Nummer drie is onderweg!

Als alles goed blijft gaan, krijgen Fréderique (29-10-2007) en Gerben (10-06-2009) er in september 2010 er een broertje of een zusje bij !!! Wij hebben hier bewust voor gekozen (het kleine leeftijdsverschil), maar ik vind het soms toch vervelend dat er nu heel veel mensen zijn die vragen: “Was het gepland?”. Ik vraag me af, zijn er meer meiden op het forum die dit meegemaakt hebben ?

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

Ik heb het niet meegemaakt, maar wil je wel even feliciteren! Moeilijk, dat mensen soms maar denken dat ze alles kunnen vragen of zeggen. Probeer je er niet teveel van aan te trekken, maar dat is makkelijk gezegd.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Onze oudste was 7 maanden toen ik weer zwanger raakte. Ook aan ons is gevraagd of het wel gepland was. En ja dat was, gezien mijn leeftijd, zo gepland.
Ik vond het ook vervelend als dat gevraagd werd. Sterker nog, ik vind dat mensen daar helemaal niks mee te maken hebben of een zwangerschap wel of niet gepland is. Vreselijk vind ik dat.

Dus ik begrijp je gevoel heel goed!

Waar ik me in die 2e zwangerschap ook ontzettend aan ergerde was dat mensen maar bleven vragen of ik nu graag een zoon wilde omdat we al een dochter hadden. En als ik dan zei dat het me echt helemaal niks uitmaakte, kreeg ik te horen “Tuurlijk zou je het wel leuk vinden om een zoon te krijgen!”. Ook zoiets vreselijks als ze je hun mening daarover op willen dringen. Ik had voortdurend het gevoel dat ik me moest verdedigen dat ik nog een dochter net zo tof zou vinden.

Dus gewoon ene oor in, andere oor uit laten gaan en lekker genieten van je zwangerschap!

Groetekes, Sje

Geen ervaring me maar wil je wel feliciteren

Dus bij deze van harte gefeliciteerd en hoop dat je een fijne zwangerschap hebt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Gefeliciteerd!!! Wat leuk zeg!

Het enige wat ik me afvraag als mensen een 3e of 4e kindje krijgen (zonder vooroordeel hoor) is: hoe ga je dat doen!? Niet dat ik daar perse antwoord op wil of zo hoor, maar ik zie mezelf niet 3 of 4 kinderen, omdat het me onpraktisch lijkt…dus vandaar (is wel weer een tipische gedachtengang van mij hoor ).

Zelf heb ik het ook gehad dat ik de vraag kreeg of het gepland was of niet omdat ik vrij jong zwanger ben geworden (22). En dan te bedenken dat ik in sommige gevallen net verteld had ik een tweeling kreeg (alsof je dat pland, haha, dus dan was mijn antwoord; een tweeling plan je niet, dus 1 wel, 2 niet)
Ook kreeg ik de vraag, en die vond ik zelf nóg brutaler; kunstmatig of natuurlijk?

Ergeren er aan kun je doen, maar die energie die je daar in steekt kun je beter in je kinderen en de zwangerschap steken De mensen die zulke stomme opmerkingen maken zijn jouw tijd en energie niet waard!!
Als iemand mij iets ‘stoms’ vroeg of een stomme opmerking maakte zei ik iets terug waardoor ze hun mond gesnoert kregen
Dus als ze nog eens zouden vragen; gepland of een ongelukje? Kun je bijv zeggen; “ik wilde kijken of ik na 2 kinderen nog altijd vruchtbaar was”. of “ja hoor het was gepland, ik wil er hierna nog wel 3”. of “tja ik vind het zooo leuk om luiers te verschonen, ik kon er geen genoeg van krijgen” En dan moet je eens naar die gezichten kijken, dat is veeeeel leuker dan je er aan ergeren

Nee ik heb dit niet meegemaakt. Maar wil je uiteraard wel feliciteren met dit o zo bijzondere wonder. Hoop dat je een geweldige zwangerschap ,ag hebben.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik had het bij Noah ook dat het mij gevraagd werd, of dat zelf in de stad geroepen werd “Kijk dat meisje, die is al zwanger”. Ik was toen 19.

Ik trek me er niets van aan, laat ze maar!
Ook al heb je het bewust of onbewust gepland, ze horen dat niet te vragen!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Niet mee gemaakt, Maar wil je wel even feliciteren met je zwangerschap

Groetjes Marianne mama van Ruben

Leuk dat je zwanger bent, gefeliciteerd !!

Heb het zelf ook niet meegemaakt en kan me voorstellen dat het niet fijn is om telkens die vragen te krijgen. Helaas bemoeien sommige mensen zich overal mee.

Ook vragen als wanneer komt de 2e, daar erger ik me groen en geel aan. Alsof ik ze ergens op bestelling in de supermarkt kan kopen !! Gelukkig zijn dat dan mensen die verder van ons af staan die het vragen, maar toch. Wacht gewoon af tot je hoort dat iemand weer zwanger is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb alleen meegemaakt dat mensen vroegen of het gepland was, en sommige vonden het gek dat ik zo jong al wanger was.

Ik was bijna 19 toen ik zwanger werd.

Ik wil je ook even feliciteren, dat je maar gewoon lekker van je wangerschap mag genieten!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hoi marleen,

mijn moeder heeft mij weleens verteld dat toen ze zwanger van mijn broertje was, dat de dokter zei (toen ze voor een test naar de dokter ging) ; sorry mevrouw u bent weer zwanger… mijn broertje en ik schelen 15 maanden. terwijl het een bewuste keuze was…
vervelend dat mensen vragen of het gepland is… dat vraag je toch sowieso niet??!

gefeliciteerd met je zwangerschap! en die 2 kleintjes hebben straks super veel aan elkaar!!

groetjes

pris

Jeeeeeh van harte!! Ook ik heb regelmatig moeten “uitleggen” waarom ik zo snel na Minke weer zwanger was. Gek he, ik vond dat ook altijd zo brutaal dat mensen dat gewoon vragen haha! Ik deed het altijd af met een "Dit kindje is heel gewenst en welkom!"en daarmee is de kous dan af
Geniet van je zwangerschap!!

Lilypie First Birthday tickers

Van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap hoor !

Je hebt gelijk hoor een ander heeft er niks mee te maken je moet je naar een ander bijna verantwoorden slaat eigenlijk nergens op
Zelf had ik drie dochters van 15.13.10 jaar toen ik onverwachts weer zwanger was Was zeker niet gepland hé ? vele keren heb ik deze vraag gehoord Nee inderdaad was het de bedoeling niet meer maar we waren wel super blij en ondanks het grote leeftijdsverschil zijn de 3 zussen heel erg blij met hun in (september geboren zusje )
En het maakte hun ook niks uit of het nou een broertje of een zusje werd het feit is dat we nu gelukkige ouders zijn van 4 dochters !
En nee hoor wij vinden het echt niet jammer dat het weer een meisje werd ik denk dat andere mensen het zelf zeggen omdat ze anders niets weten te zeggen zo ook de vraag en weet je al wat het wordt ?er waren zelfs mensen die het erg vonden dat er geen blauwe slingers hingen maar roze hoever kan je gaan en dan denk ik alleen maar gek is lastig en ik denk dan ik vind het raar als er zo gepraat wordt en denk aan alle mensen die er heel veel voor moeten doen om zwanger te raken wat mag je je dan gelukkig prijzen als het allemaal goed gaat ik wens je een hele gezonde zwangerschap toe gr Nona

gefeliciteerd!!!

heb het ook vaak te horen gekregen… was het gepland?.. maar dat kwam omdat ik nogjong was(18) of ben je aan het oppassen? pfffff
bij de jongste is het ook weer zoveer maar dat komt omdat er veel (vinden ze schijnbaar)leeftijdsverschil in zit oudste 9, tweede 6, jongste 2
nou en of dat hij gepland was-is alledrie zijn ze gepland alleen de laatste keer duurde het heel lang voordat het raak was tja kan daar niks aan doen.
maar goed ik begrijp nooit goed waar ze zich mee bemoeien
maar idd het ene oor in en het andere uit

nou geniet van de zwangerschap

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag