Hallo allemaal,
ik begin maar meteen: Luka huilt nu sinds een week continu voordat hij in slaap valt. En dan niet een uurtje jammeren, nee, echt zo’n 2 uur krijsen!
Zijn hoektandjes komen door, dus dat zal zeker meewerken. Maar hij krijgt nu voor het slapen paracetamol ( zetpil) en dan vlak voor het ‘slapen’ Charmodent druppeltjes. Dit lijkt vooralsnog weinig te doen, maar meer kan ik naar mijn idee niet geven.
Nu is mijn gevoel dat hij zo huilt omdat hij pijn heeft en daarom graag aandacht wil, of afleiding van papa of mama. Ik laat hem dan ook gewoon huilen en ga om het half uur even kijken of hij misschien zijn speen wil. Dit doe ik 2 keer, en dan laat ik hem gewoon huilen tot hij stil is.
Maar nu het eigenlijke probleem: mijn man…
Hij kan niet tegen het gehuil… En dat is erg lastig moet ik zeggen. Voor mijn man natuurlijk ook, maar ik word er ook moedelooas van. Want mijn gaat dus wel om de 5 a 10 minuten naar Luka om hem stil te krijgen, omdat hij gefrusteerd raakt.
Dus na deze week verwacht Luka dat papa vrijwel pertinent naast zijn bed staat!
ik heb mijn taktiek uitgelegd aan mijn man, maar hij word zo nerveus van het gehuil, dat hij na 15 minuten weer naar Luka toe gaat…
Kortom, een chagerijnige en krijsende Luka, chagerijnige en nerveuze man en ik… word er ook chagerijnig van nu!
Met name omdat mijn man dan zegt: ‘Doe jij het maar’ en vervolgens ( wel na 2 uur hoor!) de tuin in gaat voor rust. En ik dan? Ik zit er niet mee of zo?
Voor mij dus ook frusterend!
Dit is echt allemaal pas sinds een week, ook dat mijn man zo is. Hij vind het zelf ook vreselijk van zichzelf, maar hij kan er echt niet tegen. Luka huilt normaal nooit, vandaar dat dit echt iets nieuws is voor mijn man. Hij is zelfs akkoord gegaan met dit verhaal op dit forum!
Heeft iemand tips? Anders bellen we maandag het CB…