Nu al PP?

Morgan heeft sinds van de week iets nieuws. Als ze iets niet mag of ze vind het niet leuk gaat ze heel dramatisch op de grond liggen met haar hoofd op der handen. Alsof ze ter plaatse gaat slapen zeg maar.

Is dit al begin pp of iets dat ze van de oudere kindjes op het kdv opgepikt kan hebben. Ze is 3-12 15 maanden. Want meestal zie je het bij oudere peuters dat ze op de grond gaan liggen dreinen. Overigens lachte ik haar gister wel uit want het was zo overdreven drama dat echt nergens op sloeg.

Groetjes,

Michèle

hahahaha, ik weet niet of het de PP is, maar ook hier gebeurt het… en dan JUIST extra overdreven zodat mama altijd moet lachen, en meneer dan nóg bozer word!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha ja dat was gister ook. Morgan werd nog bozer, ze ging me nog net niet slaan

Groetjes,

Michèle

hahahaha, als noah boos is, dan knijpt ie zn ogen dicht, lipjes getuit en gaat zelf in de hoek staan hahahaaha ook erg komisch!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Dani kan ook zo dramatisch doen als hij iets niet mag. Inderdaad ook op de grond gaan liggen of op zijn knietjes en dan hoofd naar beneden en bleren maar…ik zie mijzelf straks al staan in die supermarkt…mmmh…leuk vooruit zich.
We moeten er ook altijd wel erg omlachten. Dani kijkt dan nog af en toe even op zo van…zien ze het wel, haha en dan nog harder huilen.
Ik negeer het altijd maar een beetje en als het te lang duurt leid ik hem meestal af met een speeltje en dan is het weer goed.

Geen idee waar ze dat van kan hebben en of het de PP is.

Hier heb ik aan zulk gedrag gelijk korte metten gemaakt. Geen gezeur en doe wat ik je vraag anders voor straf in de hoek. Het heeft nog geen 3 weken geduurd of het was voorbij.

Succes ermee…enne als je moet lachen, draai je dan om dat ze het niet ziet

In de hoek snapt ze denk ik nog niet Jolan. Maar ik moet er inderdaad op letten dat ze me inderdaad niet ziet lachen want dan ben ik zuur

Groetjes,

Michèle

hier ook een peridiode geweest met het op de grond liggen en dan met handen en voeten op de grond slaan nu gaat het al 4 dagen goed zonder driftbuien en aanstellerij ook ik schiet soms in de lach waardoor het dan nog erger word maar verder negeer ik hem zoveel mogelijk bij zulk gedrag en het lijkt te werken

weet ook niet of het met pp te maken heeft.
weet wel dat m’n nichtje (is ook zo’n 15 maanden) dit ook doet. als zij iets niet mag van m’n broer of schoonzus laat ze zich op de grond vallen en gaat keihard liggen krijsen. volgens m’n moeder is het typisch meisjesgedrag. Lindsey doet het (gelukkig) niet maar dat kan (als het idd meisjesgedrag is) er ook aan liggen dat zij meer knullenmeisje is.

in ieder geval succes ermee!!

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha of het kan nog komen rinske. Ze is zo ver nog niet enne ik heb ook jongetjes dit zien doen he

Groetjes,

Michèle

dat is waar, stiekem heb ik gewoon de stille hoop dat dit soort gedrag aan mij voorbij zal gaan. hoe bedoel je naief???
voorlopig wordt Lindsey even heel boos wanneer ze iets doet wat niet mag, meestal met een korte kreet en kijkt ze vooral erg boos waarbij ik gelijk in de lach schiet. meestal gaat ze dan zelf ook weer lachen.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Dames ik kan jullie helaas )ook uit ervaring) mededelen dat dit een begin is van PP. Echter kan ook vanzelf overgaan. Zou het negeren. Het kan best zijn dat ze het al wat eerder doorhebben vanwege de oudere kinderen.

groetjes

lon106

hahah, ook hier gebeurd het regelmatig dat Nayaro stampvoetend op de grond ligt te krijsen & te gillen met vooral heel veel tranen!
Ik ga daar ook echt nie in mee, want hoe meer ik me best doe om hem dan te troosten, ( de 1e paar keer dacht ik oei: doe ik nou echt waar hij zo overstuur door word?! ) hoe harder hij gaat stampvoeten!
We zijn er nu inmiddels al een tijd achter dat het een manier van aandacht vragen is als hij iets niet mag. Nayaro kan al gaan huilen als hij het woordje: Nee hoort, & als daarachter ’ dat mag niet! ’ word gezegd, is het BINGO! haha …
Ik vertel hem dat mama daar niet in mee gaat, en loop dan van hem weg, negeren & stiekem in de keuken of andere kamer ook in de lach schieten. En dan is het daarna ook weer klaar!

We krijgen nog een hoop te stellen dames als ze nu al in de PP beginnen te komen.

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Ook Joël doet het wanneer hij iets niet mag. Ik negeer hem dan gewoon, binnen een minuut houdt hij ermee op en gaat hij weer lief spelen of komt me knuffelen.

Als hij iets doet wat niet mag en ik heb hem dan twee keer gewaarschuwd, dan zet ik hem in de hoek. En dat snapt hij zeker wel. Hij mag er niet eerder uit, dan wanneer papa of ik het zeggen. Hij is bijna twee, dus ik zet hem in de hoek voor anderhalve minuut.

Het is soms vreselijk moeilijk om je lachen in te houden. Wat die kleintjes ook allemaal wel niet uit de kast trekken om aandacht te krijgen! Haha

Liefs Patricia

P. Groen

Gister bij oma deed ze het ook dus die zat me echt aan te kijken van was dat. Nou zeg ik das een drama koningin in het begin van de pp. Gewoon negeren. Stopt ze en begint ze terwijl ze nog ligt heel overdreven te zichten zo van halloooo zien jullie niet dat ik me best lig te doen hier. Ja toen konden we echt ons lachen niet inhouden. Gelukkig lachte de muts ook

Groetjes,

Michèle

Bekend verhaal

Hylke kan ook zo lekker dramatisch doen.

En als ik dan vraag:
Hylke, ben jij je aan het aanstellen?

dan is zijn antwoord steevast:
Ja

Het gaat weer over, en het komt met vlagen steeds weer terug…

M.

Ha ha ha oh daar ben ik ook niet bang voor dat het niet terug komt. Waarschijnlijk ook in steeds andere vormen

Groetjes,

Michèle

Jack zit ook in de PP en het is soms NIET leuk.
Als hij “nee” te horen krijgt zet hij het op een huilen. Niet dat hij gaat liggen krijsen of trappelen, maar echt heel overdreven huilen, vreselijk gewoon.
Bijvoorbeeld vanmorgen, waren we bij mijn ouders op de koffie en hij wilde tv kijken. Dat mocht niet van mij, want hij had thuis al naar het zandkasteel gekeken dus het was genoeg zo. En huilen maar!!!
Met wat afleiding ging het dan weer een tijd goed maar dan ineens denkt hij er weer aan vermoed ik en dan is het weer feest…ZUCHT.

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Het is hier ook begonnen hoor. Alles is reden om te huilen, op elke vraag standaard het antwoord ‘nee’ en precies het tegenovergestelde willen dan jij. Ben er nu al moe van, gelukkig sta ik niet alleen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja rico is ook al vroeg begonnen, al moet ik zeggen dat hij nog wel in zn sprong zit (donderwolk fase yeah!)
maar dat op de grond duiken en huilen ken ik ook wel, alleen hij doet dat alleen als ie moe is en dan gaat dreinen,
of als ik hem vast houdt en hij vind zichzelf te zielig voor woorden, dan duikt ie ook in mn trui en doet dan EEHEEWHEEE.
pruil lip en traantjes persen
nu is ie overigens erg lief aan het spelen dus ik ga nog niet zeggen dat dit de PP is alhoewel het er wel soms op lijkt… helaas
hoeist met jou nu meid?