Normaal of erg slim

Even een simpele vraag. Kunnen kinderen van 2.5 jaar hun eigen naam herkennen als ze het op papier geschreven zien staan?? Ik zat met morgen tekenen en ze maakte wat krabbels en zei dat daar mamma stond. Dus ik schrijf zonder iets te zeggen haar naam en ze zegt Morgan. Twee tellen later een tekening van het kdv lieten zien met haar naar erop en ik vraag wat is dat. Morgan zegt ze. Toeval of???

Groetjes,

Michèle

knap hoor weet niet of het normaal is haha hier wel de uitgeschreven nummers herkenen

before you judge me, try hard to love me

@ Bakmamma dat is zeker waar, het is ook zeker herkenning en nog geen lezen al is lezen natuurlijk ook niks anders dan herkennen

Maar figuurtjes kende ze al heel goed, maar der naam is nieuw voor mij.

Groetjes,

Michèle

Hahahah jah of het normaal is weet ik niet Maar ze kunnen het in ieder geval lang niet allemaal.
Die van mij kende met 2,5 alle letters en cijfers… en herkende idd ook zijn eigen naam, papa, mama opa en oma…
Maar dat was inderdaad echt puur letters herkennen. Als ik de letters in een andere volgorde zette dan zag hij daar nog steeds zijn eigen naam in, gewoon omdat het die letters waren.
Het echte lezen kwam ‘pas’ toen hij 5 was. En toen ging het ook meteen super snel, want nu leest hij avi 2/3 zeg maar. (heet tegenwoordig geen avi meer, maar weet niet wat t wel is )
Dat is dan in de boekjes op school, maar thuis leest hij net zo makkelijk uit de kinderbijbel, of leest zijn zusje voor uit een boekje.

die van mij is nog lang zo ver niet, maar ik vind het erg knap hoor! De kindjes die ik in mijn omgeving van die leeftijd ken, kunnen het in ieder geval zeker niet allemaal.

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha dus mijn trots was gepast vanmiddag.

Groetjes,

Michèle

Dat zeker weten!!
Je mag natuurlijk altijd trots zijn op je kind als ze wat nieuws kan, ongeacht welke leeftijd
Maar ik geloof idd wel dat het vlot is.

Daarom schreef ik ook al weet niet of het normaal is
Die van mij deed t ook… maar die is toch ook niet helemaal normaal hahaha

Nou ja mijn moeder zei ook al dat het wel vlot is inderdaad, maar ja dat zijn we eigenlijk wel gewend van haar.

Groetjes,

Michèle

Leuk is dat he, dat ‘lezen’. En daar mag je inderdaad toch zeker trots op zijn Wacht maar tot ze letters gaat herkennen en benoemen. Helemaal leuk! De onze is weg van de letterkoekjes die we hebben en zoekt al gericht letters er uit: ‘kijk mama, de puh van papa, die bewaar ik voor hem…’ En vervolgens laat hij het koekje liggen net zo lang tot papa komt en hij hem de letter kan geven. (dat is trouwens ook het enige moment waarop hij een koekje kan laten liggen hoor, de anderen gaan linea recta zijn mond in ).

Geloof niet dat Aaron zijn naam ergens uit kan halen maar Aaron (en daar ben ik weer trots op) telt tot 19!..helemaal vlekkeloos!

Ga het morgen filmen en zet het op hyves…kan iedereen het zien die ik op hyves heb!

En hij kent alle dagen van de week (ga ik ook filmen) als ik zeg: wat komt er na donderdag bijvoorbeeld dan zegt ie ook vrijdag.
en zo verder…

Gr, Danielle

Wat leuk! Ik wist niet dat kinderen dat al konden…
Trots mag je sowieso zijn!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@ Danielle dat tellen doet morgan ook al even maar die begint standaard of bij 3 of bij 5 en dan door tot achtien geloof ik.

Groetjes,

Michèle

Yep, Eva kan dat ook. En ze herkent ook MAX. Ze zien dat denk ik toch op de een of andere manier aan bepaalde vormen ofzo? Ik zat laatst met Eef naar Ikkeben te kijken en toe vroeg ze, ze wees naar Morgan, ‘wiestat?’ Ik: ‘Dat is Morgan!’ Zei ze: ‘MOKNUN’. Ik: ‘Nee, MORRR-GUN’. Zegt ze: ‘Ja mama, MOKNUN’. Morgan heeft dus wel een moeilijke naam om uit te spreken voor haar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Morgan is ook geen makkelijk naam voor kindjes. Sommige op het kdv hebben er inderdaad ook moeite mee maar Morgan zelf gelukkig niet

Groetjes,

Michèle