Nu al twee flessen kan toch niet

Hey meiden, even een vraagje…
Dwerg is nu 7,5 maand en ik heb nu echt vaak dagen ertussen zitten dat dwerg niet eens aan zijn derde fles toekomt.
Is dat erg? Hij heeft dan twee flessen van 220cc overdag, verder drinkt hij soms wat diksap of roosvicee.
Zijn schema is nu:

7.30 fles 220 cc
8.30 slapen
11.30 brood met fles 220 cc
12.30-15.00 slapen
15.00 fruithap met sapje erbij
17.00 a 17.30 warm eten en een toetje
18.00 a 18.15 slapen

Waar moet ik die derde fles nou tussenproppen?
S morgens tussen de eerste fles en brood kan niet want dan slaapt hij.
S middags na zijn fruit drinkt ie m niet want dan zittie vol
S avonds na het eten pakt ie m ook niet want is dan te moe of zit nog te vol van t eten…
Soms heel soms wordt hij s avonds nog wakker en dan geef ik nog wel een flesje maar 9 van de 10 keer niet.
K weet niet wat de norm is, maar als t mag laat ik het dan maar zo?

hey Henriekah,

Wat een leuke foto zeg!
maar goed, Ik geef zelf bv dus weet niet zoveel van de norm van de flessies.
Heeft jouw dwerg geen trek meer in een fles rond 19.30uur ? Tja, ik dacht eigenlijk dat dat juist nog de derde moest zijn? Ik zou haast zeggen als ie hem niet nodig heeft en vol zit dan zou je hem weg kunnen laten. Mijn zoontje drinkt ook niet zoveel melk meer want kan me haast niet voorstellen dat ik nog 600cc heb per dag, hij groeit goed en vraagt niet om meer, dus prima zeiden ze zonet op het cb. Hij word wel wakker rond 19.30uur en dan wil ie echt drinken.

groetjes mama van Kevin(6j) enRoan(8mnd)

Wat vergeet je dingen snel…onze meid is bijna 11 maand en toch moet ik even
goed denken hoe zij at met 7,5 maand.
Onze meid is nooit een goeie flesdrinker geweest. Dus ik zat ook al heel snel op een twee voedingen. Ik zou er vooral geen fles meer tussen gaan proppen. Als je kindje zo tevreden is. Waarom zou je?
Vreters worden niet geboren…maar worden gemaakt

Ik zou lekker de 3de fles later vervallen. Als je dwergje verder goed eet en genoeg ander vocht binnen krijgt.

Zou wel vit D extra geven…maar misschien doe je dat nu ook al.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,

Zou er ook geen fles meer tussen proppen.
Volgens mij hadden die van ons toen ook nog maar 2 flessen. Het zijn ook nooit melk drinkers geweest. (nu ineens wel weer.)
Als ze er ook nog ander vocht bij krijgt is het prima!

Zou je schema niet veranderen. Ziet er goed uit!

Groetjes lisan.

Mijn zoontje van 8,5 maand drinkt ook nog maar 2 flessen op een dag. Maar zelf vond ik dat toch iets te weinig! Ben daarom sinds een week nu begonnen met pap (bambix fijne granen) te geven sochtends dat gemaakt is van 150ml (nutrilon) melk en met zijn middag boterhammetje geef ik nu 90 ml melk uit een tuitbekertje. Voorheen kreeg hij 2 boterhammetjes smiddags, maar heb daar nu 1 van gemaakt en dan drinkt hij de melk wel. Drinken uit de tuitbeker vind hij nog super, allemaal nog lekker nieuw. Ik geef de melk bij de boterham overigens koud (koud water met poeder).
Op deze manier krijgt hij toch veel (voldoende) melk binnen en hij laat aan mij op deze manier ook zien dat hij toe is aan de volgende stap…minder drinken uit de fles en uit een tuitbeker. Het liefst hou ik hem altijd klein, maar ik merk dat mijn zoontje zelf heel goed laat zien dat hij toe is aan een nieuwe stap. En daar probeer ik dan zoveel mogelijk op in te leven, maar dan wel in mijn grenzen.

Liefs moeder van Jesse

Jesse’s dagschema is overigens nu:

6u Fles 180ml
slapen
10:00 Pap van 150ml
11:30 Boterham + 90 ml uit tuitbeker
slapen
14:30 Fruithapje
tussendoor roosvicee of kruidenthee
16:30 warm eten + toetje
slapen tot ong 18:00
19:00 in bad
daarna lekker bij papa en mama op de bank kroelen/slapen/knuffelen
20:30 Naar bed voor de nacht…180 ml Nutrilon Goede Nacht

hoi meid,

Hier ook een lastig geval hoor ik geef nog 3 flessen van 180 cc water en 6 scheppen maar gaan allemaal niet op dus ik denk dat ik er ook een vanaf moet halen.

Ons schema is als volgt:

7.00 fles
8.45-9.00 fruit flesje sap ( wat hij niet drinkt )
9.30 naar bed
12.00 brood met sap ( wat hij niet drinkt )
13.00 fles
13.30 naar bed
15.30 koekje met sap ( wat hij niet drinkt )
16.30 groente en toetje
17.30 soms naar bed niet altijd
19.15 fles
slapen

De sap drinkt hij niet soms 2 slokken en de flessen gaan niet op meestal blijft er 70cc in zitten dus ik denk eraan om er 1 van af te halen.

hoop dat je hier wat aan hebt.