Nu al toe aan school?

kan dat?

niet dat dat een optie is natuurlijk, maar ik vraag me soms echt af wat ik er mee moet.

ze gaat nu op maandag- en woensdagochtend naar de psz en nu sinds deze week op donderdagmiddag dansles (is ook op de psz alleen dan op een andere school) en verder doen we eigenlijk best veel samen. maar toch blijft ze elke dag vragen (zeuren komt eigenlijk meer in de buurt ) of ze morgen weer naar de kindjes kan. als ik zeg van niet, dat dat nog een paar dagen duurt is ze echt teleurgesteld, we hebben er zelfs al een paar keer ‘ruzie’ over gehad. ze wil echt nog meer.
nu hebben ze tegenwoordig dus het dansen ingevoerd via de psz, maar ook gymen dit is dan weer op dinsdagmiddag. ik heb ze daar nu ook maar voor aangemeld omdat ze echt heel graag wil.

nogmaals het is echt niet zo dat we niks doen, thuis natuurlijk van alles maar ook naar de kinderboerderij en boodschappen doen vind ze ook geweldig dus probeer ik dat zoveel mogelijk te spreiden over de hele week (elke dag wat halen dus) en natuurlijk fietsen en naar de speeltuin en weet ik veel wat nog meer. maar ze blijft hier maar over doorzeuren.

herkent iemand dit? en hoe ga je hier dan mee om? het duurt namelijk nog wel even voor ze echt naar school kan.

liefs,
Rinske

Ik herken het niet in die mate, maar ik denk dat je er goed mee omgaat. Ik zou haar nog niet elke dag uitbesteden (maar dat is gewoon mijn eigen gevoel), maar zoals jullie het nu doen met psz, dansen en gymmen etc. lijkt me helemaal prima. Hebben jullie geen vrienden met kinderen met wie je regelmatig een speeldate kan plannen? Thuis of even naar zo’n tent met ballenbak?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ik herken het wel, rico ging eerst 2 dagdelen en nu 4 dagdelen. en dan is hij 1 dag in de week vrij en zelfs dan wil ie naar school. ze doen daar gewoon andere dingen dan thuis en dat vinden ze superleuk. opzich heel positief! ik weet verder niet of ze toe zijn aan school, neem het aan van wel…maar het verschil met een dagdeel psz (in jullie geval 2 dagdelen in ons geval 4) en 5 volle dagen (woensdagmiddag uitgezonderd) gaan is wel veel! en of ze daar aan toe zijn…geen idee. rico heeft nog veel slaap nodig (ook al neemt hij die amper) dat merk ik aan zijn peuter gedrag als ie moe is… en dat merk ik nu met 4 dagdelen al erger… laat staan dadelijk de basisschool snapje? ook al wil hij graag gaan…

Kan ze niet 3 dagdelen? Dylano gaat vanaf het begin al 3 keer per week en zou het liefst ook meer gaan

@MamavanRico. De eerste jaren zijn het maar 3 middagen hè. Op de meeste scholen is het zo dat ze de woensdagmiddag vrij zijn en bij de meeste de vrijdagmiddag. Zijn ook scholen met de maandagmiddag (vreemde dag)

Liefs Michelle

3 dagdelen is helaas niet mogelijk, dat is alleen voor kindjes met een achterstand (in bijv. taalontwikkeling of sociaal contact oid). het zal idd niet zozeer zijn dat echt naar school wil, ze weet natuurlijk ook niet wat dat is maar wel het contact met de andere kindjes en de afwisseling die zij bieden in 2,5 uur tijd. tja daar kan ik natuurlijk niet tegenop haha. ben dat ook niet van plan hoor, ben echt wel van mening dat ze zich zelf moet kunnen vermaken en dat gaat opzich ook prima.

Hier is het trouwens zo dat ze een paar wenmaanden hebben maar dan toch vol mee gaan draaien in school. dit is natuurlijk wel volledig op het kind gebaseerd en gaat net zo lang door tot ze gewend zijn.

liefs,
Rinske

Wat een voorrecht dat ze het zo leuk vindt zeg!

Denk je dat ze graag gaat omdat ze daar uitgedaagd wordt in veel dingen?
Merk jij bijv. dat ze nu al echt ‘klaar’ is voor de kleuterschool?
Want dan zou je thuis ook wat uitdaging kunnen aanbieden (hier spreekt een juf )
Als het haar daar tenminste om gaat?

@mamaJ: ber er idd erg blij mee dat ze zo graag gaat.
of ze echt klaar is voor kleuterschool denk ik niet, maar ze is idd de laatste tijd wel steeds meer op zoek naar uitdaging dus het komt wel steeds dichterbij.

Het gymen heeft ze gister voor het eerst gedaan en ook dat was een groot succes!! en natuurlijk ook goed voor d’r. ze heeft er ook absoluut baat bij want ze vind het echte klim- en klauterwerk best eng, zolang ze denkt dat je d’r vast hebt gaat het prima maar wanneer dat niet zo is dan doet ze het echt niet. dus ik hoop dat ze zo die angst (of wat het ook is) kan overwinnen. het is al een heel stuk beter sinds ze bij de fysio geweest is gelukkig.
morgen weer dansen en dat is natuurlijk sowieso leuk hahaha.

liefs,
Rinske