Gefeliciteerd!!! Wat leuk zeg!
Het enige wat ik me afvraag als mensen een 3e of 4e kindje krijgen (zonder vooroordeel hoor) is: hoe ga je dat doen!? Niet dat ik daar perse antwoord op wil of zo hoor, maar ik zie mezelf niet 3 of 4 kinderen, omdat het me onpraktisch lijkt…dus vandaar (is wel weer een tipische gedachtengang van mij hoor
).
Zelf heb ik het ook gehad dat ik de vraag kreeg of het gepland was of niet omdat ik vrij jong zwanger ben geworden (22). En dan te bedenken dat ik in sommige gevallen net verteld had ik een tweeling kreeg (alsof je dat pland, haha, dus dan was mijn antwoord; een tweeling plan je niet, dus 1 wel, 2 niet)
Ook kreeg ik de vraag, en die vond ik zelf nóg brutaler; kunstmatig of natuurlijk?
Ergeren er aan kun je doen, maar die energie die je daar in steekt kun je beter in je kinderen en de zwangerschap steken
De mensen die zulke stomme opmerkingen maken zijn jouw tijd en energie niet waard!!
Als iemand mij iets ‘stoms’ vroeg of een stomme opmerking maakte zei ik iets terug waardoor ze hun mond gesnoert kregen ![]()
Dus als ze nog eens zouden vragen; gepland of een ongelukje? Kun je bijv zeggen; “ik wilde kijken of ik na 2 kinderen nog altijd vruchtbaar was”. of “ja hoor het was gepland, ik wil er hierna nog wel 3”. of “tja ik vind het zooo leuk om luiers te verschonen, ik kon er geen genoeg van krijgen” En dan moet je eens naar die gezichten kijken, dat is veeeeel leuker dan je er aan ergeren ![]()