Nutrilon nachtvoeding

Even een vraagje. Wij maken Jesse rond half elf wakker voor zijn laatste voeding. (als we hem laten slapen, komt hij rond 1.30 uur weer, hij heeft dan rond half acht de laatste voeding gehad) Hij krijgt dan flesvoeding ipv de borst. Nou zeiden verschillende mensen dat het wel eens kon helpen om een schepje Nutrilon nachtvoeding erbij in te doen. Dan zou de baby beter doorslapen. Op het pak staat alleen dat het voor babies van 6-18 maanden is. Jesse is nu zeven weken. Kan ik het gewoon proberen met 1 schepje door de voeding of moet ik er nog even mee wachten. Wat zijn jullie ideeen hierover??? Tussen de laatste en de eerste voeding laat Jesse 's nachts gemiddeld zo’n 5,5 uur tussen zitten.

Jesse is pas 7 weken staat er in je topic…! dan is het vaak nog zo dat de kleintjes komen dacht ik…!!! vindt dat hij het al netjes doet… wij maken onze zoon om 23.00 / 23.30 wakker… misschien idee dan komt hij 's nachts misschien ook later? denk niet dat je die nutrilon nachtvoeding moet doen bij 7 weken als er 6 maanden op staat… dat is net als met die rijstebloem door de voeding dan schijnt het ook dat ze langer doorslapen maar ook dit mag pas bij 4 maanden … dus … met 7 weken even nog niks denk ik…

andere tips: 's avonds in badje doen / evt inmasseren met baby bedtime lotion van natusan / een lekkere warme kruik in bed…

tja weet niet of je hier wat mee kan… maar heb even mijn gevoel voor je op geschreven!

Doorslapen moet je niet proberen te forceren. Het ene kindje slaapt vanaf nacht 1 door en bij het andere kindje duurt dat een paar weken of maanden. Gewoon lekker die kleine mop zelf aan laten geven wat-ie fijn vindt.

Geen trucjes uit gaan halen om het te forceren. Werkt alleen maar averechts.

Groetekes, Sje

Ik zou het zeker niet doen! Kinderen van 7 weken hebben nog hele ‘andere’ darmpjes dan kinderen van 6 maanden. De voeding is daar natuurlijk op aangepast. Doorslapen komt echt vanzelf wel! Mijn zoontje Bram is nu 6 weken oud, krijgt volledige borstvoeding en komt om de 3 uur. Vaak slaapt hij ´s avonds en ´s nachts wat langer door maar van doorslapen is absoluut nog geen sprake! Hoe graag ik het ook zou willen…je hebt er echt weinig invloed op. Ik zou hem gewoon zijn eigen ritme laten bepalen, op die manier leer je ook het voedingspatroon van je kindje kennen. Ik zou er zeker nog niet zelf mee gaan ´rommelen´.
Sterkte met de gebroken nachten en onthoudt dat je niet de enige bent die midden in de nacht wakker is…

Oh neeee… 7 weken is heel gewoon hoor om nog 1 à 2 voedingen 's nachts te hebben. Maak je geen zorgen. Jens heeft met 2 maanden per ongeluk een keertje doorgeslapen (dus 5u achtereen) en ik schrok me rot! Hij ging met 3,5mnd pertinent doorslapen. Dus je kan je lol nog op .
Nee joh, zolang ze nog komen 's nachts, lekker geven die fles. Dan hebben ze 't gewoon nog nodig . Vanaf 4 mnd (nog liever 6mnd) kan je 's proberen nutrix (rijstebloem) te geven, maar voor die tijd is dat uit den boze omdat de darmpjes nog te ver onderontwikkeld zijn.

Heel veel succes met je kleine lieverd!

Gewijzigd door - Marlala op 31 Oct 2008 12:41:56

Haha ik zit net nog eens iets aandachtiger je topic te lezen, maar je schrijft dat Jesse gemiddeld zo’n 5,5u tussen de laatste en eerste voeding heeft?
Officieel slaapt ie dan al door goed hè. Onder doorslapen wordt 5u achter elkaar gerekend .

Superbedankt voor de reacties. Daar kan ik tenminste wat mee. Al die goedbedoelde tips van iedereen, vond het toch verstandiger om dat in de grote groep te gooien. Jesse doet het verder hartstikke goed dus ben ook echt trots op hem. Weet zeker dat het ritme gaat komen. Badje doen we 's avonds al bewust. Maar die lotion van Natusan bedtime, worden ze daar nou echt lomer van??? 'k Geloof daar nooit zo in… ben ik misschien te nuchter voor.

ach of ze er echt lomer van worden… het is bewezen van wel… en het is zelfs niet goed geld terug garantie dus… ik ben ook niet zo’n bijgelovig typ maar… het ruikt lekker en mijn manneke slaapt er goed op! sliep na 5 weken (toen ik ermee begon) de nacht door…! toeval of…??

Morgan krijgt ook op het laatste haar badje. Zij mag er alleen even niks meer in hebben. Ze heeft een gevoelige huid en nu wat uitslag. Maar daarna de laatste fles en ze slaapt gemiddeld van half twaalf tot 8 uur door.

Groetjes,

Michèle

hey michéle…

baby olie is dat ook niet goed voor zijn huid? jurian had ook een droge schrale huid… maar is nu echt gaaf babyhuidje… doe hem vaak in bad en daarna insmeren met badolie/massageolie…

hi Miniboy,

Ja dat hebben we ook, maar volgens het CB (ja ik weet het) moesten we haar huid even tot rust laten komen. Maar ik denk dat ik er wel weer mee ga beginnen.

Groetjes,

Michèle