Nu een eigen wil ALTIJD EEN EIGEN WIL?

HALLO MOEDERS,

ONZE DOCHTER IS EEN PITTIGE TANTE MET EEN EIGEN WILLETJE.

WIJ ZEGGEN ALTIJD ER ZIT ECHT EEN KOP OP!!!

MIJN VRAAG:

NU EEN EIGEN WILLETJE, BETEKEND DIT ALTIJD EEN EIGEN WILLETJE??

(WANT DAN HOU IK MIJN HART VAST EN BEREID ME VOOR OP DEZE PITTIGE TANTE) HIHI…

GRAAG ADVIES ENZO…

Hoi!

Kan, maar hoeft volgens mij niet. Ieder kind heeft een natuurlijke aanleg / temperament, maar op deze leeftijd hebben ze allemaal zo’n eigen wil. Als je in andere topics kijkt, zul je zien dat 8 vd 10 moeders dat over hun kindje schrijven. Ze kunnen op deze leeftijd verbaal ook nog niks uitleggen dus dwingen is de enige optie. Als ze groter worden, proberen ze je ook uit, dus ik heb me voorgenomen om in ieder geval zo consequent mogelijk te zijn.

succes!
Inge

Mijn Demi had al een eigen wil vanaf ze net geboren was, tijdens de bv was dat al merkbaar dat ze pittig was, en tot nu toe is ze nog steeds zo pittig, word alsmaar erger, dusssss succes

Groetjes Nathalie & Co

Ja hier nog zo’n pittige tante met een hele sterke eigen wil!! Haha…
Ik vind het altijd wel leuk, er moet toch iets inzitten?
Laten ze later ook niet met zn eigen sollen denk ik dan

En of het over gaat weet ik niet… Bij mij is het nooit overgegaan iig

Nicole & Noa

Ja heel herkenbaar dat eigen willetje. Maar ik ben daar niet zo bang voor. Als een kindje wat groter wordt en dingen kan verstaan en zelf een beetje gaat kletsen kun je dingen uitleggen. Misschien wat onderhandelen. dat werkt hier heel goed tenminste. Bijvoorbeeld, als je nu even gaat slapen gaan we strakjes na jouw slaapje lekker naar de speeltuin. Of als je je groente opeet krijg je daarna een lekker stukje vlees / joghurt. Zo doen wij het. En al zijn ze klein, ze begrijpen meer dan je denkt.

Succes met het temmen van je kleine meid hihi

hier ook een tante met een pittige eigen wil ok van af de geboorte is dit al en idd het word allee maar erger ik zit soms ook te denken hoe zou ze zijn op die leeftijd ik hou me hart ook echt vast want naomy is echt een dwingerd drammert en echt heel boos kan ze worden en ze is pas 5 maanden pfffff dus dat word nog wand ik ben niej zo iemand die snel boos word of straf zal geven denk ik haha vind zeilig

c.denambtman

Straf geven is niet zielig hoor Hebben jij en je kleine straks alleen maar baat bij… Ze moeten weten hoe ver ze kunnen gaan en dat JIJ de baas bent…

Nicole & Noa

Mijn oudste dochter is vorige week alweer 8 jaar geworden en is ook vanaf haar geboorte al een kindje met een duidelijke eigen wil. Mensen zeiden dat wel eens: Nou daar krijgen jullie nog wat mee te stellen".

Nou het is goed uitgepakt hoor. Ze heeft nog steeds dat sterke willetje maar dat is ook iets waar je trots op mag zijn hoor.
Ze weet tenminste wat ze wel niet wil en dat is toch een goede eigenschap.

Probeer inderdaad wel duidelijk je grenzen te bepalen en je daar ook aan te houden want dat hebben ze dus echt wel nodig en daar hoort inderdaad ook straf bij als dat nodig is.

Succes ermee en wees blij met die eigenschap hoor !!!

Doei
Bianca