Nutrilon duurder is door nieuwe verpakking

Ik zag het laatst al bij Kassa en dacht toen dat het een grapje was. Bij Kassa lieten ze een spottende reclame zien, alsof die van Nutrilon was: ‘Wij van Nutrilon vonden het tijd om onze verpakking een nieuwe kleur te geven. We hebben er ook meteen iets nieuws aan toegevoegd ‘naam van een raar onbekend ingrediënt’. En omdat we vernieuwd zijn, zijn we ook duurder. Koop vernieuwde Nutrilon!’ Zoiets was het.

Nou was ik vandaag bij het Kruidvat omdat de Nutrilon 1 op was. En wat zie ik? De verpakkingen zijn nu allemaal blauw. Aan het ‘schildje’ kun je zien welke kleur je moet hebben. Ik heb dus een blauw pak met een groen schildje. Als je bv hypoallergeen nodig hebt, heb je een blauw pak met een blauw schildje. Duidelijk. NOT. Vroeger pakte je altijd meteen het goede pak, nu moet je gaan zoeken…En erger: de pakken zijn inderdaad veel duurder. Zeker een euro! Nu 10,79! Maar ja, dat ‘speciale ingrediënt’ zit er nu natuurlijk in, waarmee ze kunnen goedpraten dat het heel normaal is om meteen een euro op de prijs te doen! Waardeloos dat de consument (wij mama’s) moeten betalen omdat Nutrilon zo nodig nieuwe pakken moet! Zo voelt het voor mij wel tenminste! Kassa had gelijk! Mij zijn ze kwijt als klant. Nutrilon was al fiks duurder dan andere merken, zoals Friso, maar nu scheelt het dik 2,- op 1 pak! Ik stap weer over op Friso, ik heb geen zin om te betalen voor een mooie dure verpakking! Jullie wel?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Nee je hebt helemaal gelijk, je wordt arm wat betreft het aankoop van flesvoeding. Wij betaalde toen ongeveer 11 euro per pak.
Heb je wel eens eigen merk voeding geprobeerd van de Kruidvat?
Wij zijn op gegeven moment over gegaan op kruidvat merk. Ik weet niet meer wat we kochten, maar wij hadden eerst ook Friso Comfort oid (het is zo lang geleden, weet het echt zo niet meer).

Greetzz Cora

Oh, echt? Belachelijk. Wij hebben altijd Nutrilon gebruikt toen Erik nog flesvoeding kreeg, maar dit zou voor mij ook een reden zijn om het niet meer te kopen. Als iedereen dat doet, dan is de prijs snel weer naar beneden, lijkt me.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja, ik vind het ook ronduit belachelijk. Wat kan mij het schelen dat de verpakkingen nu allemaal blauw zijn? Maar nu zit er ‘GOS:lcFOS nucleotiden en DHA/AA’ in, dus logisch dat het duurder wordt he? Wie wil zijn kindje nu ‘GOS:lcFOS nucleotiden DHA/AA’ onthouden? Weten jullie wat dat zijn? Ik niet en mij kan het ook geen HOL schelen! Grrrrr!

En nog beledigend ook: alsof wij in van die moeilijke woorden zouden trappen, omdat we ze zeker toch niet begrijpen. Pfff, ik weet écht wel wat dat betekent hoor. Dat zijn probiotica en nog veel meer goede dingen. En dat zit heus ook in andere merken hoor, dus daar trappen wij niet in

Groetjes,
M

@Rainbow: dat is idd vervelend! Maar in de kruidvat voeding zit precies hetzelfde als in Nutrilon!!! Is destijds een hele rechtszaak over geweest! En die is nog veel goedkoper ook… Misschien een idee?

Hier ook de voeding van kruitvat.
Mijn mannetje is heel tevreden hoor?
En niet zo heel duur hoor.
6 euro per pak…
Belachelijk om de prijs duurder te maken vanwege een verpakking…
Groetjes Kristine

Volgens mij is dit een manier voor bedrijven om tussentijdse prijsstijgingen te verantwoorden zeg maar. Nutrilon is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zit doet. Alleen zijn zij wel zo brutaal om het duidelijk zichtbaar en voelbaar te doen.

Groetjes,

Michèle

Ik had ze gemaild en ze belden me netjes terug. Wat jammer mevrouw dat u zo’n slecht gevoel heeft over Nutrilon. Want…het product is sterk verbeterd en lijkt nu nog meer op bv. Er zitten nu extra stoffen in, die GOS en nog wat…Jajaja, dat zal allemaal wel. Ik zei dat ik toch niet meer wilde betalen en het jammer vind dat ze dat nu zo doen, want de consument snapt helemaal niet waarom alles duurder is! Het leek alsof het om de verpakking ging. Ja, dat vond ze ook erg vervelend. Ze was blij dat ze uit had kunnen leggen. Maar ja. GOS of weet ik veel wat, ik kijk ook naar mijn portemonee en heb nu toch Friso 1 gekocht. Die was 8,02 en die Nutrilon 10,79! En weet je wat? GOS en nog wat zit ook gewoon in Friso, net als dat DHA/AA waar Nutricia nu opeens mee schermt om goed te praten dat ze de prijs verhoogd hebben! Daaaaag Nutricia, welkom Friso!

Ik zei ook nog even dat de appel knisperpap niet meer te krijgen was. Nou, die kreeg ik dan gratis, want die ging uit de handel. Dat was dan wel weer netjes, kan Eef lekker haar favo pap eten!

Ja idd wel heel nestjes dat je dat dan weer gratis krijgt.
Goed dat je gebeld hebt trouwens…
Zou ik persoonlijk niet zo snel doen.
Groetjes Kristine

Goed zo Rainbow, dat je hebt gebeld! En wat ik al eerder zei: het zit inderdaad ook in andere merken, dus de overstap naar Friso kan je zeker heel goed maken. Veel Friso-drinkplezier, Max!

Groetjes,
M

Ik ben na mijn bv ook begonnen met nutrilon maar na 2 pakken ben ik overgegaan op het eigen merk van de hoogvliet. Ik werk daar zelf dus kon het altijd mee nemen en het scheelde zeker 5 tot 6 euro per pak. De ingredienten zijn exact gelijk dus je betaald echt alleen maar voor de naam. En wat blijkt nou. Mijn bovenbuurman werkt bij nutricia. In de fabriek waar ze kindervoeding maken en die maken dus 6 verschillende merken op allemaal dezelfde band alleen gaat het in 6 verschillende bussen met 6 verschillende prijzen!!!

@Bakmama: en met de Kruidvat voeding scheelt het wel 3 tot 4 euro!!!

Frisi en eigen merken zit toch minder in?? Qua inhoud dan hè

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Heb het even nagekeken en indd zitten in de friso en de eigen merken 800 gr en de nutrilon 900 gr. Het verschil is 0,90 cent dat de nurilon nu duurder is. Die was dus als ze voorheen 9,79 kosten waren ze dus goedkoper als friso, alleen leek het duurder
Friso zal nu zo volgen denk ik. Als je echt voor het goedkope wil gaan moet je kruidvat nemen.

Enne ik heb geen aandelen bij nutrilon

Liefs Michelle

KloptMichele, maar bij de AH staat de kiloprijs erbij en ik heb gisteren even gekeken en zag toch echt dat het bijna 2,- op een kilo scheelde? Maar ik ben geen rekenwonder… en als het echt 90 ct scheelt, zou ik niet moelijk doen! Maar het is nu 8,02 voor 800 gram Friso en 10,79 voor 900 gram Nutrilon…Hoeveel scheelt dat dan echt in centen? Sorry, ik ben een talenmens en snap niets van berekeningen…rekenwonders hier? Dan kan ik makkelijker een afweging maken of ik nog terug ga naar Nutrilon!

Al ik het goed heb uitgerekend is de nutrilon nu 0,90 ct duurder Maar iemand anders mag me corrigeren hoor als ik het niet goed heb

Liefs Michelle

Het scheelt € 1.76 ongeveer… 800 gram Friso is € 8.02. 100 gram is dus € 1.0025 en dat keer 9 (voor 900 gram) is € 9.0225. Nutrilon is € 10.79 en dus ( 10.79 - 9.0225) 1.76 duurder

Dit gaat boven mijn pet … Ik heb Friso en daar blijf ik bij…

Yavahn, je hebt gelijk! Ik heb even gekeken bij de Appie (was koffiemelk vergeten) en het scheelde per kilo bijna 2 euro! 1,76 dus…Dusse…we blijven lekker bij Friso, want dat vind ik per bus wel veel. We gebruiken er 1 per week, dus dat is toch 4x1,76 per maand en dan per jaar…Is best veel! BIJNA een paar nieuwe laarzen, haha. Dank je voor het uitrekenen!