Nutrilon 3?

Hallo dames,

Gister heeft mijn man boodschappen gedaan, maar de nurtilon 2 was en hij heeft nu 3 meegenomen. Hoorde hierover dat de 3 zoeter is en dat dan de overstap naar gewone melk moeilijker wordt, klopt dit?
Is het uberhaupt nodig om nutrilon 3 te gebruiken?

Liefs Jet

Lilypie First Birthday tickers

Bij Friso hetzelfde verhaal. De 3 schijnt idd zoeter te zijn. Ik gebruik gewoon de 2 totdat mn dochter aan de gewone melk mag (over n maandje).
Groetjes Nancy

Het probleem is nu dat de 2 op is en ik alleen de 3 dus heb, kan ik daarna zo overstappen op de 2 weer dan?

Zei nog zo tegen manlief geen 3 meenemen!!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/2nLHp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Jetteke op 29 Aug 2010 12:13:29

Hoeveel flesjes krijgt je dochter nog?? En wat staat er op het pak?? Staat er iets vanaf welke leeftijd het is?

Je zou er voor kunnen kiezen om vandaag “bij gebrek aan beter” haar de voeding nr 3 te geven en morgen snel naar de supermarkt voor nr2.

Onze dochter kreeg met 10,5 maand nog maar 1 flessie. Met 10 maand en 3 weken ben ik helemaal gestopt en overgegaan op gewone melk. Ik heb nooit nr3 op die peutergroeimelk gekocht.

Lilypie Second Birthday tickers

Als je het pak nog niet open hebt gemaakt, dan zou ik het terugbrengen. De nr. 3 is inderdaad zoeter en maakt de overstap naar gewone melk moeilijker. Als ze rond 1 jaar zijn mogen ze over op gewone melk. Dus ik zou gewoon de nr. 2 blijven gebruiken en over een paar maandjes gewone melk gaan geven.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
Hoeveel flesjes krijgt je dochter nog?? En wat staat er op het pak?? Staat er iets vanaf welke leeftijd het is?

Je zou er voor kunnen kiezen om vandaag “bij gebrek aan beter” haar de voeding nr 3 te geven en morgen snel naar de supermarkt voor nr2.

Onze dochter kreeg met 10,5 maand nog maar 1 flessie. Met 10 maand en 3 weken ben ik helemaal gestopt en overgegaan op gewone melk. Ik heb nooit nr3 op die peutergroeimelk gekocht.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/gCUip2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Op het pak staat van 10 maand, dan 2 of 3 flesjes van 180cc, zulke grote flessen geef ik allang niet meer.
ze krijgt ´s ochtends pap van 150cc opvolgmelk, s´ middags na de boterham 120cc en s´avonds een klein flesje van 90 cc.

Ik kan volgens mij net niet rondkomen tot morgenochtend.
Nu heb ik ook al stiekem een paar slokken halfvolle melk geprobeerd, en dat vond ze heerlijk…

Ik zou geen 3 geven! Ik heb dat bij Joey gedaan, en die kreeg ik twee maanden later niet aan de gewone melk! Dat heeft heel wat moeite gekost
Als je het pak nog niet aangebroken hebt, zou ik bij de apotheek nutrilon 2 gaan halen als ik jou was, en die die 3 maandag weer terug brengen naar de winkel!

Groetjes Anouk

quote:
Ik zou geen 3 geven! Ik heb dat bij Joey gedaan, en die kreeg ik twee maanden later niet aan de gewone melk! Dat heeft heel wat moeite gekost Als je het pak nog niet aangebroken hebt, zou ik bij de apotheek nutrilon 2 gaan halen als ik jou was, en die die 3 maandag weer terug brengen naar de winkel!

Groetjes Anouk

Ja ik heb de 3 aangebroken, er zaten krap aan 3 schepjes in de 2.
Ik woon in een dorp dus hier geen apotheek, en om daar nu voor naar de stad te rijden…
Hmm ze krijgt vanavond gewoon de 2 nog, dan krijgt ze 90 cc en morgenochtend krijgt ze pyamapapje aangemaakt met water…
Dan morgenochtend gelijk de 2 halen.
Het is ook altijd een ramp hier in het dorp. bij de c1000 is altijd de 2 uitverkocht en bij de DA hebben ze sowieso maar een paar pakken op voorraad…ook altijd op dus…

Nu kijken of ze vanavond haar gewone 2 dan wel drinkt…

Misschien kun je dan straks om het pak op te maken (ook zo zonde om weg te gooien) bijvoorbeeld 4 scheppen van 2 en 2 scheppen van 3 doen, dus mengen? of alleen de pap met nummer 3? zodat ze niet alteveel aan de zoetere smaak went of afentoe als een extraatje ^^ savonds een toetje van 100 ml (90+3) ipv zuiveltoetje en dan overdag de gewone 2 zodat ze de smaken niet met elkaar gaat verwarren.

Misschien een idee om de 3 te mengen met gewone melk? Ik doe dat ook (bij 1 flesje van 150cc na de boterham) omdat ze over een week of 6 toch over mag op de gewone melk. Kan ze ook aan de gewone melk wennen.

quote:
Misschien een idee om de 3 te mengen met gewone melk? Ik doe dat ook (bij 1 flesje van 150cc na de boterham) omdat ze over een week of 6 toch over mag op de gewone melk. Kan ze ook aan de gewone melk wennen.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Ook een goed idee! Maar hoe doe je dat qua verhouding dan? Ik geef na de boterham ook altijd 150 cc.

Vanavond heeft madam een paar slokjes van mijn beker melk gehad en lekker dat ze het vond! Misschien moet ik haar elke dag maar een paar slokjes van mijn melk aanbieden hihi.

Heb mijn vraag ook op een ander forum gesteld en daar kwam een reactie van een moeder die 1.5 maand 3 heeft gegeven en is daarna zonder moeite overgestapt op gewone melk.
Vind het stiekem toch ook weer zonde om de 3 weg te gooien, dus dat mengen is ook een goede tip.
We komen er vast wel uit dacht ik zo.

Hoi
Weggooien is ook zonde! Ik zie dat onze meiden even oud zijn dus wij hebben hetvolgende gedaan (kinderarts vond dit ook prima trouwens)
Tis ff ingewikkeld maar goed, ik heb het opgebouwd. 5 dagen 30cc gewone melk en 120cc fv. Nu krijgt ze 60cc gewone melk en 90cc fv.
Tegen de tijd dat ik haar flessen heb “omgewisseld” met gewone melk is ze een jaar en hoeft ze niet ineens te wennen aan de gewone melk.
Succes, laat ff weten of het werkt?
Groetjs Nancy

Persoonlijk zou ik echt geen gewone melk geven onder het jaar. Ik heb zelf tot 10 maanden bv gegeven en ben toen gestopt vanwege een antibioticakuur. Huisarts zei tegen mij dat ik nu echt wel gewone melk kon gebruiken voor hem. Dat heb ik geweten, na een paar dagen zat hij onder de rooie plekken. Bleek van de melk te komen. Hij kon pas met 1,5 jaar gewone melk verdragen. CB gaf aan dat dit waarschijnlijk niet gebeurd was als ik pas met een jaar met gewone melk begonnen was.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Mijn dochter zat al volledig op flesvoeding, daarom mocht ik het van de kinderarts ook voorzichtig opbouwen. Mocht de kleine er met een goede 10 maand niet tegen kunnen (wat volgens de KA maar een kleine kans was omdat je maar met heel kleine hoeveelheden begint) , dan kan hij/zij er ws met 12 maanden ook niet tegen. Het heeft overigens met de darmen te maken dat de kleintjes niet eerder gewone melk mogen.
Maar ben het wel met je eens dat het ene kind het andere niet is hoor! En natuurlijk moet je er voorzichtig mee zijn!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 30 Aug 2010 09:10:41

Ik ben toevallig gisteren begonnen met 3. Dion heeft nog nooit gewone melk gehad maar ik ga dit even bij hem proberen of hij het lust en dan zit ik er over te denken om hem tussen de middag een fles melk te geven ipv voeding. Maar is het niet zo dat een voeding fles meer vult dan gewone melk???

quote:
Ik ben toevallig gisteren begonnen met 3. Dion heeft nog nooit gewone melk gehad maar ik ga dit even bij hem proberen of hij het lust en dan zit ik er over te denken om hem tussen de middag een fles melk te geven ipv voeding. Maar is het niet zo dat een voeding fles meer vult dan gewone melk?????

Hee als ik onze tickers vergelijk zijn onze kinders op dezelfde dag geboren, 15 oktober 2009?? Leuk!

@pranger7:
Ik merk hier niet dat gewone melk minder zou vullen, maar misschien een kwestie van uitproberen?

@Jetteke
Hey ja das toevallig Dion is ook van 15 oktober. Was bij ons een drukke dag in het ziekenhuis ken zeker nog 2 jongens die ook die dag geboren zijn. Heel toevallig de moeders ken je van vroeger en dan beval je op dezelfde datum.

@Zwelgje74
Ik ga het ook zeker uitproberen. Morgen gaan ze naar de crech dus woensdag de vuurdoop. Tot nu toe eet en drinkt hij alles (behalve thee daar schut hij echt van) dus verwacht geen probleem. Maar ja het blijven kinderen he onvoorspelbaar.

Ik heb altijd 1 pak op voorraad om dit soort situaties te ontlopen. Maar je hebt hem al open dan zou ik het denk ik ook gaan mengen want het is zonde om weg te gooien en straks weer lekker de 2 gaan geven. Ik ga zelf gewoon de 2 geven tot ze een jaar is en dan langzaam over op de gewone melk.

[quote]
Ik heb altijd 1 pak op voorraad om dit soort situaties te ontlopen. Maar je hebt hem al open dan zou ik het denk ik ook gaan mengen want het is zonde om weg te gooien en straks weer lekker de 2 gaan geven. Ik ga zelf gewoon de 2 geven tot ze een jaar is en dan langzaam over op de gewone melk.

Ja als deze bijna op is ga ik weer mengen met 2 en dan ga ik langzaam over op gewone melk.