Nu ook vlees en aardappeltjes?

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en krijgt al groenten en fruit. Dat gaat prima, alles gaat er met gemak in! Kan ik nu al vlees en aardappeltjes gaan toevoegen? Of is dat nog niet echt nodig? Op zich heeft hij wel genoeg groenten geproefd (courgette, bloemkool, worteltjes, boontjes, broccoli). Moet hij nog meer groenten proeven en dan pas overgaan op aardappeltjes en vlees?

Als je hem vers geeft kijk dan even wat er aan potjes te koop is dan heb je ongeveer een idee wat ze met 6 maanden eten. En anders gewoon over gaan op de 6 maanden potjes.

Groetjes,

Michèle

Neej hoor! Ben eergister bij het CB geweest en ik mocht Leonie (6mnd) vlees en aardappelen geven. Aardappelen deed ik trouwens al.
3x per week vlees, Ik mocht ook beginnen met brood er daar heeft ze vandaag heerlijk van gesmuld.

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Als de groente goed gaat zou ik idd gaan beginnen met aardappels en vlees/kip/vis/ei zo kan je lekker varieren en leert hij nog meer smaken kennen.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Vraagje, hebben jullie hiervan wat recepten voor mij? Ik gaf mijn beeb eerst veel uit potjes maar ben steeds meer zelf aan het koken voor hem en hij vindt het (tot nu toe) heerlijk! Ik doe nu nog voornamelijk aardappeltje met groente wat opvolgmelk erbij en pureren. Maar hoe bereiden jullie het vlees, koken?

a href=“http://lilypie.com/”>Lilypie First Birthday tickers</a

Ik ben begonnen met het vlees te stomen. Je hebt van die speciale stoommandjes die je in een pan kunt hangen (ik heb hem van blokker) en daar stoomde ik het vlees dan in en trouwens vis en kip ook.
Bakken schijnt niet zo goed te zijn in het begin. Ik gaf Rens ook weleens een gehaktbal Maar dan zonder het velletje zeg maar.
Verder kun je alle soorten groenten geven behalve:
boerenkool,prei,rauwkost,rode kool,savooiekool,ui,witte kool deze mogen pas met een jaar

En de volgende groenten niet vaker als twee keer per week ivm nitraten:
Andijvie, bleekselderij, chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, bietjes, sla, spitskool, spinazie, venkel.

Verder kun je in plaats van vlees ook een keer vis of een half eitje geven of lekker een keer pasta oid. Er mag alleen nog geen zout in zitten.

groetjes Ramona

hoe doen jullie dat eigenlijk met brood? Colin heeft nog geen tandjes en lijkt me doodeng om hem brood te geven.

En eigeel mag nog niet tot een jaar of wel??

22-12-2009 colin geboren

HOi,

Mijn zoontje is met 6 maanden brood gaan eten en kreeg pas tanden met 9 maanden. Ik ben begonnen om hem af en toe een broodkorstje te geven, als dat goed gaat kun je brood gaan geven. Je kunt dan het beste lichtbruin brood geven, en het liefste brood van een dag oud want dat plakt minder. Gewoon is proberen, lukt het niet dan probeer je het over een paar weken nog eens.
Ik heb nog nooit gehoord dat eigeel niet mag. Je moet er wel goed op letten dat het niet rauw is, dus altijd hard gekookt geven.

groetjes Ramona