Nut van een Buggy

Omdat Sanne nu echt al goed kan lopen. Twijfelen we om nog een buggy aan te schaffen. Mij leek het wel handig om even te winkelen met haar. Want lange afstanden kan ze vast nog niet volhouden. Nu neem ik nog steeds de wandelwagen mee, maar dat is zo’n zwaar lomp ding. Een buggy leek mij makkelijker en lichter. Maar omdat Sanne nu loopt, is dit dan wel verstandig. Ik heb gehoord dat je je kindje zo veel mogelijk moet laten lopen. Dus iemand ervaringen en ideeen?

groetjes Carolien

Veel lopen is idd goed,maar hier gaat de buggy toch altijd mee hoor. Voor als hij moe is of als we op een plek zijn waar het druk is of gewoon voor de makkelijk.
Als we thuis gewoon gaan wandelen blijft de buggy wel thuis.

Liefs

Veel lopen oke, maar een uitputtingsslag is ook niet de bedoeling
Hier gaat ie ook gewoon mee want ik kan het niet redden om haar ook nog een heel eind te dragen als ze moe is. Alleen met deze sneeuw heb je niks aan een buggy en of wagen trouwens.

Groetjes,

Michèle

Voor een kindje van net een jaar zou ik een buggy kopen hoor! Daar zitten ze zeker tot hun vierde nogal eens in. Als je over 2 jaar een dagje naar de Efteling gaat met die kleine meid, ben je heeeeeeeeeeeeeeeel blij met een buggy!

Winkelen met zo’n kleintje zonder buggy is ook geen goed plan. Voor ons lijkt het weinig van de ene naar de andere winkel lopen, maar voor zo’n kleintje zijn het hele afstanden met die korte beentjes.

Dus ik zou niet eens twijfelen als ik jou was: kopen die buggy!

Groetekes, Sje

Wij hebben ook een buggy en die gebruik ik heel vaak. Natuurlijk kan Eva nog niet lopen, maar Sanne kan toch nog geen hele grote stukken afleggen. Dan word ze moe en is een buggy toch fijn. Die kun je zeker tot 3 jaar gebruiken, mijn nichtje van 5 zat er bij opa en oma soms nog in, al was dat meer omdat ze dat gewoon leuk vindt! Gewoon kopen hoor!

In een ander topic zei je dat Sanne wel op Eva en Morgan lijkt qua diva-gedrag. Ik wilde er nog op reageren, maar weet niet meer waar het staat! Maar dan zijn er dus al drie van die pittige meiden hier en Nora van Liske is volgens mij ook wel een divaatje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Indd kopen die hap, want vergis je indd niet in de afstanden. En ook plekken waar het druk is, is het voor die kleintjes niet fijn om zelf te lopen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ook wij hebben een buggy (nou loopt Seth nog niet, maar oke).
Ik vind het heel makkelijk om zo even mee te nemen, in de auto, als ik ergens heen ga. Verder gebruik ik de kinderwagen nog heel veel, omdat die lekkerder zit, en ik ook op die manier boodschappen ga doe en alles er op in en aan kan leggen/hangen.
Ik zou het ook doen!
Enne… je hebt hele goedkope, die ook fijn zijn!
Gij de kruidvat hadden ze er pas 1 die was 30 euro, en is heel goed! (mijn ouders hebben die voor Seth)
Liefs, Anne

Hoi hoi,

ik heb bij Nikki nooit een buggy gehad en ik vind ze ook superonhandig rijden. Vanaf het moment dat ze kon lopen, wilde ze alleen nog maar lopen en omdat ze dus veel “trainde”, kon ze het ook makkelijk volhouden. Madam liep met 2 jaar heel de dag rond in de Efteling en ze vond het geweldig. Ze duwde zelfs haar neefje, die een half jaar jonger is, de helft van de dag rond in de wandelwagen! Dus nee, ik zou er geen aanschaffen…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Het is maar net wat voor buggy je hebt. Wij hebben een hele goede gekocht van MacLaren, maar je hebt ook van die rammelbuggies die je voor een paar tientjes kunt kopen.

Groetekes, Sje

Wij hebben voor rens wel een buggy, die kan ook nog niet lopen. Ik gebruik hem alleen voor als we met de auto weggaan en even gauw een winkel in moeten. Gaan we langer weg dan vind ik de wandelwagen prettiger. Nou is Rens ons eerste kindje dus van plaatsgebrek in de auto hebben we nog geen last.
Ik zou er persoonlijk wel een aanschaffen vooral ook omdat je die dan straks ook aan de fiets kunt bevestigen wat ook makkelijk is. Ook omdat kinderen de neiging hebben in de winkel overal aan te zitten of weg te lopen. Nu kun je dat haar wel afleren maar als ze echt dwars is is het toch wel makkelijk om haar even in de buggy te kunnen zetten. Ook ligt het tempo van die kleintjes gewoon lager met lopen wat me niet echt makkelijk lijkt als je eens haast hebt.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tim kan al lopen sinds hij 13 maanden is, maar toch gaat hier ook de buggy nog overal mee naar toe. Als we hier buiten gaan lopen dan gaat ie niet mee, maar als we naar het dorp gaan ofzo echt wel. Hij kan wel goed en lang lopen, maar echt niet dat hij het hele dorp in de rondte loopt. Ook zal hij in de winkels denk ik niet de kant op lopen die wij op willen. Hier dus gewoon een buggy en ik weet niet beter of de meeste kindjes zitten daar wel tot hun 4e in. Ik zou hem dus wel gewoon aanschaffen. En idd hebben wij ook een goede gekocht, omdat je er nog wel een tijdje mee zal doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou ook wel een buggy aanschaffen hoor …
Het zijn makkelijke dingen vind ik persoonlijk!
En ja, kzie dat je dochtertje nog niet zo oud is, dus hele lange afstanden lopen is denk toch wel vermoeiend?
Nayaro die loopt ookal sinds zn verjaardag maar die valt nog wel zo nu & dan hoor, vooral juist als hij moe is.
En wat al eerder aangehaald word, ze hebben een heel ander tempo natuurlijk. Dus kzou toch gaan voor die buggy, kan ze gwn lopen als ze wilt & jij kan de buggy gwn makkelijk meenemen en toch bij hebben voor als ze moe word!!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Als je de wandelwagen te lomp en te zwaar vind zou ik zeker een buggy kopen!
Ik ben een voorstander er van om je kindje zo veel mogelijk te laten lopen (tot op zekere hoogte) maar een kindje van net een jaar wilt echt wel nog graag in een buggy zitten. Afstanden voor zo’n kleintje zijn vaak toch net te ver en ik denk dat ze nog niet echt zal doorlopen, dus je zult alles in slakkengang moeten doen, met een buggy ben je vaak toch net wat sneller.

Als je er over blijft twijfelen, kijk dan eens hoe vaak je de kinderwagen de komende maand/2maanden gebruikt (als je gewoon je ding doet zoals altijd).Vind je dat je hem nog redelijk vaak gebruikt, kun je een buggy kopen, vind je dat je hem te weinig gebruikt koop je geen buggy (of een goedkope/2ehands) voor als je eens verdere afstanden moet lopen.

Goh, wat een reacties. Okee mijn onzekerheid is weg. Gaan we volgende week maar gelijk een ophalen en ook maar gelijk goede schoenen voor de kleine meid.
Dus maakt dus niet veel uit welke? Goedkoop of duur?

Bedankt voor de reacties. Gisteren was de computer stuk dus heb niet kunnen kijken.

Groetjes Carolien

Als je de buggy maar sporadisch gebruikt zoals wij zou ik een goedkope nemen. Wil je de wandelwagen helemaal aan de kant doen zou ik toch voor een duurdere gaan. heb gehoord dat Maclaren wat dat betreft echt wel heel goed is. Ook zitten er bij duurdere buggy’s vaak grotere boodschappenmanden. Mocht je dat wel erg prijzig vinden kun je natuurlijk altijd op marktplaats kijken. Daar staan ook vaak hele mooie dure merkbuggy’s die weinig gebruikt zijn voor hele schappelijke prijzen. Tip als je er een gaat kopen, koop er eentje met voetenzak als het kan, kun je hem in de winter ook lekker gebruiken.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Mijn buggy word amper gebruikt, alleen vind Jada het wel leuk om haar babies (poppen) in rond te duwen, ahahhah ze zegt dan; going drinving to Agogo (oma in de lokale taal) hahahahah gek! Verder heb ik het alleen handig gevonden als we reizen op vliegvelden!

Wij hebben ook een goede gekocht en Aaron zit er geregeld in maar vind hem ook leuk om zelf te duwen.
Maar hij laat het wel merken als hij moe is…dan wijst hij naar het zitgedeelte.
Het zijn kleine handige dingen!

Ik zou gezien de leeftijd ook niet twijfelen en gewoon kopen!
Voor mijn part een goedkope zodat je (stel dat) kleine er toch niet in wil je niet te duur uit bent…en dan heb je nog marktplaats ervoor!

Gr, Danielle

Hoi,

In de wandelwagen kunnen ze lang niet zoalng als in de buggy. Wij gebruiken de buggy nu nog wel eens voor als we weg gaan en broodjes enzo meenemen enzv. kan daar alles lekker in. Verder gaat ze er heel soms nogwel eens in bij een kleding shop dag bijvoorbeeld heeft ze altijd haar eigen stoel bij.

groetjes

lon106

Wij gebruiken nog steeds de buggyzit van de wandelwagen.
En daar zijn we, ook nu met al die sneeuw, reuze blij mee.
We komen echt overal met dat ding, en zien anderen ploeteren
met die buggies, met kleine wieletjes enzo.

M.