Ik ben nu 14 weken zwanger, en heb sinds een paar dagen last van mijn heupen en liezen en onderrug als ik een eindje heb gelopen. Ik herken het van de zwangerschap van Joey, maar bij hem kreeg ik dat pas na 25 weken omdat ik toen ook echt een dikke buik had. Nu ben ik al wel wat dikker, maar er is nog niet te zien dat ik zwanger ben, en toch voelt mijn lichaam als van een walrus als ik even gelopen heb. Zou dat al met de baarmoeder enzo te maken hebben?
Het trekt soms ook door mijn il naar mijn knieholte… Vorige zwangerschap dacht ik dat het met de ischias te maken had, maar de fysiotherapeut zei dat het niks ernstigs was, ook geen bekkeninstabiliteit. herkend iemand dit en zijn er tips? Het enige wat nu helpt is op mijn zij liggen met een kussen tussen de bovenbenen…
Nu al last van heupen?
Het schijnt dat je hier bij je 2e zwangerschap al eerder last van kan krijgen. Je lichaam herkent nu de symptomen van de zwangerschap en daardoor kan je dus door de hormonen al last krijgen van je banden enzo.
Sterkte!
Groetjes,
Sandra
Ja kan makkelijk hoor. Zijn gewoon je banden die onder invloed van hormonen wat slapper beginnen te worden zodat je buik ruimte krijgt om te groeien.
Ik had ook al heel vroeg klachten in mijn onderrug. Vooral na een nacht slapen. Toen raadde de verloskundige me aan om een voedingskussen te kopen om 's nachts tegenaan te liggen en dat hielp heel goed.
Dat kussen had ik toch nodig omdat ik borstvoeding wilde gaan geven dus het was geen weggegooid geld. Ik heb het overigens nog steeds want het is altijd prettig in bed bij rugklachten. En wij worden ook al een dagje ouder. Haha!
Groetekes, Sje
Sje hoe legde je dat kussen dan precies? Ik heb helaas ook behoorlijk last van mijn onderrug ( erg stijf) en zwem al veel, dat helpt aardig, maar heb elke morgen bij het opstaan en Minke uit bed tillen erg veel last. Ik heb mijn voedingskussen ook nog gewoon maar weet niet hoe ik hem dan goed moet neerlggen voor mijn rug.
groetjes!
Ik legde het als een rookworst (of hoefijzer, maar net wat je liever eet! ) met de bocht ingedeukt in mijn nek en dan had ik als ik op mijn zij lag een poot van de worst tegen mijn buik en ik lag met mijn rug tegen de andere poot van de worst gesteund.
Snap je het nog of speek ik Esther-wartaal?
Groetekes, Sje
Kan Joey al staan?? Want misschien dat je hem omhoog kan lokken met een beestje zodat je minder hoeft te bukken met uit bed halen.
Groetjes,
Michèle
Gewijzigd door - Michèle op 27 Jul 2009 12:10:28
Hmm jeetje ik had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat ik in deze zwangerschap al eerder last zou kunnen krijgen van de rug etc. In bed heb ik ook een heel lang kussen, het lijkt op een voedingskussen, maar is het niet.
Ik heb vooral last met lopen, en zeker als ik naar de winkel ben geweest ofzo, en dan even heb gezeten als ik weer thuis kom, als ik dan weer op sta kom ik haast niet meer vooruit! Ik loop al op van die sjarmante birkenstokslippers en die zitten wel het fijnst en helpen ook wel iets, maar het blijft lastig zo. Mijn linkerkant doet het meest pijn, ik zak soms gewoon door dat been, en doordat ik dan op een rare manier ga lopen gaat ook het rechterbeen pijn doen.
Ik ga het nu een paar dagen rustig aan doen, en mochten deze klachten blijven ga ik toch even naar de fysio, want ik moet nog zoooo lang, haha!
[img]http://lb1f.lilypie.com/cJuAp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
[img]http://lbdf.lilypie.com/rdpxp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
Goed bezig! Ik hoop dat het bij jou ook goed helpt! Ik had er echt baat bij, omdat ik niet meer in een rare wokkel gedraaid kon komen te liggen.
Groetekes, Sje
Hoi, Vervelend dat er nu al klachten optreden. Probeer er goed op te letten dat je symmetrisch blijft! Dus niet met je benen over elkaar zitten of op de bank met je benen onder je getrokken(dan zit je vaak ook scheef). Probeer met lopen niet al te grote passen te nemen en ook met traplopen het liefst steeds bijstappen.
Als je moet bukken of tillen goed je buikspieren aanspannen.
Wie weet kan je hier iets mee! En mocht het niet helpen probeer dan eens een Oefentherapeut Cesar of Mensendiek. Deze bekijken je houding en sturen je hierin ook geven ze je oefeningen.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel!
Groet Tams