Nu 's avonds huilen

Hallo allemaal,

ik begin maar meteen: Luka huilt nu sinds een week continu voordat hij in slaap valt. En dan niet een uurtje jammeren, nee, echt zo’n 2 uur krijsen!
Zijn hoektandjes komen door, dus dat zal zeker meewerken. Maar hij krijgt nu voor het slapen paracetamol ( zetpil) en dan vlak voor het ‘slapen’ Charmodent druppeltjes. Dit lijkt vooralsnog weinig te doen, maar meer kan ik naar mijn idee niet geven.

Nu is mijn gevoel dat hij zo huilt omdat hij pijn heeft en daarom graag aandacht wil, of afleiding van papa of mama. Ik laat hem dan ook gewoon huilen en ga om het half uur even kijken of hij misschien zijn speen wil. Dit doe ik 2 keer, en dan laat ik hem gewoon huilen tot hij stil is.

Maar nu het eigenlijke probleem: mijn man…
Hij kan niet tegen het gehuil… En dat is erg lastig moet ik zeggen. Voor mijn man natuurlijk ook, maar ik word er ook moedelooas van. Want mijn gaat dus wel om de 5 a 10 minuten naar Luka om hem stil te krijgen, omdat hij gefrusteerd raakt.
Dus na deze week verwacht Luka dat papa vrijwel pertinent naast zijn bed staat!
ik heb mijn taktiek uitgelegd aan mijn man, maar hij word zo nerveus van het gehuil, dat hij na 15 minuten weer naar Luka toe gaat…
Kortom, een chagerijnige en krijsende Luka, chagerijnige en nerveuze man en ik… word er ook chagerijnig van nu!
Met name omdat mijn man dan zegt: ‘Doe jij het maar’ en vervolgens ( wel na 2 uur hoor!) de tuin in gaat voor rust. En ik dan? Ik zit er niet mee of zo?
Voor mij dus ook frusterend!

Dit is echt allemaal pas sinds een week, ook dat mijn man zo is. Hij vind het zelf ook vreselijk van zichzelf, maar hij kan er echt niet tegen. Luka huilt normaal nooit, vandaar dat dit echt iets nieuws is voor mijn man. Hij is zelfs akkoord gegaan met dit verhaal op dit forum!

Heeft iemand tips? Anders bellen we maandag het CB…

Jou manier is de goede en daar moet je een paar avonden door hee, Hij weet nu heel goed dat papa komt. Dit ligt echt niet alleen aan zijn tandjes maar is ook uit proberen. Hij lacht zich rot dat papa iedere keer komt.
Tip voor papa als hij er niet tegen kan een koptelefoon met muziek op? Of aangesloten op de tv.

Liefs Michelle

Hij heeft wel de leeftijd van uitproberen hè…het is natuurlijk belangrijk dat jij en je man één lijn trekken, hoe moeilijk ook. Als Luka naar bed gaat, gewoon jullie vaste ritueeltje doen en dan weltrusten wensen. Als hij gaat huilen, na 10 min. heengaan, even troosten en dan weer weggaan. Telkens meer tijd ertussen laten, met 5 minuten opbouwen ofzo. Als jullie dat stug volhouden, krijgt 'ie het vanzelf door en zal 'ie steeds korter huilen. Babyfoon uit, dat wil nog wel eens helpen

Ik weet hoe moeilijk het is. Erik heeft dat hier ook een fase gehad. Hier vond papa juist dat ik te snel heenging en ik vond hem veel te hard. En dan natuurlijk weer ruzie. Sterkte!

Enne, misschien voor de pijn dentinox proberen? Dat werkte hier altijd goed. Te koop bij de drogist.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

even over de tandjes…
chamodent hielp hier ook voor geen meter. wij hebben Dentinox. daar zit iets verdovends in en gebruiken ze heel vaak voor doorkomende tandjes en kiesjes (kun je bij de apotheek gewoon kopen)

over je man… hoe komt het dat hij daar nu ineens moeite mee heeft? staat hij onder stress oid?
enne ik zou zeggen, zet dan een koptelefoon ofzo op… of dat je man dan maar even een uur weg moet gaan als hij daar zo’n moeite mee heeft.
niet om hem af te vallen absoluut niet, maar ik ken het verhaal dat je ineens moeite hebt met huilen. ofja papa hier heeft geen moeite met huilen maar wel met jengelen. hij gaat dan altijd gewoon even weg als ik toestemming heb gegeven dat hij weg mag hahaha! nee flauw.
maar hij zet ook wel is een koptelefoon op als hij aan mij gevraagd heeft of ik het even zonder hem aankan.
als ik het niet trek ga ik even wat voor mezelf doen zodat papa het overneemt.
is wel belangrijk meis!
en je hebt gelijk, telkens naar LUka toegaan is geen optie.
maar als hij echt pijn heeft is laten huilen ook niet oke natuurlijk.
als het uitproberen is juist weer wel.
daarom…probeer in geval van pijn die Dentinox eens, echt! en dan de pcm maar wat eerder geven
mag bij elkaar gebruikt worden.

Wat zijn we het weer eens, Inge

Groetjes,
M

hahah ja je schrijft ook dentinox, ja vrouwke we zijn het vaak met elkaar eens merk ik zo.
ik zei al eerder een online cb bureau beginnen met Sje als Hoofd arts

Goed plan! Dat wordt een heel deskundige én gezellig CB!

Groetjes,
M

Héhé ik was het ook met jullie eens hè

Liefs Michelle

@Mriek:
@Michelle: Join the cb Club!

@Michelle, oeps. Kom erbij!

Groetjes,
M

Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reactie’s, en dat CB lijkt me een superplan! Waar kan ik me inschrijven?

We hebben Dentinox gehaald en dus geprobeert vanavond, maar tot nu toe nog weinig resultaat… Het lijkt er nu ook op dat het niet echt om zijn tandjes gaat.
Zodra hij zijn bed ziet is het al krijsen, echt onbedaarlijk! Hij probeert ook uit bed te klimmen, gelukkig lukt dat nog niet echt, maar toch!

Nee, ik denk idd dat meneer aan het uit testen is. We gaan volhouden!
En paps? Die is lekker een rondje aan het wandelen met de buurhond, met mijn permissie! Ik heb de babyfoon uitstaan, en ga pas na 15 minuten kijken.
En nu maar hopen dat het snel beter gaat…

Succes en hou vol

Liefs Michelle

Goed van je! En, hoe is het gegaan? Neem aan dat hij nu wel slaapt?

Groetjes,
M

@ mriek: hij sliep gisteravond om 20.00 uur, na 3 kwartier huilen. Maar het is langer geweest! Negeren helpt echt! Hij huilde niet zo hysterisch als andere avonden, het werd steeds iets minder. ook hield hij steeds stiltes om te horen of we er niet aan kwamen. En dan ging hij weer verder met jengelen.
Eigenlijk konden we er wel onwijs om lachen gister.
Vanavond ging het nog beter, eerst nog even brullen, na een kwartier ff stil om te luisteren wat wij deden, weer 10 minuten jengelen en daarna besloot hij maat te gaan slapen. Ik sond buiten zijn deur, hoorde een diep zucht, hij ging liggen en sliep!!!
Wij hebben gewonnen, zeg maar! Voelterg fijn moet ik zeggen…

Manlief was weer ff een rondje wandelen met de buurhond, maar kan ook iets beter tegen het huilen. Scheelt weer!

Iedereen bedankt voor de tips en het medeleven!

Fijn! Hij heeft de boodschap dus inmiddels begrepen.

1-0 voor jullie!

Groetjes,
M

Dit komt me allemaal vreselijk bekend voor!!!
Hier ook bij vlagen slaapdrama’s, zie mijn topic, misschien haal je daar ook nog wat nuttige dingen uit en argumenten om je man ervan te overtuigen dat het toch echt beter is om even vol te houden. Idd een fase van uitproberen, en zoals je zelf al zegt als papa steeds gaat kijken dan rekent je zoontje daar idd op! Maar ik vond (lees vind) het zelf ook erg moeilijk hoor, zeker als het langer dan een half uur aanhoudt en het huilen overgaat in krijsen…
Het rommelt hier nog steeds een beetje in de avonden, maar het negeren volhouden werkt wel. En de huilmomenten worden hier al korter.

Mijn eerste gedachte was ook; stuur je man maar even de deur uit op het moment dat de kleine begint te huilen. Klinkt een beetje raar, maar kan wel even prettig zijn voor iedereen. Ik ben zelf vorige week even weggegaan naar de buren. Zat echt midden in de slaapdrama’s nacht na nacht, probeerde met de adviezen op ikkeben vol te houden in het laten huilen, maar kon het op een avond echt even niet meer hebben en heb mijn man gevraagd om het via de babyfoon in de gaten te houden en zelf even koffie geleut bij de buren. Toen ik anderhalf uur later thuis kwam lag de kleine man alweer een tijdje te slapen. Ik blij, mijn man blij…

Sterkte en hoop dat het snel weer wat rustiger wordt met het naar bed gaan!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Heel fijn…heb ik net mijn positieve berichtje gepost,
gaat er hier een buurman leuk zijn heg met een electrische schaar snoeien…
Jasper weer wakker en aan het huilen…grrrr
Ik weet het, het is nog maar kwart voor 9, dus ik kan het de buren moeilijk verbieden maar dit is toch wel een beetje balen als het eindelijk weer wat beter gaat met het slapen!!

(sorry, moest het even kwijt!)

Lilypie Premature Baby tickers

Wat balen Carolien! Ik vind kwart voor negen persoonlijk wél een beetje te laat om nog met een electrisch heggenschaar aan de slag te gaan, maar goed. Is Jasper lang wakker gebleven?

Groetjes,
M

@mamavanjasper: Wat een aparte buurman…Wie gaat er nou om kwart voor 9 zijn heg snoeien? En nog wel met een electrische heggenschaar!
Hier hebben we met onze directe buren afgesproken dat het van 10.00 uur 's ochtends tot 20.00 uur 's avonds rumoerig mag zijn. Maar voor en na die tijden geld rust. En dat gaat erg goed! Alleen het huilen van Luka geld niet, dat kun je niet tegenhouden.