Nu nog sprong van 8 mnd?

Hoi meiden, wil jullie ff wat vragen. Mees is nu ruim 38 wkn, vanaf het weekend zo vervelend, hangerig, slecht slapen, en natuurlijk weer zeer slecht drinken. Nu is mijn vraag, kan mees nu nog in de 8-8.5 maand sprong zitten. Ik lees nl net in het groei boek dat hij tot 38 wkn duurt, of denken jullie dat ik die weken niet zo nauw moet nemen en het bij sommige langer of korter duurt. Ben benieuwd.

Gr patries

Die weken komen niet zo nauw hoor en ook de lengte van de sprongen verschillen per kind. Mees zit denk ik gewoon in een sprong dus!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@mriek, bedankt voor je reactie, denk dat mees inderdaad in een sprong zit. We wachten maar weer rustig af.

Jammer dat er zo weinig gereageerd word!

Gr patries

Hoi Patries!
Ik reageerde niet omdat ik het niet zo heb op oei ik groei… Maar vind het vervelend dat er zo weinig mensen hebben gereageerd.
Oei ik groei is een boek waarin twee mensen kinderen hebben geobserveerd en enige gelijkenis hebben gevonden in de zogenaamde ontwikkelingsprocgetjes.
Echter is dit nooit wetenschappelelijk bewezen. Ik vind het zelf een beetje overtrokken om iedere keer wanneer je kind een beetje lastig is het op een sprongetjes te gooien.
Kinderen maken in een razend tempo ontwikkelingen door. Zoveel nieuwe dingen die ze zien en horen. Zoveel verschillende dingen die ze ineens kunnen. Dit gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Echter het ene kind neemt de stapjes fluitend en de ander heeft er wat meer moeite mee.
Zoals het ene kind al loopt met 10 maanden en de ander pas met 20, zo ook zijn die sprongetjes uit het boek oei ik groei gebaseerd op het gemiddelde kind. Geen kind is natuurlijk gemiddeld dus dat jullie mannetje nog steeds een beetje onder de indruk is van al zn nieuwe vaardigheden (of van de vaardigheden die hij zich heel snel eigen gaat maken) dat is natuulijk helemaal niet raar.

Wij hebben twee meiden en ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de eerste na 5 maanden dat boek weer in de kast gezet heb. Mijn kleine meisje zou volgens dat boek van alles moeten kunnen die ze nog niet kon en sprongetjes die zag ik al helemaal niet. Natuurlijk zag ik steeds meer dingen die ze kon, maar het terug naar mama-idee… nee hoor.
Beide meiden (5,5 mnd en bijna 2,5 jaar) zijn tot op de dag van vandaag altijd tevreden. Natuurlijk is er wel eens een huil-slaapje geweest of een slechte drinkdag, maar ik koppelde dit nooit aan een sprongetje. Ik hou gewoon het schema aan wat we op iedere andere dag ook hadden en na een dag, of zelfs een paar uur merkte je niks meer aan ze.
Zonder de genoemde sprongetjes kan Madelief (2,5) alles wat een meisje van 2,5 moet kunnen en kan Phine (5,5 maand) alles wat ze zou moeten kunnen.

Dus dat Mees een beetje onrustig is en even niet lekker in zn velletje zit: laat hem maar eventjes, geef hem een duidelijk dagritme en respecteer zijn behoeftes (slaap/knuffelen/alleen spelen en natuurlijk op zn tijd iets te eten/drinken). Voor je het weet heb je je vrolijk ventje weer terug!

Hopelijk heb je iets aan deze reactie. Het is in ieder geval niet de bedoeling om je van het oei-ik-groei boek af te praten, maar meer om je een ander idee te geven over het gedrag van Mees.

Groetjes,
Anne-Marie

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Hoi anne-marie, hoe jij het oei ik groei boek omschrijft zit ook wel een kern van waarheid in. Tis inderdaad zo dat kindjes altijd wel een jengel dagje hebben, hebben wij ook. Toch vind ik bij mij dan wel een lijn in zitten, eigenlijk bij alle twee wel. Kom vaak wel tot de conclusie dat het een sprongetje is geweest zeker omdat ze daarna weer zoveel meer kunnen. Of je dat nou aan het groei boek moet koppelen, je moet er natuurlijk niet blindelings op af gaan. Bedankt voor je reactie.

Gr patries

Graag gedaan, Patries. Sterkte ermee, ben benieuwd wat 'ie straks voor nieuws kan…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker