Nu al peuterstreken!

Jeemig de peemig. Ian is amper 1, of de "ikke heb een eigen willetje"fase kondigt zich aan.
Wel grappig, maar enigszins vermoeiend. En in hoeverre is gedrag “ondeugend”, of is het nog maar onschuldig verkennen en onderzoeken?

Voorbeeld: Met het eten, (boterhammetje) zit meneertje nu telkens, dwz, bij iedere hap, de hap weer uit zijn mond te halen, ermee te piespoken, uitspugen, etc. Als ik zeg:"neeeee, in je mond"duwt hij mijn hand weg, of spuugt het gewoon allemaal uit, en draait zijn hoofd om. Als ik het negeer (ik hanteer graag de principes als: “negatief gedrag negeren, positief gedrag belonen” )wordt het een grote ravage, en vindt hij het nog steed geweldig om zich te vermaken met uitgespuugde viezigheidjes…hgrmpfghrsftpfff!!!
Ook slaat en krabbelt hij steeds in ons gezicht… dat is echt niet te negeren. Als ik zeg:"neee, niet doen, en zijn handje vastpak, schreeuwt hij moord en brand. Als ik hem flink toespreek, gaat hij huilen, zelfs wat angstig…en dat is ook weer niet de bedoeling. En na een tijdje doet hij het toch weer. Tussendoor is hij juist wel heel lief, kroelerig…maarja, deze fase zal er wel bijhoren… Het probleem is dat ik er stiekum soms om moet lachen. Het is dan zo’n klein eigenwijs driftkikkertje!!!

Fijn he die periode hihi Jordy heeft nu alles is neeeee zelfs als ie het eigelijk toch wel wilt… Ook moeten we hier gebaren taal gaan spreken in bad is hier in de B want anders wil meneer GELIJK NU… ik zei zaterdag tegen peet ik loop ff snel naar de alberthein we komen daar bijna nooit (veelste duur) maar moest ff snel wat hebben dacht alleen te kunnen naar nee hoor meneer stond al met zijn schoenen klaar! moeten nu echt gaan oppassen wat we zeggen hihi maar wel grappig

Tries

Daar zijn wij dus ook nog mee bezig. Alles spellen, dat zal wel snel afgelopen zijn als Carlin na de zomervakantie naar groep 3 gaat.
Als mijn kinderen knoeien met eten pak ik het ze af en stuur ze naar hun kamer. Krijgen ze gewoon niets. Helpt hoor.

Marty

Goh, wat klinkt dat allemaal bekend in de oren!
Tries, dat ken ik van dat in bad gaan, kan ik ook niet meer zeggen want meneer wil ook meteen en wel nu! Erg he

Met eten knoeien dat gebeurd hier idd ook niet, hij is nog jong maar te erg hoeft ook niet. Een beetje viezerikken hoort er natuurlijk bij want alleen leren eten dat gaat niet zonder “deddelen”.

Als Lucas niet eet krijgt hij ook geen toetje. Niet iedereen is het daar mee eens, maar hier werkt het wel!

En ja, dat eigen willetje. Ze weten precies hoe ze je aan moeten pakken die kleintjes. Waar zouden ze dat nou leren.

Maar het is wel iedere dag genieten van mijn kleine kereltje, dat weet ik wel!

Groetjes Miriam

Ik ben het helemaal met je eens Armanda.
En een toetje is tenslotte ook maar een extraatje en niet bedoeld om je mee vol te eten.
Dat is trouwens ook helemaal niet goed, te veel toetje, daarmee leg je al wel een basis voor later. Heb ik geleerd van mijn zus, die is dieetkok. Het schijnt dat je nu al vetcellen kunt kweken bij die kinderen voor later. Moet je niet te flauw doen, maar dat is iets wat je toch zeker in je achterhoofd kunt houden.