden toch? Daarna ben ik overgestapt.

Anna krijgt nu ook yoghurt (met een beetje diksap). Kan ik over een paar maanden over gaan op gewone melk denk ik. Anna is nu goed 7,5 maand. Nod even doorbijten dus. We hebben nu ook de duurdere Friso Comfort vanwege het spuigen. Zal blij zijn als ze gewoon met de pot mee eet en niet meer opvolg melk nodig heeft!

ben van nutrilon afgestapt. We kregen hier het merk beblibon ofzoiets. Scheelt de helft! En thije doet het er prima op!

Wij hebben hier die voeding niet, dus moet ik mij houden aan Friso. Nu heb ik wel een gelukje, de C1000 bij ons in het dorp heeft de prijs van Friso Comfort niet verhoogd. Wel die van Friso Normaal, maar de duurdere niet. Ben ik wel blij om. Zeg het ook maar niet, je moet geen slapende honden wakker maken, toch?

wij doen nu steeds pogingen om lars gewone melk te laten drinken, helaas wilhij er niets van weten.
Dus zijn we nu geitenmelk aan het proberen, is ook heel gezond en goed verteerbaar.
hebben jullie nog tips

ik heb de gewone melk eerst een beetje warm gemaakt. Zo koud uit de ijskast willen ze vaak niet.
En anders mengen? En dan telkens het deel van de gewone melk vergroten?

Wat ik vanmorgen bedacht, als je over gaat op gewone melk, moet je dan beginnen met volle melk of halfvolle melk?

In volle melk zit natuurlijk meer voeding en vetten dus misschien moet je daarmee beginnen. Maar ja, ze moeten ook niet dik worden…

CB hier zegt halfvolle melk. Of wat je zelf drinkt… de vetten halen ze ook wel uit andere dingen denk ik!

Ik heb daar gelukkig geen last van want ik geef volledig BV maar ik heb 3 maanden geleden op advies van de dokter een pak Nutrilon standaard zuigelingen melk in huis gehaald (nooit gebruikt dus zit nog dicht)
Maar hier (Luxemburg) betaalde ik er 15,- voor, ik dacht al jezus das knetterduur maar in Nederland dus iets goedkoper lees ik…

Liefs Mandy mama van Selina en overtuigd lactivist