Nu al ziek?!

Hoi meiden,

Ons binkie van nog geen 9 weken heeft koorts. Hij heeft sinds gisteren een verstopte neus en ik zag het s middags in de auto al aan hem dat hij ziek was. Hij had nl. waterige oogjes. Nu heeft hij vanavond dus verhoging. We hadden verder nog niet getemperatuurd. Hij heeft het denk ik via moppie die donderdag snotterig was. Maar dit is toch veel te vroeg? En kan het kwaad zo klein? Moet ik nog ergens op letten? Moppie was nooit ziek, die kreeg ook borstvoeding maar ja die kwam niet in contact met andere kindjes, binkie wel natuurlijk…
groetjes,
Wendy

Je moet acuut contact opnemen met een arts als een kindje in de eerste 2 maanden koorts heeft. En dan hebben ze het over hoger dan 38 graden. Dus tjoepa, meteen bellen nu!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Nov 2011 20:14:03

@Sje, hij had 37,9, zou jij dan bellen??

Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen! Daar zijn ze voor. Beterschap met je kleine man!

Groetjes Natasja

Bellen, voorleggen hoe of wat, en dan hoor je het wel! Ze zijn met die dingen vaak heel voorzichtig, en dan hoor je vanzelf of je even langs moet komen of niet!

Manderijn

heb gebeld. Moet langskomen ook omdat hij uitslag op zijn buikje heeft.

Goed dat je dus gebeld hebt!
Hier is de ervaring wel dat ze in ieder geval tot 1 jaar voorzichtig zijn met zulke dingen, en het toch vaak wel willen zien!3

Manderijn

Laat je nog even iets weten als je weer terug bent?

Groetekes, Sje

Nou ben weer terug hoor. Ze denken een virale infectie en dat daar die uitslag ook van komt. Zolang hij niet sloom wordt, goed blijft drinken en plassen is er niets aan de hand. Zie je dat je instinct dan toch klopt want ik was zelf niet echt ongerust. Gelukkig valt het allemaal mee! Ik hou hem wel heel goed in de gaten hoor. Gelukkig ligt hij bij ons op de kamer dus dat moet lukken
Voelde me nog lullig ook. Er zat een stel met een jongetje van 1 jaar die tegen zijn papa aan lag te slapen. Zij vroeg hoe oud binkie was en of hij hoge koorts had. Ik verteld hoe en wat. Ja hun zoontje had van de week 38,5 en hoesten. Toen waren ze ook al naar de HAP geweest en antibiotica gekregen. Nu had hij opeens 40 graden en nog wel op zijn verjaardag. Zij zaten al 20 minuten te wachten en ik werd na 5 minuten al naar binnen geroepen. Ik zei tegen de huisarts dat er een stel zat wat al veel langer wachtte dan ik. Zij gaf aan dat ze inschatten qua prioriteit en leeftijd. Ik hoop maar dat zij snel aan de beurt zijn
groetjes,
Wendy

Och wat ben je toch een lieverd. Zit je daar met je eigen tobbende kindje en dan probeer je nog bij de arts te regelen dat dat andere gezin eerst geholpen wordt! XXX

Fijn dat alles verder goed is met je kleine man. Gewoon goed in de gaten houden. Laat je morgen nog even weten hoe de vlag er dan bij hangt?

Groetekes, Sje

Vervelend dat je kleine binkie nu al ziek is. Altijd zo sneu als ze nog zo klein zijn.

Heel veel beterschap!

Groetjes,
Sandra

Hoe is het nu daar?

Groetekes, Sje

Sorry helemaal vergeten te reageren!
Geen koorts wel snotterig. Heb zo’n snotslurper gekocht maar vind die dingen eng. Je moet toch een neusgaatje dichthouden waardoor ze geen lucht krijgen en dat vind binkie niet leuk en ik krijg niets te pakken. Doe ik het verkeerd? Kan het geen kwaad?
groetjes,
Wendy

Ik houd nooit het andere neusgaatje dicht. Anouk vindt het nog steeds niet leuk, maar het werkt wel.

Groetjes Natasja

Ellendig ding! Heb hem met Sylvie gekocht en maar 1 keer gebruikt… Ik kneep ook echt het andere neusgaatje niet dicht hoor! Maar huilen dat ze deed! Dus heb hem nooit meer gebruikt. Heb het toen maar lekker op zn beloop gelaten en het ging snel genoeg over. Baby’s niezen veel om hun neusje schoon te maken dus eigenlijk regelt de natuur het zelf ook wel.
Voor Amy gebruik ik nu een neusspray. Ze vind het helemaal niet erg. Ze hoeft er niet van te huilen en meteen na het sprayen komt alles er uit.
Dus ik zou eerder neusspray gebruiken Beterschap met je mannetje!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Ik heb nooit zo’n slurpdingetje gekocht. Ze hoeven maar te niezen op het moment dat je met dat ding in het neusje zit en ze hebben een wondje in de neus of de neus-zenuw beschadigt ofzo.

Het lichaam is erop gemaakt om overtollig slijm zalf af te voeren. Je kunt hooguit helpen met een neusspray, Dampo voor babies (let op: er zijn dus 2 versies en een daarvan is speciaal voor babies) of een opengesneden ui op een schoteltje naast het bedje leggen. Dat helpt ook.

Fijn in elk geval dat de koorts weg is.

Groetekes, Sje

Inderdaad een opengesneden ui bij het bed werkt super! En Luuf.

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009