Nu al seksualiteit ondekken?

Hoi, gekke vraag hoor, maareh…Ian gaat de laatste tijd regelmatig, wanneer hij erg moe is, languit liggen, op zijn buikje, en dan houdt hij zijn handjes onder zijn luier, en ligt daar dan een beetje op heen en weer te bewegen. (maakt er zelfs geluiden bij…hmpfff!!!)Ik maak er verder geen probleem van, of leid hem een beetje af, maareh, is dit normaal voor een kind van 16 maanden??? Het zal vast te maken hebben met het ontwikkelen van het lichaamsbesef, maar hoe ga je hier nu op een goede manier mee om??? Het toelaten, in alle situaties, vind ik ongepast, en het afkappen vind ik ook weer zo vervelend, want hij doet immers niks stouts! Hebben jullie tips??? liefs, Corrine.

ik heb daar pas een heel stuk over gelezen. pfff weet toch niet meer waar… ik zal eens verder zoeken mar ga nu eerst slapen ik zal morgen even voor je verder kijken…

Gr Tries

Hoi,

Nou ik heb hier nog niet zoveel last van,
Joveni zit nu alleen maar te spelen als die verschoond word met zijn plassertje.
Of dit een manier van ontdekken is, denk het wel.Of die hierna ook van die gekke toeren uit gaat halen met zijn plassertje ik zal wel zien.Ik denk dat ik hem zijn gang zal laten gaan, ik denk hoe minder je erop reageert,des te vlugger houdt hij ermee op.

Groetjes Wendy

Lucas heeft zijn piemel al lange tijd geleden ontdekt.
Hij speelt er nu alleen maar mee als hij een andere luier omkrijgt.
Hij moet altijd ff zijn piekemoos (=pielemoos) vasthouden. Ik laat het maar zo, hij heeft nu nog een leeftijd dat het kan. En straks leer ik hem gewoon dat er nix mis mee is maar niet in gezelschap. Ik denk dat het er toch bij hoort bij jongens. Trouwens meisjes spelen ook graag met zichzelf (tenminste dat hoor ik van schoonzus).

En bij jongens… tja ik denk dat het nooit overgaat

Groetjes Miriam