Nu opvolgmelk, wanneer?

Alyssa moet opvolgmelk bijkrijgen, sinds gisteren heeft de kinderarts dat aangeraden, hij zei dat ik dat in de voormiddag kon geven inplaats van klein potje fruitcompote.

Heb ik dus vandaag gedaan, ik moest proberen met 150ml.

Dat heb ik dus deze morgen gedaan , ze heeft iets van 70ml gedronken. is niet slecht denk ik omdat ze dat nooit eerder gedronken had.
dat was rond 10u. haar eerste voeding geef ik nog borstvoeding en dat was 6.30u.

en om 12u eet ze dan warm(groentjes en vlees).
Wat ik mij afvraag is dat genoeg dat ze gedronken heeft? Alleen nog voor het slapen krijgt ze dan nog een voeding(melk he).

Wanneer zou ik het best melk bijgeven? namiddag, s’avonds?
Maar ik wil wel blijven s’morgens en s’avonds borstvoeding geven!

jullie ervaringen zijn welkom.

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

volgens mij heeft een kind wat borstvoeding krijgt absoluut geen opvolg melk nodig en geef je in de bv alles wat een kind nodig heeft
Bijvoeding, fruit groentes etc oke maar opvolgmelk echt niet

groetjes Kim, mama van

en

Nee ik moet zeggen dat ik het ook een beetje
vreemd advies van de kinderarts vind?!

Maar oké ik zal je vertellen hoeveel (gewone) melk Ruben op een dag krijgt.
S’morgens een bord pap met ik denk iets van 300 cc melk.
S’middags klein flesje melk 130cc maar drink er meestal maar 100cc
Laatse avond fles 250 cc met 3 schepjes nutrix
tussen door krijgt hij dan nog 100 cc thee (drink mischien maar 70-80)
of een flesje roosvice 130 cc die gaat helemaal op.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

kimmetje: ja dat klopt, maar de dokter zei wel en ik heb dat ook al eens gelezen dat borstvoeding heel gezond is de eerste zes maanden maar vanaf 6 maanden zitten er minder voedingsstoffen in de melk die voldoen aan de behoefte van de baby.

En ik heb gekolfd elke dag om te zien hoeveel ik ongeveer had, omdat ik ook voelde dat ik niet meer genoeg had, en alyssa soms nog wilt drinken terwijl er zo goed als niks meer uitkwam.
Ik heb maar 40 a 50ml melk van beide kanten samen nu kolven is niet hetzelfde als wanneer alyssa zou drinken maar het is niet genoeg zei hij.

ze krijgt maar 2 voedingen per dag. en ze zou dacht ik iets van 500ml per dag aan melk moeten drinken, daarom zei hij dat ze wat gezakt was toen in gewicht en dat ze keline beetjes bijkomt. Hij zij dat ze genoeg melk moet drinken voor haar ‘botten’.
Dus raadde hij me aan om bij te geven, ik heb nan2 gekregen, ik ken daar ook niks van.
Ik weet alleen dat ik 5 schepjes moet doen voor 150ml.

MJ: was dat jij die deze wezek of zo zei dat ze op cb zeiden dat je zoontje gewone melk mag drinken? Hij heeft dan welk genoeg melk binnen he als ik dat lees, alyssa eigenlijk niet, anders drinkt ze wel water of sapje voor baby na haar eten.

Ja klopt ik was de gene die het advies kreeg om hem maar gewone melk te gaan geven.
Ik heb de opvolgmelk opgemaakt en ben deze week met normale melk begonnen ( met vitamine ad druppels), en gelukkig hij vind het lekker.

das ook al iets he dat hij het lust, bij ons hier mogen we dat zeker nog niet voor hun 1jaar!
Stom he ge ziet je zoontje is het bewijs dat het geen kwaad kan!

quote:
Stom he ge ziet je zoontje is het bewijs dat het geen kwaad kan!

Tot nu toe heeft hij nergens last van gehad, en slaapt er goed op, dus het heeft hem geen kwaad gedaan.
Maar ach de een zegt zo en de ander weer zo.
Er zijn zoveel regeltjes je word er zoms niet goed van.

tja ik ben absoluut een leek op bv gebied, heb je het al op borstvoedings forums gevraagd?

groetjes Kim, mama van

en

Hoi Samya

Ik zou het toch eens ergens navragen. Bij een borstvoedingsconsulente of zo.
Heb ens gelezen dat die er zijn.

Hheeft je kinderarts ook gezegd of weet iemand hoeveel cc ze moeten hebben?

Manon drinkt nl erg slecht haar melk. Nog maar 200 a 250 cc per dag als we geluk hebben.

Tessie

hey samya,

als ik het zo lees loopt je borstvoeding wel wat terug.
wat je afkolft is best wel weinig.
als melinda afkolft is het nog rond de 150 ml. dat is voor haar doen heel weinig. ze kolfte altijd rond de 350 ml af.
maar nu is het ook sterk aan het terug lopen.
wij voeden diantha dus ook bij.
en wel met opvolgmelk hoor!
diantha krijgt s morgens vroeg de borst. dan om ong. 11.00 een fles opvolgmelk 270 ml.middags rond 15.00 weer borstvoeding. en vaak eind van de middag een slokje.
voor het slapengaan een flesvoeding 270 ml. opvolgmelk met 2 schepjes pap en als toetje de borst, dan valt ze in slaap.
en haar groente en fruithap natuurlijk op de dag.

nu is diantha een grote eter hoor, want normaal is een flesvoeding met 7 maanden gewoon 200 ml.
dit advies wordt gegeven als richtlijn.
ze adviseren om zoveel te geven als je kindje lust.
je merkt snel genoeg dat ze vol zitten.

ik heb ook een voorbeeldvoedingsschema voor je opgezocht.
voor kindjes van 7 tot 9 mnd.

2-3 borst-flesvoedingen van 200 ml.
daarnaast:
-groente/vlees, vis, kip, ei, kwark, of gezeefde bonen/aardappel of rijst.
-fruit
-eventueel pap met bv/opvolgmelk
-eventueel 150 ml volle yogurt
-vitamine D

ik hoop dat je er iets aan hebt.
maar wel blijven aanleggen hoor. zo hou je je borstvoeding toch op gang en alle beetjes bv die ze krijgt zijn meegenomen toch?
onze ervaring met de laatste voeding is eerst fles, dan borst er achteraan. zo weet je zeker dat ze voor de nacht voldoende heeft.
je kan ook alle voedingen met borst beginnen en daarna nog wat fles als je het idee hebt dat ze nog niet voldaan is.

wat een verhaal he?
succes en knuf voor alyssaatje

Groetjes Christa, mama van

Gewijzigd door - diantha op 10 Feb 2006 23:43:00

quote:
borstvoedings forums gevraagd?
nee ik heb daar eigenlijk niet aan gedacht en dan moet je weer registreren en inloggen, .... en direkt een vraag stellen en nooit meer terug gaan....ik dacht dat er hier wel mama's waren die nog bv geven.
quote:
Manon drinkt nl erg slecht haar melk. Nog maar 200 a 250 cc per dag als we geluk hebben
oei dat is wel ook weinig he, ik heb ook gelezen in een boekje van cb dat kinderen tussen 6 en 10 maanden minstens 0.5 liter melkvoeding moeten krijgen per dag en max. 750ml

ik weet dat b v anders is je moet geven op vraag…dat heb ik genoeg moeten doen met alyssa in het begin om de 3 uur moest ze drinken, ik had toen ook genoeg over dat ik moest kolven na voedingen ander deed het pijn!
Maar ik volg wel een beetje die richtlijn van flesvoeding qua hoeveelheid.

Christa, amai bedankt voor heel de uitleg!! nu zie ik ook hoe het gaat bij een ander met het terug lopen van b v.
Ja dan heb ik wel al heel weinig nu als melinda op 7 maanden nog zoveel heeft maja elk kind drinkt ook weer anders maar toch.
Ik had raad gekregen ook van cb om bijvoorbeeld na elke vaste voeding een beetje tijd tussen te laten en dan nog eens bv geven, heb ik gedaan maar dan drinkt ze een paar slokje en was het weer gedaan daarmee is het niet meer op gang gekomen.

Maar ik zal nu ook zien dat ze s’avond nog een fles krijgt dan, want het zal wel daarom zijn dat ze n wat blijft huilen en niet onmiddelijk wilt slapen.
overdag geen probleem met slapen, en s’avonds nu enkele dagen weer huilen, maar nu denk ik wel dat ze echt niet genoeg krijgt voor het slapen!

Ik zal dat ook proberen met pap zoals MJ in de voormiddag dat zal beter gaan alyssa kennende.en zoals jij christa, s’avodns voor bv ik begin met 150ml en zie of ze deze opkrijgt. zonodig wat meer, maar ik zal ze gewoon aanleggen s’morgens en s’avonds en voor slokjes wanneer ze erom vraagt en kolven s’middags.

ik wil nog niet stoppen met bv. ik heb daar percies schrik voor dan heb ik dat mama-moment niet meer met haar!

oja bedankt!

en knuf voor de kleintjes!

quote:
ik wil nog niet stoppen met bv. ik heb daar percies schrik voor dan heb ik dat mama-moment niet meer met haar!

nee, dat wil je zolang mogelijk vasthouden he?
dat zegt melinda ook.
en diantha vindt het ook nog zo heerlijk om aan de borst te drinken!

succes meis en een knuf terug

Deze voormiddag heb ik haar melkpap gegeven (200ml melk) het was allemaal op. Goed he, dat is al 200ml melk dat ze binnen heeft.
plus voeding van deze morgen, dus ik zal zien om vanavond nog melk te geven en dan bv.
Ik heb nog wel contact gehad met zo een consulente ivm bv in het begin, ik weet nog dat ze toen zei dat als bv met tijd afneemt ik niet hoef te stoppen maar dat ik kon een fles bijgeven. Maar ze zei toen niet echt hoe en wanneer, en ik denk dat ik dat zelf moest uitzoeken.

Nu zal ik het op deze manier doen, en 23-02-2006 moet ik toch terug naar cb en zal daar nog eens navragen of ik god bezig ben.

en Christa idd ik wil daar zolang mogelijk aan vasthouden, alyssa genite ervan en ik nog meer!hihi

Hey!!

Zoals ik net al in een andere topic zei: ikke borstvoedingsleek…

Samya: Natuurlijk is het heel erg belangrijk om zo lang mogelijk bv te geven. Ik snap dat je het jammer zou vinden dat je die momentjes dan niet meer samen hebt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb maar heel kort bv gegeven. Wij gaven de fles ook altijd heel liefdevol. Dus niet in een drukke kamer, met iedereen erbij. Wij gingen echt lekker in de babykamer zitten, muziekje aan, lekker knuffelen. Ook als we visite hadden. Dan zei ik: Ik ga Thomas/Robin even voeden… Moest je ze zien kijken!!! Giller!!! haha

Enne…wij hebben Thomas tot anderhalf jaar opvolgmelk/peutermelk gegeven. Robin heeft het tot zijn eerste verjaardag gehad. (naast gewone melk. Daar begonnen wij met een half jaar mee.) Als de kids verkouden zijn/ niet lekker in hun vel zitten, wil ik ook nog wel eens peuter melk halen, voor een beetje meer weerstand. En we eten ook vitaminepillen/druppels!

Succes ermee!!!

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

hey samya,
hoe ging het vandaag met je nieuwe voedingsschema?
reageert je moppie er goed op?

quote:
Moest je ze zien kijken!!! Giller!!!
hihi kan ik me wel voorstellen!! hahaha
quote:
we eten ook vitaminepillen/druppels!

serieuze maaltijden dan als je die moet ETEN! als ik pil of druppel moet nemen is het meestal slikken! ahahahahahaha
en nemen jullie dat elke dag?

heyheyhey christa!
ja hoor hetgaat goed ik ben nu geruster ze heeft nu in ieder geval meer melk binnen! Deze morgen dus die pap, voor het slapen heb ik 100ml melk gegeven en dan bv, ze is daarstraks even wakker gekomen niet voor lang deze keer, pamper weer! momenteel slaapt ze terug. jaja en ze maakt er geen problemen van dat het geen bv melk is!
slaapt diantha al?

hey, hey,ja diantha slaapt al vanaf 20.00 uur.
fijn dat het goed gaat met de bijvoeding en dat ze er geen last van heeft.
enne…gefeliciteerd met haar 7 maanden he???
hieperdepiep hoera!!!

wat gaat het toch snel he

quote:
serieuze maaltijden dan als je die moet ETEN! als ik pil of druppel moet nemen is het meestal slikken! ahahahahahaha

ah…we zijn weer aan het plasten??

quote:
en nemen jullie dat elke dag?

Ja. Thomas en Robin zowieso elke dag vitamine d (dat zit ook niet in bv toch??)
En we SLIKKEN extra vitamine c en multivitamine. Ik merk wel verschil. ]we doendat nu een half jaar ofzo. (vitamine d al vanaf de geboorte na de kids…)

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin