"normaler" dat bmi te hoog is

Wist even niet hoe ik het goed moest omschrijven. Er wordt steeds meer overal geschreven dat de mensen steeds dikker worden (ook kinderen dus).

Letten jullie er erg op bij jullie kinderen of totaal niet.
Valt mij op dat bij ons op de peuterspeelzaal de kinderen alleen fruit mee mogen nemen en als traktatie alleen iets gezond, dus zij zijn daar wel mee bezig. Hoe zit het bij jullie.

Hier werd op de psz gevraagd om gezonde traktaties en op school wordt het nu ook verzocht om vooral gezonde traktaties mee te nemen als een kindje jarig is.

Ik heb het idee dat ik de enige ben die er rekening mee houdt in de klas. Chips, ijsjes, versierde cakejes, aan de lopende band! Ik probeer altijd iets te verzinnen met kaas, worst, fruit, ontbijtkoek bijv.

Het is maar net wat je ervan maakt. Prikkertjes met een schijfje worst en een gewoon blokje kaas zijn niet leuk, prikkertjes met een schijfje worst in de vorm van een sterretje en daarop een stukje kaas in de vorm van de leeftijd van de jarige (uitsteekvormpjes doen wonderen!) zijn wel leuk.

Geen idee wat het verschil in smaak is, maar blijkbaar maakt het een verschil hoe een traktatie eruit ziet!

Groetekes, Sje

Ik ben secretaris van de ouderraad en wij proberen ook gezonde tractaties te stimuleren, anders blijven die kinderen snoepen en het moet ook allemaal steeds groter en meer. En dat heeft niks met gewicht te maken maar wel met gezonde tanden en zo.

Groetjes,

Michèle

Hier op de psz moeten ze er wel op letten,want mika mag een hele hoop dingen niet.

Zo word er soms getracteerd en krijgen ze een zakje chips,Mika mag dat dus niet en mag dan een gezond alternatiefje uit de trommel pakken,zoals een rijstenwafeltje.

Ik vind het ook heel goed dat de kinderen een gezonde voedingspatroon word aan geleerd.

Zo is Mika met heel veel moeite 6 kilo afgevallen,en ik wil hem nu mooi op gewicht houden,dat kan alleen als mensen in de omgeving daar ook een steentje aan bij dragen en hem geen vette zooi gaan geven.

Groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hier, krijgen ze allemaal zooi al tractaties, met 1/2 chemicalieen d’r in! Word er helemaal gek van. Ik heb een aantal weken geleden, nadat ik heel veel moeite had gedaan om J aan de slaap te krijgen omdat ze echt een “sugar” high krijgt besloten helemaal geen suiker meer te geven thuis. Nog wel fruitsuiker, en zelfgemaakte jam etc. Maar suiker zoveel mogenlijk uit haar dieet te houden, en ik vind haar daar een leuker kind door. Zo af en toe een snoepdag op school, ja liever niet, maar ik wil ook niet dat ze dan helemaal niets meer kan krijgen. Voor haar verjaardag hadden we cupcakes met banaan gemaakt en honing, was heerlijk, en ze krijgt hier ook altijd ijs van fruitsap etc. Ik vind het wel belangrijk dat ze niet vind dat ze iets mist, want mijn ouder hebben mij altijd biologisch etc opgevoed en ik ben zodra ik het huis uit ben gegaan alleen maar zooi gaan eten, juist als tegenreactie. Moeilijk een balans zoeken soms he!

Wij zijn van beide werelden. Wij zijn van mening dat als je een kind puur alleen maar bilologisch geeft je het geen kans geeft om een bepaalde weerstand op te bouwen. Wij eten wel veel seizoensproducten uit Nederland. En de wetgeving op spuiten is zo streng dat het bijna biologisch is, maar morgan mag ook wel een snoepje of zo wat wat ‘chemischer’ is. Welke ze trouwens niet eens lust, maar dat ter zijde. Als het gaat om uitdelen proberen we het zo gezond mogelijk te doen, al kom ik wel meestal uit op cupcakjes omdat zij zoveel geloven heeft op het kdv dat daar bijna geen rekening mee te houden is en cake mogen ze allemaal

Groetjes,

Michèle

@ Bakmamma, misschien een domme vraag maar wat verwachten die kindjes dan die komen spelen een suikerspinmachine??

Groetjes,

Michèle

quote:
@ Bakmamma, misschien een domme vraag maar wat verwachten die kindjes dan die komen spelen een suikerspinmachine??

Groetjes,

Michèle

hahahhahahahhaa ik lig echt dubbel van het lachen, die houden we erin

@Bakmama: niks meer dan normaal dat je gewoon die 2 dingen in huis hebt.
hier heb ik niet eens smarties in huis, alleen maar kentjes en schatkistjes

Rozijntjes blijven hier op de een of andere manier ook favoriet
Ik let er eerlijk gezegd niet erg op! Net als met het drinken, ik kijk er niet naar hoe of wat!
Suikers ban ik ook niet helemaal uit, want dat lukt toch niet! Snoep hebben we niet veel in huis, want ik kan er ook zo ontzettend moeilijk afblijven.
Bij anderen krijgt ze wel dingen die we thuis niet hebben, en dat vind ik ook wel prima!
Wat betreft trakteren; ik ben tot nu toe een doosje rozijnen tegen gekomen, en een bellenblaas, dus dat valt ook wel mee

Eh … eerlijk?
Ik heb niet eens snoep in huis!

Naja vooruit… een zakje drop. Maar dat lust de oudste niet en die kleine krijgt t niet.
En chocola… maar die komt ook pas uit de la als de kids in bed liggen.

Wat krijgt ie dan als hij uit school komt? Een biskwietje, ontbijtkoek, appeltje of -een enkele keer als we die hebben- een stroopwafel.

Het is niet zo dat hij niet mag hoor, want ik ben zelf helemaal niet zo van alles moet gezond en biologisch ofzo. Als hij het zou willen zou ik zo een hoop hele vette dingen halen want er mogen wel wat grammetjes bij… maar hij houdt er gewoon niet van.

O, jongens ook hier op school loopt het de spuigaten uit met de traktaties, en hopelijk kan ik hier nog iets aan doen, want de eetgewoonten van verschillende kindjes bij Seth op de peuterspeelzaal is om te janken!

Ben op dit moment bezig met een behandelprogramma voor peuters en kleuters met overgewicht (voor een diëtist en de GGD in Zeeland), en cijfers over dit soort dingen zijn soms echt erg.

Ik hoop ook te kunnen afstuderen op dit onderwerp, want ik moet wel zeggen dat al die dikke kindjes me soms wel aan het hard gaat.

Liefs, Anne