Nu al tandsteen

Tot mijn grote verbazing heeft Bart in zo een 6 weken tijd tandsteen gecreeerd op zijn ondertandjes
Begin september had hij onder alleen zijn 2 voortandjes de 2 tandjes ernaast kwamen toen net door.
Nu zag ik zo een week of 2 a 3 geleden een soort aanslag tussen 2 tandjes en achter tussen 2 middentandjes.
Voor de zekerheid even naar de tandarts en wsl is het tandsteen

We Poetsen vannaf het begin Bart zijn tanden 2x per dag maar het gekke is dat hij 6 weken geleden nogt niets had nmi.
Nog maar beter poetsen volgens tandarts maar raar vind ik het wel.
Herkend iemand dit?

Een balende mama

Mij is altijd verteld dat tandsteen niet van te weinig poesten komt. Bij mijn weten heb je daar gewoon aanleg voor of niet… Ga ik ff googlen…

Oké, heb er dus net over gelezen en het is idd neergeslagen plaque, verhard met mineralen (als ik het goed heb), kan alleen voorkomen worden door optimale tandreiniging… Maar om nou bij zo’n kleintje al te gaan flossen

Gewijzigd door - yavahn op 01 Dec 2010 13:09:23

thanks vvor het opzoeken yavahn ik vind het alleen zo vreemd omdat we 2x per dag naar ons idee goed hebben gepoetsten er dus ook goed aandacht aan besteden. wsl dus niet goed genoeg

Onze meiden hadden de laatste paar jaar ook altijd aanslag op de tanden, maar die was grijzig. De tandarts kon het wel goed weg polijsten maar met een paar maanden zat het er weer.

We zijn er inmiddels achtergekomen waar het door veroorzaakt werd: vitaminetabletjes met 50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ijzer erin. Daar zijn we acuut mee gestopt en ze hebben geen last van die aanslag meer.

Dus ga even goed na of het evt. ook zoiets kan zijn i.p.v. tandsteen.

Groetekes, Sje

Hai Sje,

Nou wat betreft het eten volgens mij niets hij eet volgens het boekje
En verder krijgt hij geen extra vitaminen ofzo maar ik ga er toch nog eens goed over nadenken en als ik iets bedenk kom ik er zeker nog even op terug

Welke kleur is de aanslag?

Groetekes, Sje

de aanslag lijkt een beetje op de kleur van vanilleyoghurt maar dat eet hij nooit
(grapje)

Gewijzigd door - mini me op 01 Dec 2010 15:02:04

Dan is het geen aanslag door ijzer.
Dan lijkt het er inderdaad op dat het tandsteen is. Maar dat is dan wel in een korte tijd ontstaan zeg.
Gaat de tandarts het weghalen?

Groetekes, Sje

ja `snel he
De tandarts doet nu niets omdat hij nog maar 16 maanden is
Goed poetsen en met 2jr mss weghalen. ik hoop dat we het nog "weg"kunnen poetsen

Tandsteen wegpoetsen zal niet lukken vrees ik. Voorkomen van meer tandsteen zal evt. nog lukken met nog beter poetsen.
Wel in de gaten houden en anders weer contact opnemen met de tandarts.

Groetekes, Sje

Marijn had het ook op zijn onderste tandjes na een paar maand maar het is nu weg. Dion heeft het nu op een kies dus ik hoop dat het ook weggaat. Ik dacht ook dat het tandsteen was omdat ik het zelf ook altijd heb maar dat gaat niet vanzelf weg dus het hoeft geen tandsteen te zijn. Ook de kleur lijkt op vanile vla