Normale melk of opvolgmelk?

Ruben gaat nu aardig richting de 6 maanden en dan is het afgelopen met friso nr:1

Alleen nu heb ik laatst een discussie, zeg maar een beetje afgeluisterd.
En de een zei dat opvolgmelk flauwekul was en dat ze gewoon normale halfvolle melk mogen hebben na een half jaar.
en de ander zei dat dat dat apsoluut nog niet mag, en dat ze wel opvolgmelk moeten hebben.

Dus nu weet ik niet zo goed wat ik straks moet gaan doen, en wat beter voor hem is.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes Marianne

Vanaf dat ze 1 jaar zijn mogen ze pas gewone melk. Opvolgmelk zit nog alles in wat ze nodig hebben aangezien ze dan ook nog niet volwaardig eten gewoon.

Hoi Marianne,

Toevallig heb ik het 2 weken geleden nog eens specifiek nagevraagd op het consultatiebureau voor mijn dochtertje van 9 maanden.

Gewone melk mag pas als ze een jaar zijn.

Mijn dochtertje heeft een half jaar borstvoeding gehad en ik heb in die tijd gewoon melk gedronken. Zij heeft daar helemaal geen last van gehad, dus we kunnen er eigenlijk vanuit gaan dat ze geen koemelkallergie heeft.

De consultatiebureau-arts gaf aan dat als er ergens melk in zit (Danoontjes, een scheutje melk om een versgemaakte warme maaltijd smeuïger te maken, etc.) het geen enkel probleem is in haar geval, maar echt melk ter vervanging van opvolgmelk liever pas als ze een jaar is.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Het is inderdaad pas vanaf een jaar dat ze gewone melk mogen hebben, dus het beste is gewoon de opvolgmelk. Mocht je daarna wel gewone melk gebruiken dan wordt er geadviseerd vitamine D druppels te geven. Waarom weet ik niet precies meer, ben het ff kwijt

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

Vitamine D is voor de ontwikkeling van het skelet en het gebit. Dus het sterke-bottenverhaal zeg maar.

In flesvoeding zit die Vitamine D standaard, maar in gewone melk niet. Dus tot het kindje 3 jaar is moet je Vitamine D-druppeltjes toevoegen aan het eten. Ik doen ze in de ochtendpap bijvoorbeeld. Die gaat namelijk in elk geval altijd op zodat ik weet dat ze ook echt elke dag hun volledige dosis druppeltjes krijgen.

Ik kreeg destijds van de verloskundige het advies om druppeltjes op waterbasis te nemen in plaats van oliebasis. Heb eigenlijk niet gevraagd waarom, dus weet geen exacte reden.

Die druppeltjes zijn gewoon wij de drogist te koop en zijn van Davitamon. Op de druppeltjes op waterbasis staat “Aquosum”.

Weet het ook alweer!! Inderdaad is het de extra calcium die een kind nodig heeft.
Ons is toen verteld dat je het moet gebruiken tot de basisschoolleeftijd, dus tot 4 jaar.

en Fajah (17-11-2004)

Klopt, want tot het 4e jaar is hetzelfde als t/m het 3e jaar. (Jaja, ik ben wel blond, maar ik ben niet gek! Hihi!)

Dus we hebben allebei gelijk.

Komt erop neer: op de dag dat ze 3 worden mag je met de druppels stoppen. Op de verpakking staat namelijk t/m 3 jaar.

Gewijzigd door - Sje op 19 Nov 2005 14:47:53

had het ff verkeerd gelezen…
Mijn haar wordt wel lichter, maar niet blondt

en Fajah (17-11-2004)

Nou, dan gooi er maar gerust een blonde kleurspoeling in want blijkbaar past dat veel beter bij je! Hihi!

En bij “ik” hoort de vervoeging “Blondt” niet. Het is:
Ik ben blond
Jij bend blondt
Hij/Zij/Het is blondt

Gewijzigd door - Sje op 19 Nov 2005 15:45:18

Hey bedank voor de reactie.
Ik stap straks gewoon over op opvolgmelk van friso, dan moet het allemaal wel goed komen.

Maar zou ik dat in een keer kunnen doen of gelijdelijk aan zeg maar een halve friso 1 en een halve friso 2 net zolang totdat ik op de friso 2 overgestapt?

Groetjes marianne.

Hoi Marianne,

Nee hoor, je kunt zo van Friso 1 naar Friso 2 overstappen. Je hoeft niet eerst te mengen.

Mengen is alleen nodig (of wenselijk) als je naar een heel ander merk overstapt.

Zo ben ik nu aan het overstappen van Nutrilon naar Friso en ik doe nu bijvoorbeeld 4 schepjes Nutrilon en 2 Friso. Dat gaat goed, dus morgen doe ik 3 om 3. Zo door tot ik helemaal op Friso zit.

Maar dus nogmaals, jij kunt gewoon zo van 1 naar 2 overstappen.

hey hey
ik moest gister naar het cb met damanja en daar heb ik dus ook gevraagd waarom opvolgmelk vond het eigenlijk een beetje onzin als ze met de pot mee eten.
maar in opvolgmelk zitten nog bepaalde stoffen die ze nodig hebben en die niet in de potjes of dergelijke zitten… en ze kunnen nog niet leven van de groeten en fruit zoals wij want hun lichaampje is er nog niet aan toe om net als ons alles te scheiden qua voedingsstoffen dus is toch wel heel belangrijk die opvolg melk maar je hebt ze nu ook van het kruidvat merk net zo goed en stukken goedkoper.
xx patricia

mama van damanja
(03-07-2005)

ff Off topic, had het nog niet eerder gelezen…

quote:
Nou, dan gooi er maar gerust een blonde kleurspoeling in want blijkbaar past dat veel beter bij je! Hihi!

En bij “ik” hoort de vervoeging “Blondt” niet. Het is:
Ik ben blond
Jij bend blondt
Hij/Zij/Het is blondt

Het was toch Ik is blondt Jij ist blondt Hij/Zij/Het heb geblondeert??

en Fajah (17-11-2004)

Nee, Hij/Zij/Het hebt geblondeerdt

Mijn kids kregen alledrie al vroeg gewone melk (rond de 3 maanden) en dat is prima gegaan hoor, groeiden alledrie goed en ontwikkelen zich supervlot.
het CB hier zegt dat als je dat doet je dan wel volle melk moet geven daar zitten meer voedingsstoffen in…

groetjes
yvonne&girls