Nutramigen

Hallo

Ben gisteren naar de kinderarts met Kane geweest ivm uitslag op hoofd, buik en borst. Ze wil kane ( 5 maanden oud) 6 weken op andere voeding zetten
(nutramigen ) om te kijken hoe zijn huid hierop reageert.

Heeft iemand ervaring? Niet alleen negatief hoop ik want ik lees allemaal van die negatieve verhalen… Ik sta er zelf ook niet helemaal achter omdat ik een zeer tevreden kind heb. Maar ja… die hormoonzalf mag ik ook geen weken gebruiken.

Kane krijgt nu de nutrilon omneo. Hij is vrolijk en slaapt nu sinds een week goed door. hopelijk blijft dit zo…

xx joyce

joyce Kurstjens-huber

Seth krijgt ook nutramigen, vanaf dat hij ongeveer 6 maanden is.
Het heeft nooit problemen opgeleverd, en hij vind het heerlijk.

Heeft de kinderarts ook uitgelegd waarom hij dat wil?
Hij doet het namelijk om te kijken of de uitslag dan weg gaat. Is dat zo, dan kan het zijn dat hij allergisch is voor koemelk. Dit gaan ze controleren, door hem weer terug te laten gaan naar gewone babyvoeding (langzaam opbouwen), en t ekijken of de uitslag dan weer terug komt.

Is dit het geval, wordt de diagnose koemelkallergie gesteld.

Mag ik vragen waarom je het liever niet wil?
waarschijnlijk is het zo dat je er nu helemaal niets van merkt (alleen andere voeding), en als het er niet aan ligt (de uitslag), je gewoon wee rterug gaat naar ‘normale’ voeding.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hallo

Ik heb veel verhalen gehoord dat babies pepti of nutramigen niet lekker zouden vinden… problemen met drinken, huilerige babies etc. Kane is nu een tevreden manneke. Dat wil ik graag zo houden vandaar…
Ik hoop dat kane het ook heerlijk gaat vinden haha…

In ieder geval bedankt voor je reactie. Tenminste een positieve!

groetjes

quote:
Seth krijgt ook nutramigen, vanaf dat hij ongeveer 6 maanden is. Het heeft nooit problemen opgeleverd, en hij vind het heerlijk.

Heeft de kinderarts ook uitgelegd waarom hij dat wil?
Hij doet het namelijk om te kijken of de uitslag dan weg gaat. Is dat zo, dan kan het zijn dat hij allergisch is voor koemelk. Dit gaan ze controleren, door hem weer terug te laten gaan naar gewone babyvoeding (langzaam opbouwen), en t ekijken of de uitslag dan weer terug komt.

Is dit het geval, wordt de diagnose koemelkallergie gesteld.

Mag ik vragen waarom je het liever niet wil?
waarschijnlijk is het zo dat je er nu helemaal niets van merkt (alleen andere voeding), en als het er niet aan ligt (de uitslag), je gewoon wee rterug gaat naar ‘normale’ voeding.

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/lC90p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

joyce Kurstjens-huber

Het zou inderdaad kunnen dat hij het niet lust.
Daar hebben wij nooit problemen mee gehad.
Gewoon lekker warm maken de melk.

Verder raad ik je dan aan langzaam over te stappen, eerst 1 schepje vervangen, dan 2 enz. Zodat je na een dag of 3 over ben.

Succes!
Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hier ook een kleine bink aan de nutrmigen. Al vanaf dat hij 5wkn is. Geen problemen mee gehad, maar mees was toen wel een stuk kleiner. Ben het zeker met lalala eens, laat de ka maar kijken of er spraken is van koemelkallergie.
Weet je meteen of dat het is of dat je het kan uitsluiten.
Suk6 ermee.

Gr Patries

Mijn dochtertje zit nu net drie dagen op Nutramigen. Zij heeft al pepti vanwege kma, maar we willen kijken of haar eczeem nu minder wordt. Ik heb het ook eerst gemengd, het leek haar niks te doen… die andere smaak. Pepti valt nog wel mee qua smaak, maar nutramigen…
Het kostte de derde dag wel wat meer moeite om haar voldoende te laten drinken, maar ik hoop dat het bij trekt. Waar ik wel mee zit is de kleur van haar ontlasting! Die was gister grijzig en nu is ie beige. Weet iemand of dat zo hoort?

Groetjes Desiree

Hier pas met 7 maanden gestart met Friso Allergy care i.v.m. koemelkallergie. Dat stinkt ook enorm maar onze zoon dronk het zonder problemen.
En het heeft een ontzettend positief effect op zijn klachten waaronder eczeem! Echt super. De hormoonzalf gebruik ik vrijwel niet meer!
Onze zoon is een stuk vrolijker en ontspannender dan voor die tijd (gelukkig is Kane al heel tevreden en vrolijk!) en heeft de nachten ook gewoon doorgeslapen op de dieetvoeding (behalve nu dan maar dat zal een sprong en tandjes zijn…)
Kortom een heel positief verhaal van deze kant!
Gewoon doen zou ik zeggen, zijn huidje kan er alleen maar beter van worden!

Groetjes Carolien.