Nu al last van tandjes?

wie heeft er ervaring mee met een kleintje van 11 weken of jonger die last heeft van zijn/haar tandjes (die misschien nog lang niet door zullen komen)…???

mijn zoontje van 11 drinkt sinds gister 4 flessen per dag en slaapt nu van 19.00 uur tot 6.30 uur in de ochtend maar overdag slaapt hij opeens bijna niet en is ontzettend onrustig. na het voeden steekt hij gelijk zijn klauwen in zijn mond en loopt te kwijlen en te wrijven in zijn gezicht.

gister heeft hij overdag helemaal niet geslapen, maar huilde ook niet echt dus ik liet hem lekker liggen in bed. wel was hij tot de volgende voeding steeds aan het jengelen etc…vandaag precies hetzelfde verhaal. is dit tijdelijk? of moet ik iets aanschaffen voor zijn jeukende tandvlees? volgens cb kan het heel goed zijn dat hij er last van heeft, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat zijn tandjes nu al doorkomen. stel dat het pas over 6 maanden gaat gebeuren blijft hij dan zo rumoerig tot die tijd, ik hoop toch echt van niet! eindelijk hadden we het ritme te pakken en nou gaat het weer mis

iemand advies?

Kan makkelijk dat-ie al last van tandjes begint te krijgen. Er zijn voorbeelden van baby’s die met een of meerdere tandjes geboren worden.

Het wil alleen niet zeggen dat-ie ook binnenkort een tandje heeft. Dat kan nog maanden duren. Die dingen groeien in scheuten.

Groetekes, Sje

Hoi,

Mijn zoontje is nu 13 weken en heeft ook steeds zijn knuistje in zijn mond en kwijlt er dan ook heerlijk bij. Volgens mij komt dit veel voor op deze leeftijd!

Groetjes Sandra

Sandra, hoe slaapt je zoontje hierop? is er een verandering? de mijne wil als sinds 2 dagen niet slapen overdag terwijl hij dat voorheen hartstikke goed deed! ik weet niet wat ik er mee moet, hij lijkt wel weer een huilbaby te worden net als in de eerste 6 weken! weet niet of het hierdoor komt maar kan me voorstellen dat het ontzettend pijn doet of jeukt…aangezien hij ook nog ingebakerd is kan hij er natuurlijk niet bij…

Bij ons is slapen overdag eigenlijk al heel lang moeizaam en heb niet het idee dat dit veranderd is sinds hij op zijn knuistjes sabbelt. Overdag ligt mijn zoontje in een Puckababy en kan er dan ook niet bij, s’nachts heeft hij dit om onverklaarbare reden niet nodig en dan pakt hij inderdaad meteen zijn handje als we hem in bedje leggen. Ik had zelf het idee dat dit misschien tot duimen zou gaan leiden, maar weet het eigenlijk ook niet helemaal. Ik vind het zelf ook zo lastig dat het slapen overdag zo verschillend is. Maar gelukkig doet hij het s’nachts echt super, hopelijk kunnen we dat blijven vasthouden.

Morgan begon met 12 weken met rommelen met der tanden. De eerste kwam pas met 8.5 maanden door, maar met vlagen had ze er wel last van.

Groetjes,

Michèle

jeetje sugars! dus het kan wel eens voorkomen dat ze op veel vroegere leeftijd al tanden krijgen? ik heb hem net weer gevoed en daarna wilde hij maar constant op zijn handen bijten en intussen brabbelen en hele leuke babygeluidjes maken, welke hij voorheen niet kon! na alle gekwijl en al wilde ik hem in bed leggen, natuurlijk eerst inbakeren, ow nee dacht hij! niet mijn handen inpakken! dus begon heel onrustig heen en weer te bewegen toen ik zijn handen er weer uit haalde stak hij ze gelijk weer in zijn mondje:S ik vind het zo zielig om het aan te zien, nu slaapt hij wel tot morgen ochtend door maar morgen nog zo een dag! hele dag niet slapen en maar huilen omdat het zo een pijn doet of ontzettend jeukt? ik heb ergens gelezen dat het de ontwikkeling van de speekselklieren zijn, dus dat het niet gelijk hoeft te betekenen dat hij tandjes krijgt…ben benieuwd hoe ons dag er morgen weer uit ziet, ben nu wel ontzettend moe moet ik zeggen

maar Michele je zegt met vlagen? nou dan hoop ik dat er een hoop tijd tussen zit tot de volgende vlaag als ik nu tot 8 maanden moet wachten en hij weer eindelijk overdag kan slapen dan geef ik het nu al op hoor hahahaha vermoeiend maar ook zielig voor hem…zo machteloos voel ik me dan

Nee, met vlagen betekend meer dat je er een paar dagen achter elkaar last van hebt, en dan een tijd niet meer enz.
Wij zitten nu namelijk al een tijd te wachten op Seth zijn 8e tand en hij heeft ook weleens een nachtje dat hij er last van heeft, maar hij is er nog niet…
Hier begonnen de tanden btw pas bij 8 maanden.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

gaat dit gepaard met toename van reflux klachten? weet iemand dit? opeens heeft hij er weer last van en zantac helpt niet meer. ook poept hij oranje ipv geel en het stinkt enorm! ook zie ik dat zijn tandvlees bleek is! alsof er tandjes in zitten niet dat er een puntje uitsteekt maar je kunt al zijn tanden tellen als je recht in zijn tandvlees kijkt!

hahahah ja dat kon bij mijn dwerg ook, volgens mij zijn dat niet tandjes net onderhuids maar soort blaasjes. Kwijlen kan ook komen van ontwikkeling van de speekselklieren. koop anders even van die druppies bij de apotheek om de pijn van doorkomende tandjes te verzachten.
Want onder het tandvlees kunnen ze al idd welvroeg flink groeien en dat broeit en is pijnlijk.
Dwerg had er in 1 keer toen hij precies 6mnd werd.
suc 6 meid

henriekah ja dat heb ik ook gelezen van die speekselklieren en het schijnt dat de baby’s dan veel eerder beginnen met praten als ze op vroege leeftijd er al last van hebben. aangezien hij nu al een kletskop is ben ik bang dat hij mijn oren eraf kletst hahahaha
ik heb intussen idd de vsm druppels gehaald en heel gek het is over! of het is toevallig meestal stopt dat na een paar dagen zeggen ze maar hij werd er wel ongelofelijk rustig van dus het heeft wel effect! nu slaapt hij en drinkt hij weer goed hopelijk blijft hij ook weer rustig tot de volgende sprongetje ben het nu al zat met al die sprongetjes bedankt voor al jullie reacties weer!

Hoi hoi,

kan best hoor, dat het de tandjes zijn. Nikki had met 15 weken 2 tanden en Lisa met 17 weken… en het CB maar volhouden dat dat niet kon, terwijl ze ze kon zien hahaha… gekke mensen hihi!! Ze wilde gewoon niet toegeven hihi!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie