Nu nog babytijd?


#1

Ik vraag mij af of ik mij niet intussen heel diep moet schamen, want kan ik Lucas nog wel als baby behandelen?!

Over de babytijd, daar is al zoveel over geschreven en ik begrijp volledig waarom! Veronica mocht heel snel groeien, zodat we leuke dingen konden doen, maar Lucas daar in tegen…

10 maanden is hij nu, hij groeit nog altijd stevig door en gedraagt zich ook nog altijd voorbeeldig. Ik vind dat je met 10 maanden dus echt nog een baby bent, althans, dat vind ik alleen bij Lucas . Andere kindjes van 10 maanden zijn groot enzo, maar niet mijn Lucas oh nee. Hij is mijn baby. Zo hangt zijn hemeltje nog altijd aan het ledikant en (oh schaammmmm) staat zijn bedje nog steeds op de hoogste stand. Ja, ik heb al meerdere keren nu gezegd, dat dat moet zakken, maar ik zit er toch niet zo erg achter aan, dat Marcel dat ook doet (goed, dat kan ik ook zelf, maar ach dan denkt ie dat ik hem helemáál niet nodig heb), dus ligt ie nog op babyhoogte. Erg hoor.

Lucas kan fantastisch goed zitten. Maar toch heb ik lang gedaan alsof dat niet zo was. Als hij zat, dan hing ik er heel erg om heen, anders "viel hij"... Deed ie natuurlijk niet. In de 3 wieler en buggy moest ie van mij liggen en ga zo maar door. Intussen staat mijnheer gewoon overal tegen aan, trekt ie zich zelf aardig op, zwaait alsof ie nooit anders gedaan heeft, de eerste woorden zijn een feit en heeft hij ook een echt gebit. Al 8 tanden intussen...

Nu ben ik dus verschillende keren met mijn neus op de feiten geramd (kan het niet anders noemen) en moet ik inzien, dat ik hem niet klein mag houden. Boehoeeee.

Ach het komt gewoon, omdat ik nu zeker weet: Lucas, ja, hij is echt mijn laatste babietje. Er komt geen 3e meer. Hoe leuk het ook allemaal is, het is goed zo. Het wordt allemaal makkelijker nu en we mogen de geboorte van hem niet vergeten. We hebben geluk gehad, we gaan het lot niet tarten. Dit is ook een leuke tijd, met 2 leuke kinderen.

Maar Lucas zal wel nog een paar maanden onder zijn berenhemel moeten liggen hoor, mét muziekdoosje boven zijn bolle bol, want ik zal toch een babytijd van minstens 2 jaar hebben!!!

Mo


#2

jajajaja houd jezelf maar voor de gek, lucas wordt alleen maar groter en groter en om de drie maand moet je weer wat uit de kast gooien wat weer echt te klein is geworden...
Helaas voor je
maar ik leef met je mee hoor