Nutrilon Pepti

Gister zijn we bij het C.buro geweest. Onze kleine meid had een flinke groeispurt gemaakt. Zowel met haar lengte als haar gewicht in de +, maar goed daarom niet deze topic.
Het buro heeft voorgesteld om te gaan beginnen met nutrilon Pepti, om te kijken of ze misschien koemelkallergie heeft.
Heeft iemand ervaring met deze voeding. Onze meid heeft vanmorgen 1 voeding gehad. Maar vind haar nu alles behalve vrolijk, ze is nu net na een half uur te hebben gebruld weer even in slaap gevallen.
Moet ik het de tijd geven, en kijken hoe ze er na een paar dagen op reageerd??

Verder klinkt ze weer erg vol, je hoord haar ademhalen, lijkt net zo’n oude koffiemolen. We moeten over 14 dagen weer naar het ziekenhuis. Moet ik nu bellen om te vragen of ze eerder terecht kan?
Vind mijn kleine meid niet lekker in haar vel zitten en ben er gewoon een beetje mee aan!

Hoi,
Mijn achterneefje, 3 weken jonger dan Liam, heeft een koemelkallergie. Dit is geconstateerd in het zkh. Daarna zijn ze ook overgegaan op Pepti. Hij werd gelijk een stuk rustiger. Voorheen had hij veel last van kramp en dan vertrok zn hele gezicht en met die beentjes maar draaien, zo zielig. Hij sliep kort, huilde veel en maakte piepgeluiden bij zn ademhalen. Maar zoals ik al zei; hij reageerde vrij snel positief hierop. Later hebben ze 2 dagen gehad in zkh waarop ze gingen testen of het werkelijk door de voeding kwam. Dus toen gaven ze hem weer een dag de gewone voeding en gelijk was het bal! Ik denk wel dat ze je in het zkh beter kunnen helpen en voorlichten hierover. Ons cb is voor mijn neefje niet erg zinvol geweest hierin en ook de ha niet. Zelf zou ik bellen voor een eerdere afspraak.
Succes iig! Wel fijn dat ze lekker gegroeid is.
Groetjes, Jolanda

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Pjukje, wat vervelend dat het niet zo lekker gaat met d’r, en dat ze niet lekker in haar vel zit.
Met die voeding is het heel verschillende, hoe de kinderen erop reageren. Het kan zelfs wel een week of 2 duren voor je verbetering ziet, dat heeft ook met de soort allergie te maken. Ik zou het in ieder geval nog even de tijd geven, maar haar wel goed in de gaten houden.
Maar dat doe je wel!

Succes ermee! Anne

Pjukje, kweet niet of je mn topic hebt gelezen, maar Kiam (12wkn) ligt in het ziekenhuis, oa ook vanwege onrust.
Daar zijn ze met Friso allergy Care begonnen en hebben ze gezegd dat het wel 2 wkn kan duren voordat je echt verschil kunt gaan merken. (geld dus ook voor Nutrilon Pepti). Bij Kiam is ondertussen verborgen Reflux vastgesteld en daar komt waarschijnlijk kma bij…

En verder, als je vind dat je kleine meid niet lekker in haar vel zit, meteen de afspraak vervroegen. Tis niks om te merken dat je kleine niet lekker in haar/zijn vel zit, ik kan er helaas maar al te goed over mee praten…

Sterkte met de kleine meid!
Groetjes Nancy

Het is bij elk kind anders hoe er op gereageerd word.

Ik weet van een vriendin dat haar zoon er na een dag al een stuk rustiger onder was. H. werd ook vrij snel rustiger. Al is het de vraag of ze daadwerkelijk KMA gehad heeft en er snel overheen gegroeid is of dat ze het nooit gehad heeft…

De huisarts op de HAP had namelijk binnen 2 tellen gezien dat ze reflux had en KMA. Iets waar de kinderarts helemaal niet blij mee was anagezien, zoals hier al eerder is aangegeven, de huisartsen en de CB’s iets minder ervaring hebben hierin.

Daar komt bij, dat als je kindje een ernstige vorm heeft, het kan zijn dat standaard hypo allergene merken niet “goed genoeg” zijn.
Zelf hebben wij toen Nutramigen gehad en ik weet van 2 vriendinnen van mij dat hun kindjes niet tegen de hypo allergene kunnen van een Friso, Kruidvat, Etos enzo maar alleen tegen Nutramigen.

Ik zou, als jij je er niet goed bij voelt, morgen de kinderarts bellen en een afspraak maken.

Gaande weg de dag werd onze meid een stuk rustiger. De flessen gaan trouwens wel helemaal leeg. Dus hopelijk heeft ze vanacht geen honger.
Ik heb ook het zhuis gebeld en de afspraak is verschoven naar aankomende dinsdag. Ben blij dat ik eerder terecht kan.

@nancy, ik heb die topic helemaal gemist. Hoe gaat het nu met Kiam?? En hoe gaat het met jou? Lijkt me niet niks als je kleine in het zhuis ligt.
Sterkte!!

De andere mama’s super bedankt!

Weet 1 van jullie ook hoe het met rijstebloem zit. Zou dat straks wel door de laatste fles mogen??
En Johannesbroodpitmeel?? Mag onze meid dat wel of niet hebben??

Als het blijkt dat de kleine echt een allergie heeft, zou ik sowieso een paar weken wachten, totdat je het lichaampje weer aan iets anders laat wennen.

Maar daarna moet beiden geen probleem zijn. Let bij rijstebloem alleen op dat ze goed blijft poepen.

Fijn dat het nu iets beter lijkt te gaan.
Liefs, Anne

Fijne voeding (stinkt alleen wel een beetje en opletten met mengen met nutriton want kan schiften)
Lars heeft er wel aan moeten wennen maar na 1,5 week ging hij qua voeding helemaal goed.
Succes!

Ja, JBPM en rijstebloem mogen ze dan gewoon hebben.
Inderdaad wel de ontlasting in de gaten houden.

En niet beide aan 1 fles toevoegen wat sommige ook weleens doen…